Поетична збірка «Зів’яле листя»: «Ой ти, дівчино, з горіха зерня», «Чого являєшся мені…». Місце любовної теми у творчості Івана Франка. Автобіографічність поезій. Широка емоційна гама почуттів ліричного героя, ствердження невмирущості людських почуттів, ідеалу кохання.  
Урок-літературознавче дослідження Мета:        розкрити особливості імпресіоністичного стилю М.Коцюбинського; допомогти розібратися у своєрідній образній системі; з’ясувати причини настрою ліричного героя, його подібність з автором; подати десятикласникам ще один спосіб психофізіологічної розрядки (спілкування з природою наодинці). Література: Коцюбинський М.М. Твори у 2 т. - К.: Наук. думка, 1988. - Т. 2: Повісті і оповідання (1907-1912). Статті та нариси. - 496 с. Кузнецов Ю.Б. Імпресіонізм в українській прозі кінця ХІХ - початку ХХ ст.: Проблеми естетики і поетики. - К.: Зодіак - ЕКО, 1995. - 304 с. Аплаксіна О. Сторінки спогадів // Голос України. - 1993. - 30 січня. - № 18 (518).…
   Шукайте цензора в собі…( Л. Костенко )    Мотивація          Проблемна ситуація: У кого з героїв п’єси І.Франка “Украдене щастя” украдено щастя? (2-3 відповіді учнів)          Слово вчителя:          Для того, щоб розв’язати дану проблему, ми маємо попрацювати над змістом найвизначнішого драматичного твору письменника і показати мистецтво І.Франка в розкритті соціально-психологічного конфлікту, виступити в ролі суддів від свого імені, спробувати свої сили в ролі обвинувачів та обвинувачених.          Обладнання: виставка творів І.Франка, ілюстрації до п’єси “Украдене щастя”, відеозапис твору. Хід  уроку          І. Організаційний момент          ІІ. Оголошення, представлення теми та очікуваних результатів          Слово вчителя: “Сформулювати мету сьогоднішнього заняття…
  Тема:  «І благословен я був між золотим сонцем і зеленою землею…»  Мета:     розкрити причини, що спонукали письменника до написання      новели;                 підкреслити взаємозв’язок образів природи, музики та художнього    твору;                 виховувати в учнів почуття гармонії між людиною та природою;                 заохочувати до висловлення власних думок про сенс буття. Тип уроку:  урок - психологічне дослідження за новелою   М.Коцюбинського « Intermezzo» Обладнання: твори письменника, репродукції картин, аудіоматеріали.  Епіграф: Сонце! Я тобі вдячний.  Ти сієш у мою душу золотий   засів (М.Коцюбинський).    Перебіг уроку І.Мотивація навчальної діяльності( формування мотиваційно – вольової компетентності).     1.На дошці розміщена кольорова гама з тлумаченням психологічних…
 Народ і його буття на сторінках поеми І.Франка "Мойсей"  Автор - учитель української мови і літератури Сватенко В.В. Тема.  Народ і його буття на сторінках поеми І.Франка "Мойсей" Мета. Висвітлити філософські мотиви поеми "Мойсей", розкрити зміст і духовне багатство твору; розкрити монументальність образу Мойсея - народного проводиря і пророка; з'ясувати автобіографічні моменти в поемі; виховувати шанобливе ставлення до історії народу, почуття національної гідності; розвивати мовленнєву культуру, творчі здібності та здатність до наукових пошуків і узагальнень Обладнання. Біблія, вибрані твори І.Франка, ст. У. Самчука "Нарід чи чернь", ілюстрації, роздатковий матеріал, опорний конспект. Тип уроку: філософське дослідження. Література: Вервес Г.Д. Іван Франко і світова…