Понеділок, 04 лютого 2019 21:38
Патріотична лірика Левка Крупи. Автор - учитель ТЗОШ№8 Галина Бараннікова
Конспект уроку з української літератури. 10 клас Тема уроку: Література рідного краю. Патріотична лірика Левка Крупи. Мета уроку: донести до учнів особливості таланту митця, самобутню манеру його віршів; розвивати логічне мислення; формувати естетичні смаки; засобами художнього слова виховувати патріотичні почуття, усвідомлення власної громадянської позиції. Завдання уроку: Поглибити відомості про життя та творчість Левка Крупи Розвивати вміння висловлювати свої думки про автора, визначати художні засоби Розвивати образне та логічне мислення, культуру мовлення Виробляти вміння вести діалог, будувати монологічне висловлювання Насолоджуватися поезією, відчувати красу слова, вчитися бачити красу навколишнього світу і виробляти вміння передавати це за допомогою слова Тип уроку: урок…
Опубліковано в
Конспекти уроків УЛ. 10 клас
Завантажити прикріплення:
Вівторок, 03 квітня 2018 15:43
«Чи кожен здатен винести свій хрест, ще за життя не лігши в домовину…» (за новелою В. Стефаника «Камінний хрест»). Автор - учитель ТУГ Г.Зуляк
Тема: «Чи кожен здатен винести свій хрест, ще за життя не лігши в домовину…» (за новелою В. Стефаника «Камінний хрест»). Мета уроку: у процесі опрацювання теми створити таку духовну атмосферу, яка ввела б старшокласників у світ болю й любові головного персонажа новели – Івана Дідуха. Крізь призму такого сприйняття формувати в учнів внутрішнє переконання в тому, що людина буває по-справжньому щаслива лише на своїй землі, що чужа земля часто стає могилою для тих, хто має велике й любляче серце; на основі віковічних традицій українців сприяти становленню в юних високих моральних принципів, збагачувати їхній ментальний досвід новими об'єктивними оцінками й поглядами. Як…
Опубліковано в
Конспекти уроків УЛ. 10 клас
Завантажити прикріплення:
Вівторок, 03 квітня 2018 15:41
Трагедія Сави Чалого як зрадника національних інтересів свого народу. Утілення у творі народного погляду на зраду і побратимство. Проблема побратимства і зради у творі. Автор - учитель ТУГ Г.Зуляк
Тема: Трагедія Сави Чалого як зрадника національних інтересів свого народу. Утілення у творі народного погляду на зраду і побратимство. Проблема побратимства і зради у творі. Суперечливість і трагічність образу Сави Чалого. Мета: навчити учнів вести дискусію,розвивати уміння досліджувати поставлені питання, будувати власні висловлювання, доводити свою думку; виховувати справжній патріотизм, почуття побратимства, розкрити причини трагедії головного героя як неминучої плати за свої вчинки; розвивати і вдосконалювати навички аналізу літературного твору; виховувати в учнів почуття непримиренності до національної зради; усвідомити авторську ідею – осуд національної зради в будь-яких проявах. Обладнання: портрет письменника, ілюстративний матеріал до твору, книжкова виставка, мультимедійна презентація. Тип уроку: урок-підсумок;…
Опубліковано в
Конспекти уроків УЛ. 10 клас
Завантажити прикріплення:
Вівторок, 03 квітня 2018 15:34
“Талан” – драма з життя української інтелігенції, змалювання нелегкої долі акторів. Марія Заньковецька як прототип образу Лучицької. Морально-етичні проблеми сім’ї та становище українського театру за п’єсою. Автор - учитель ТУГ Г. Зуляк
Урок літератури 6 (10) кл. профільний Тема уроку: “Талан” – драма з життя української інтелігенції, змалювання нелегкої долі акторів. Марія Заньковецька як прототип образу Лучицької. Морально-етичні проблеми сім’ї та становище українського театру за п’єсою. Мета: ознайомити учнів із соціально-побутовою драмою, допомогти усвідомити її ідейно-мистецьку цінність, розвивати навички виразного читання драматичних творів, їх аналіз: прищеплювати любов до театру, розвивати досконалість мистецтва, усвідомлювати, що життєва позиція кожного впливає на усього суспільства. Цілі Учні знатимуть: зміст драми; суть порушених у ній соціальних і морально-етичних проблем, цікаві факти з життя Марії Заньковецької. Учні вмітимуть: аналізувати соціально-побутову драму та характеризувати проблеми, порушені у ній, висловлювати…
