Новий Держстандарт базової середньої освіти  5-9 класи вчитимуться за новими стандартами з 2022 року – яких змін чекати Міністерство освіти і науки України проводить серію публічних консультацій з питань імплементації Державного стандарту базової середньої освіти (надалі – Стандарт). Проєкт Стандарту розроблено в межах реалізації затвердженої в 2016 році Концепції «Нова українська школа», яка стала точкою відліку масштабної реформи шкільної освіти.  Він тісно пов'язаний зі Стандартом для початкової школи, оскільки продовжує ідею компетентнісного підходу та інших реформаторських засад, зокрема, у навчанні, оцінюванні результатів та організації освітнього процесу в НУШ. Стандарт має стати «рамкою» для розроблення Типової освітньої програми для базової школи,…
Особливості проведення зовнішнього незалежного оцінювання в 2021 році Програми з української мови й літератури, зошити ЗНО, зразки завдань
Нову навчальну програму з курсу за вибором «Українознавство» для 5–11 класів закладів загальної середньої освіти в Україні розглянуто і схвалено на засіданні вченої ради Науково-дослідного інституту українознавства (протокол № 7 від 30 липня 2019 р.). Відповідно до рішень комісії з української літератури та комісії з історії Науково-методичної ради Міністерства освіти і науки України навчальній програмі для 5-11 класів закладів загальної середньої освіти «Українознавство» (автори-укладачі А. Ціпко, Т. Бойко, С. Бойко, О. Газізова) надано гриф «Рекомендовано Міністерством освіти і науки України» (лист МОН України від 10.08.2020 № 1/11-5310). Сподіваємось, що запропонована навчальна програма з курсу за вибором «Українознавство» для 5–11 класів закладів загальної середньої освіти України прийдеться до…
Закон України   “Про освіту”№ 2145-VIII від 05.09.2017 Закон України «Про повну загальну середню освіту»  із змінами, внесеними згідно із Законом № 764-IX від 13.07.2020 Перелік навчальної літератури, рекомендованої Міністерством освіти і науки України для використання у закладах освіти у 2020/2021 навчальному році Методичні рекомендації МОНУ про викладання української літератури у 2020/2021 навчальному році Методичні рекомендації МОНУ про викладання української мови у 2020/2021 навчальному році Українська мова. 2020-2021. Методичні рекомендації ТОКІППО Українська література. 2020-2021 н.р. Методичні рекомендації ТОКІППО Календарно-тематичне планування на 2020/2021 н.р. (зразки, методичний коментар) ЗНО 2021 з української мови й літератури. Наказ МОНУ№945 від 09.07.2019Із змінами і доповненнями, внесеними наказом Міністерства освіти…
Методичні рекомендації про викладання української мови у 2020/2021 навчальному році У 2020/2021 навчальному році вивчення української мови здійснюватиметься за такими програмами: у 5 – 9 класах за навчальною програмою зі змінами, затвердженими наказом МОН від 07.06.2017 № 804; у 10 ‒ 11 класах – за навчальними програмами (рівень стандарту та профільний рівень), затвердженими наказом МОН від 23.10.2017 № 1407. Навчальні програми розміщені на офіційному сайті МОН за покликанням https://mon.gov.ua/ua/osvita/zagalna-serednya-osvita/navchalni-programi Звертаємо увагу, що в мовленнєвій лінії навчальної програми для 10- 11 класів подано перелік рекомендованих видів роботи, які дають змогу учням реалізувати здобуті знання на практиці. Ці види роботи забезпечують повноцінний…
