Тема. Іван Багряний. Життєвий і творчий шлях письменника. «Тигролови» як український пригодницький роман. Композиція твору. Проблема свободи й боротьби за своє визволення. Мета уроку: ознайомити учнів із життєвим і творчим шляхом Івана Багряного, з історією створення роману «Тигролови», історичними подіями, зображеними в ньому; розвивати мислення, формувати вміння висловлювати думку, сприймати та аналізувати отриману інформацію; виховувати прагнення до самореалізації, розвитку здібностей, активної життєвої позиції. Обладнання: текст твору, репродукції картин Михайла Врубеля «Царівна Лебідь», «Демон»; репродукція полотна невідомого художника «Волинська Богоматір». Тип уроку: урок засвоєння нових знань.                                                                                                 ПЕРЕБІГ УРОКУ Епіграф уроку :         Ліпше умерти раз, умерти гордо, з незламаною…
Тема.Історія написання «Зачарованої Десни», автобіографічна основа, сповідальність оповіді. Поєднання минулого і сучасного. Два ліричні герої: малий Сашко і зріла людина. Морально-етичні проблеми, порушені в кіноповісті. Мета:  -        допомогти учням усвідомити ідейно-художні особливості кіноповісті, її естетичне багатство; -        розвивати навички філософського осмислення морально-етичних проблем, аналізу прозового твору; поглиблювати вміння коментувати й оцінювати прочитане; -        виховувати повагу до родини, морально-етичних цінностей народу, почуття відповідальності за них, за майбутнє. Тип уроку: урок засвоєння нових знань. Епіграфи уроку: Щоб зрозуміти людство, потрібно зрозуміти людину Артур Конан Дойль. Я син свого часу і весь належу сучасникам своїм О.Довженко. ПЕРЕБІГ УРОКУ А. ЕМОЦІЙНО-МОТИВАЦІЙНИЙ КОМУНІКАЦІЙНИЙ ЕТАП І.…
Мета: розкрити глибину відображення у творі духовних джерел митця, краси рідної природи; донести до учнів через народознавчий аспект твору багатство культури української нації, її традицій;учити учнів коментувати текст твору, визначати основні мотиви, характеризувати образи-персонажі; з’ясувати часово-просторові й композиційні особливості повісті; розвивати творчі здібності учнів і вміння сприймати життєві явища, події, людей у контексті загальнолюдських понять і цінностей; формувати гармонійно розвинену особистість; виховувати вміння творити добро, любов до рідного народу, його культури та традицій. Тип. Урок формування вмінь і навичок. Форма. Урок-дослідження. Обладнання: портрет О. Довженка, книги з текстом «Зачарованої Десни», презентації, вислови про дитинство. Епіграф: Боже мій,скільки ж прекрасного і…
Тема. Пісенна творчість поетів-шістдесятників Мета. Познайомити учнів з пісенною творчістю поетів-шістдесятників: Андрія Малишка, Василя Симоненка, Дмитра Павличка; поглибити вивчене про авторську пісню; з’ясувати секрети популярності пісенних творів; виховувати учнів уміння тонко сприймати співану поезію; проаналізувати основні мотиви пісень Тип уроку. Урок-дослідження, урок-асоціація. Засоби навчання: портрети А.Малишка, В.Симоненка, Д.Павличка; книжкова виставка їхніх творів; мультимедійна презентація; роздруківки пісень Д.Павличка, В.Симоненка, А Малишка Використані пісні: «Ми підем, де трави похилі…» (сл. А.Малишка , муз. П.Майбороди), «Київський вальс» (сл. А.Малишка , муз. П.Майбороди), «Пісня про рушник»(сл. А.Малишка , муз. П.Майбороди) «Стежина»(сл. А.Малишка , муз. П.Майбороди) «Дзвенить у зорях небо чисте» (сл. Д.Павличка, муз. О.Білаша)…
ТЕМА:Мозаїка кохання в інтимній ліриці ЛіниКостенко МЕТА: допомогти учням пізнати багатогранний різнобарвний світ інтимної лірики Ліни Костенко, розкрити ауру її поетичного слова; окреслити риси поетичного стилю Ліни Костенко, повторити деякі відомості з теорії літератури; удосконалювати навички з виразного читання поезій; формувати високий естетичний смак, тонке сприйняття і розуміння поетичних текстів; розвивати вміння художнього аналізу віршів; виховувати шляхетність почуттів та високі духовні ідеали, духовний аристократизм. МЕТОДИ І ПРИЙОМИ: Бесіда; художнє читання віршів під музику; вокальне виконання романсів під супровід гітари, фортепіано, флейти, скрипки; художній аналіз поезій; складання “мозаїки почуттів”. ПЛАН УРОКУ-СИМФОНІЇ “Поезія – це свято, як любов...” “Як пощастило дівчинці в…
Тема: Микола Куліш. Сатирична комедія “Мина Мазайло”. Розвінчання національного нігілізму, духовної обмеженості на матеріалі українізації. Нації вмирають не від інфаркту. Спочатку їм відбирають мову Ліна Костенко Суспільство можна вважати морально здоровим тоді, коли воно має мужність сміятися над власними недоліками. Лесь Танюк Мета: Художньо відтворити проблеми українізації, запровадженої у 20-х роках; підкреслити сатиричне викриття міщанського пристосуванства, висміювання бездуховності; навчитися узагальнювати та систематизувати набуті знання і використовувати їх у процесі підготовки над завданнями ЗНО; виховувати повагу до свого роду і народу. Цілі: Учні знатимуть: особливості мови твору; зміст, поняття сатирична комедія, трагікомедія, що таке шовінізм, нігілізм. Учні вмітимуть: висловлювати власне ставлення…
Тема.Кіноповість «Україна в огні» - неприхована правда війни. Мета: актуалізувати, узагальнити й систематизувати знання учнів про Другу світову війну; удосконалити вміння аналізувати художні твори; розвивати культуру мовлення; виховувати любов до рідної землі; її історії, любов до української літератури; прищеплювати інтерес до наслідків власної праці. Тип уроку: урок розвитку комунікативних умінь і навичок. Засоби навчання: художні тексти (О. Довженко «Україна в огні»), комп’ютер, телевізор.   Перебіг уроку I.Організаційний момент. На дошці: «Неповторністю душі, всебічною обдарованістю своєї натури він нагадував людей епохи Відродження» Олесь Гончар   «Хай вічно красується доблестю наша земля» Олександр Довженко   «Є воля – є людина! Нема волі…
Тема заняття. «Маруся Чурай» Ліни Костенко - перлина української літератури ХХ століття. Історична основа твору, сюжетна канва.      ТЛ: роман у віршах. Мета заняття: - ознайомити учнів із особливостями жанру «роман у віршах», розкрити історичну та фольклорну основу твору, особливості композиції і сюжетну канву, багатство тем і проблематику роману; - розвивати вміння учнів працювати з текстом, виразно читати вірші напам'ять, аргументовано викладати свої думки. узагальнювати матеріал, виділяти головне; - виховувати в старшокласників почуття патріотизму, бажання знати свою історію, розуміти роль пісні у становленні національно свідомої особистості. Обладнання: мультимедійний проектор, портрет Марусі Чурай, опорні схеми «Паспорт твору». Форми організації навчальної діяльності:…
Сторінка 1 із 2