Опубліковано в
Конспекти уроків УЛ. 10 клас
Завантажити прикріплення:
Вівторок, 03 квітня 2018 14:19
Фольклорне тло повісті М. Коцюбинського «Тіні забутих предків». Образи та символи в повісті. Автор - учитель ТКГ О.Підручняк
Тернопільська класична гімназія Тернопільської міської ради Тернопільської області МЕТА: допомогти учням зрозуміти особливий колорит і чарівність Гуцульщини, осмислити працю і духовне життя її мешканців, розкрити фольклорні джерела повісті, загальнолюдські проблеми в ній, проаналізувати образи, допомогти усвідомити вагу справжніх духовних цінностей у житті людини; розвивати вміння аналізувати прозові твори, дослідницькі здібності, усне мовлення, уміння працювати з додатковою інформацією; виховувати естетичні смаки, бажання глибше вивчати духовний світ українців. УЧНІ ПОВИННІ ЗНАТИ: зміст повісті «Тіні забутих предків»; проблематику; образи; сюжетну лінію Іван – Марічка. УЧНІ ПОВИННІ ВМІТИ: аналізувати твір; пояснювати образи та символи твору; розкривати особливості світогляду героїв; розуміти суперечності між…
Опубліковано в
Конспекти уроків УЛ. 10 клас
Завантажити прикріплення:
Четвер, 18 січня 2018 13:49
До поетеси за наукою любові. Інтимна лірика Ганни Костів - Гуски. Література рідного краю.Автор - учитель ТСШ№3 Любов Шендеровська
Тема. До поетеси за наукою любові. (Інтимна лірика Ганни Костів - Гуски). Література рідного краю. Мета: Навчальна: ознайомити учнів із творчістю поетеси Г. Костів-Гуски; розкрити світ почуттів і пристрастей, створений поетичною уявою мисткині; пояснити особливості творчості. Розвивальна: поглиблювати навички аналізу любовної лірики; розвивати навички виразного читання, вміння визначатися у власній думці; виробляти навички нестандартного бачення ситуації, креативного мислення. Виховна: виховувати повагу до найкращих людських почуттів; уміти прогнозувати власне майбутнє; переборювати труднощі і невдачі у коханні. Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу, урок-креативного аналізу поезії. Обладнання: мультимедійна презентація «У сяйві бабиного літа», виставка збірок поезій Г. Костів-Гуски, відеоінтерв'ю поетеси. Епіграф уроку:…
Опубліковано в
Конспекти уроків УЛ. 10 клас
Четвер, 09 листопада 2017 17:04
Іван Франко. "Зів'яле листя". Автор - учитель ТСШ№5 Стефанія Костинська
Поетична збірка «Зів’яле листя»: «Ой ти, дівчино, з горіха зерня», «Чого являєшся мені…». Місце любовної теми у творчості Івана Франка. Автобіографічність поезій. Широка емоційна гама почуттів ліричного героя, ствердження невмирущості людських почуттів, ідеалу кохання.
Опубліковано в
Конспекти уроків УЛ. 10 клас
Завантажити прикріплення:
Четвер, 09 листопада 2017 16:24
Леся Українка. Драма-феєрія «Лісова пісня». Історія створення. Суспільно-естетичне тло. Характер конфлікту. Сюжет і проблематика. Автор - учитель ТСШ№5 Зоряна Гуцул
Тема. Леся Українка. Драма-феєрія «Лісова пісня». Історія створення. Суспільно-естетичне тло. Характер конфлікту. Сюжет і проблематика «Лісова пісня»-діамантовий вінець української літератури Максим Рильський Формулюючи мету уроку, його завдання, розробляючи модель, компонуючи методи і прийоми організації навчальної діяльності, передбачила і врахувала реалізацію комплексу навчальних цілей, виходила з тих чи інших критеріїв і завдань, які передбачені в науково-методичній проблемі «Текстоцентричний підхід до викладання української літератури». Виходячи з цього, мету уроку сформулювала так: Розкрити джерела (суспільно-історичні, світоглядно-біографічні) написання драми-феєрії; з’ясувати характер конфлікту; ознайомити учнів із сюжетом, означити найважливіші проблеми; поглибити уявлення про драматичний твір та його жанрові ознаки: конфлікт, форми відображення та психологічну…
Опубліковано в
Конспекти уроків УЛ. 10 клас
Завантажити прикріплення:
Детальніше ...