Методичні рекомендації про викладання української літератури у 2020/2021 навчальному році У 2020/2021 навчальному році вивчення української літератури в 5 – 9 класах здійснюватиметься за навчальною програмою зі змінами, затвердженими наказом МОН від 07.06.2017 № 804; у 10-11 класах – за навчальними програмами (рівень стандарту та профільний рівень), затвердженими наказом МОН від 23.10.2017 № 1407. Навчальні програми розміщені на офіційному сайті МОН за покликанням https://mon.gov.ua/ua/osvita/zagalna-serednya-osvita/navchalni-programi Зміст навчального матеріалу передбачає текстове вивчення творів, що виділені напівжирним шрифтом, інші ж лише називаються для допомоги вчителеві під час вивчення певної теми. Крім того, для осучаснення змістового компонента, актуалізації компетентнісного підходу, надання вчителеві методичної допомоги…
  Методичні рекомендації про ведення журналу під час карантину https://drive.google.com/file/d/1W-0ugv4RJwM9XFOd4bnC3yP61x0fD8oL/view https://erudyt.net/novini/novini-shkilnoi-osviti/vazhlyva-informatsiia-dlia-vchyteliv-shchodo-zavershennia-navchannia-ta-zapovnennia-zhurnaliv.html?fbclid=IwAR0SQZWaq28PDuiR573FP1s2R1fLer0sPkuBAsV6zWv-3G-gYMcISwtdP0g http://ippo.edu.te.ua/2020/05/19/metodichni-rekomendaci%D1%97-ternopilskogo-okippo-shhodo-oformlennya-shkilno%D1%97-dokumentaci%D1%97-zokrema-zapovnennya-klasnix-zhurnaliv/ https://erudyt.net/novini/novini-shkilnoi-osviti/rekomendatsii-shchodo-zapovnennia-zhurnaliv-vid-mon.html Листи МОНУ про записи в журналі під час карантину Лист МОНУ від 23.03.2020 №1/9-173 "Щодо організації освітнього процесу в закладах загальної середньої освіти під час карантину" https://mon.gov.ua/ua/npa/shodo-organizaciyi-osvitnogo-procesu-v-zakladah-zagalnoyi-serednoyi-osviti-pid-chas-karantinu Лист МОН від 13.03.2020 №1/9-160 "Щодо організації дистанційного навчання у закладах загальної середньої освіти під час карантину" https://drive.google.com/file/d/1jw1WE16-QpuLFcADp7n2BShL6r8RhlrR/view  Ресурси: http://rmc.ksvo.gov.ua/pages/page/remote_technology/ https://nova-shkola.com/News/Details/zapovnennia_klasnykh_zhurnaliv_pislia_karantynu https://nenc.gov.ua/wp-content/uploads/2020/05/%D0%9F%D0%B8%D1%82%D0%B0%D0%BD%D0%BD%D1%8F_3%D0%9F%D0%9E.pdf https://vseosvita.ua/news/ziavylysia-novi-detali-pro-zapovnennia-klasnykh-zhurnaliv-mon-rekomenduie-15487.html?fbclid=IwAR2kiVXJTEGFbE3P_BnPvk69tVDKDdfOTDBpG1h46CTJjJAL2bQGSJPxOAQ https://osvitoria.media/news/yak-zapovnyty-klasnyj-zhurnal-rekomendatsiyi-moz/ https://nus.org.ua/news/yak-vchytelyam-vesty-klasnyj-zhurnal-pid-chas-karantynu-roz-yasnennya-mon/ https://nus.org.ua/news/yak-vchytelyam-zapovnyty-klasnyj-zhurnal-pislya-karantynu-porady-mon/ Нормативно-правова база: Наказ МОН від 25.06.2018 №676 «Про затвердження інструкції з діловодства у закладах ЗСО» https://mon.gov.ua/ua/npa/nakaz-mon-vid-25-chervnya-2018-r-pro-zatverdzhennya-instrukciyi-z-dilovodstva-u-zakladah-zagalnoyi-serednoyi-osviti-zareyestrovano-v-ministerstvi-yusticiyi-ukrayini-11-veresnya-2018-r-102832480 Лист МОНУ від № 1/9-596 від 03 жовтня 2018 року "Лист-роз’яснення щодо застосування окремих положень Інструкції з діловодства у закладах…
Оцінювати можна в синхронному або асинхронному режимі. Синхронний режим – це більш об’єктивне оцінювання, але воно вимагає відповідного технічного забезпечення у вчителя та всіх учнів. Залишається ризик технічних збоїв під час виконання окремими учнями завдання, тому слід застосовувати індивідуальний підхід та передбачити можливість повторного виконання тесту (контрольної, самостійної роботи тощо). У синхронному режимі учні можуть: виконувати тести на платформах Googleclassroom, Naurok, Moodle тощо за вибором вчителя та з урахуванням можливостей учня; виконувати письмові роботи, у тому числі диктанти, із використанням відеоінструментів Skype, Zoom тощо; брати участь в усних формах контролю (усний переказ, читання напам’ять вірша та прозових текстів, презентація та…
Сторінка 1 із 5