Неділя, 15 жовтня 2017 01:51
Єдність буття людини й природи, картини життя і праці гуцулів, психологічне відтворення їхнього світогляду й світовідчуття в повісті М.Коцюбинського «Тіні забутих предків". Автор - учитель ТНВК№9 Г.І.Кобернюк
Тема. «Весь світ був, як казка, повна чудес, таємнича, цікава й страшна» (Єдність буття людини й природи, картини життя і праці гуцулів, психологічне відтворення їхнього світогляду й світовідчуття в повісті М.Коцюбинського «Тіні забутих предків» Мета: через використання візуальних образів допомогти учням збагнути неповторний колорит і чарівність Гуцульщини, самобутність гуцулів, розкрити їхнє своєрідне міфологічне світовідчуття; удосконалювати навички виразного читання, вміння аналізувати художній твір; виховувати естетичні смаки, бажання глибше вивчати духовний світ українців. Епіграф. У цьому світі ми єдині. Єдині, бо неповторні. Самобутні формою втілення етнічного світогляду, своєрідним комплексом і оригінальним типом національного світобачення. Микола Жулинський Обладнання. Текст твору «Тіні забутих предків»;…
Опубліковано в
Конспекти уроків УЛ. 10 клас
Неділя, 15 жовтня 2017 01:18
Проблема кохання і зради в драмі – феєрії Лесі Українки «Лісова пісня». Автор - учитель УМЛ ТЗОШ№21 Кучерук С.П.
Тема. «Я душу дав тобі? А тіло звабив!» (Проблема кохання і зради в драмі-феєрії Лесі Українки «Лісова пісня») Мета: удосконалювати навички змістового аналізу тексту, аналітичного мислення; формувати вміння висловлювати й аргументувати власні думки; поглибити уявлення про кохання й зраду; виховувати вміння розуміти й поважати красу людських стосунків. Тип уроку: урок практичного застосування знань, навичок і вмінь. Засоби навчання: портрет Лесі Українки, ілюстрації до драми- феєрії «Лісова пісня», дидактичний матеріал (тест-контроль, питання дискусії). Методи і прийоми: створення позитивного емоційного фону уроку, тестовий контроль знань, постановка проблемного питання, асоціативний кущ, робота з цитатним матеріалом, метод незакінчених речень, дискусія, Метод ПРЕС, «Дерево очікувань»,…
Опубліковано в
Конспекти уроків УЛ. 10 клас
Середа, 26 жовтня 2016 17:44
Загадка дійових осіб у новелі “Intermezzo” М.Коцюбинського. Автор - учитель ТСШ№3 Шендеровська Л.В.
Урок-літературознавче дослідження Мета: розкрити особливості імпресіоністичного стилю М.Коцюбинського; допомогти розібратися у своєрідній образній системі; з’ясувати причини настрою ліричного героя, його подібність з автором; подати десятикласникам ще один спосіб психофізіологічної розрядки (спілкування з природою наодинці). Література: Коцюбинський М.М. Твори у 2 т. - К.: Наук. думка, 1988. - Т. 2: Повісті і оповідання (1907-1912). Статті та нариси. - 496 с. Кузнецов Ю.Б. Імпресіонізм в українській прозі кінця ХІХ - початку ХХ ст.: Проблеми естетики і поетики. - К.: Зодіак - ЕКО, 1995. - 304 с. Аплаксіна О. Сторінки спогадів // Голос України. - 1993. - 30 січня. - № 18 (518).…
Опубліковано в
Конспекти уроків УЛ. 10 клас
Вівторок, 25 жовтня 2016 19:55
Урок - суд за п’єсою І.Франка “Украдене щастя” . Автор - учитель ТСШ№3 Шендеровська Л.В.
Шукайте цензора в собі…( Л. Костенко ) Мотивація Проблемна ситуація: У кого з героїв п’єси І.Франка “Украдене щастя” украдено щастя? (2-3 відповіді учнів) Слово вчителя: Для того, щоб розв’язати дану проблему, ми маємо попрацювати над змістом найвизначнішого драматичного твору письменника і показати мистецтво І.Франка в розкритті соціально-психологічного конфлікту, виступити в ролі суддів від свого імені, спробувати свої сили в ролі обвинувачів та обвинувачених. Обладнання: виставка творів І.Франка, ілюстрації до п’єси “Украдене щастя”, відеозапис твору. Хід уроку І. Організаційний момент ІІ. Оголошення, представлення теми та очікуваних результатів Слово вчителя: “Сформулювати мету сьогоднішнього заняття…
Опубліковано в
Конспекти уроків УЛ. 10 клас