Урок №3 Олександр Олесь. «Микита Кожум’яка». Драматичний твір на тему народної казки Мета: на прикладі драми-казки Олександра Олеся «Микита Кожум’яка» ознайомити з поняттям «драматичний твір» і його особливостями;опрацювати ідейно-художній зміст твору, визначити його тему та ідею; розвивати вміння критично сприймати художні оповіді, набувати навичок історичної правди про долю землі, народу. Тип уроку:засвоєння нових знань і формування вмінь. ТЛ:драматичний твір і його побудова.                                                      ПЕРЕБІГ  УРОКУ I. Організація класу                        II. Перевірка домашнього завдання Бесіда за запитаннями    1. Чому Олександр Олесь назвав збірку “Княжа Україна”? Коли вона була надрукована?    2. З яких джерел брав письменник матеріал для своєї книги?   …
Урок №2 «Похід на Царгород», «Ярослав Мудрий». Поетична оповідь про минуле нашого народу, князів давньої України-Руси, їхню мудрість, благородство, хоробрість, любов до рідної землі Мета: вчити  характеризувати історичну епоху, в яку князювали Олег і Ярослав, давати оцінку їх державним справам, вчинкам, які відображені в творі, історичних матеріалах, художньому мистецтві; розвивати критичне мислення, кругозір учнів, вміння знаходити в прочитаному тексті необхідну інформацію та застосовувати її для характеристики головного героя; виховувати повагу до князів, патріотичні почуття. Тип уроку:засвоєння нових знань і формування вмінь.                                                      ПЕРЕБІГ  УРОКУ І. Організація класу ІІ. Перевірка домашнього завдання Бесіда за запитаннями üЯке справжнє прізвище  Олександра Олеся? üЯка подія…
Урок №1 Олександр Олесь. «Заспів», «Україна в старовину» Мета: ознайомити з життям  і творчістю письменника, поезіями з книги «Княжа Україна»; розвивати навички виразного читання поетичних творів, переказу, висловлювання власних міркувань щодо прочитаного; виховувати шанобливе ставлення до заповітів наших предків. Тип уроку:засвоєння нових знань і формування вмінь.                                                      ПЕРЕБІГ  УРОКУ Організація класу Актуалізація опорних знань Створення проблемної ситуації Складіть список мудрих порад, які наші предки передали нащадкам через літописи. Мотивація навчальної діяльності Про складний і багатий різноманітними подіями світ наших предків розповідають не лише літописи. Про нього писали й багато митців слова пізніших часів. Серед них — український письменник Олександр Олесь.                      …
Тема : Г.Малик. «Незвичайні  пригоди  Алі   в  країні  Недоладії». Морально-етичні проблеми   в  казці: добро  і  зло,  відповідальність  за  свої  вчинки,  уміння   долати  перешкоди   на  шляху  до  мети. Урок  підготувала  вчитель української  мови  та  літератури  ЗОШ  І-ІІІ  ст. .№27  Сава  І.Б. Мета:  навчити  учнів  аналізувати  казку,  визначати   основну думку  твору;  розвивати  навички   виразного  читання,  навички   висловлювати  власні  думки; виховувати  позитивні  риси  характеру. Тип  уроку:  урок  засвоєння  нових знань. Засоби  навчання:  підручник,  ілюстрації  до  твору,  роздавальний  матеріал,  сигнальні  картки  червоного й  зеленого  кольорів,  проектор.                            Перебіг   уроку І. Організаційно-мотиваційний  етап. ІІ.  Перевірка   домашнього   завдання. ІІІ. Повідомлення  теми,  цілей  і  завдань   уроку. Мотивація …
  Тема:  Література рідного краю. Сторінки життя Іванни Блажкевич.                                      Огляд її творів для дітей     Мета: ознайомити учнів із життям та творчістю Іванни Блажкевич,  її найкращими творами для дітей, розвивати емоційну та  чуттєву  сферу п’ятикласників, їхні пізнавальні та творчі здібності, навики виразного читання; виховувати любов до поетичного слова, доброту, бережливе   ставлення до природи, рідної землі.   Обладнання: презентація, збірки дитячих книжок І. Блажкевич.   Тип уроку: урок-екскурсія                                          Перебіг уроку  Організаційний момент.   Мотивація навчання.           Сьогодні, діти, ми з вами вкотре повернемося у маленьку, чарівну, казкову країну дитинства, яку полюбляють не тільки малюки, а й дорослі, погортаємо сторінки дитячих творів Іванни…
5   клас. СКЛАДАННЯ   ПРОДОВЖЕННЯ  КАЗКИ «НЕЗВИЧАЙНІ   ПРИГОДИ  АЛІ  В  КРАЇНІ  НЕДОЛАДІЇ» Г.МАЛИК.   Мета   уроку:  – навчити  дітей  складати  казку,   –       розвивати   творчу  уяву ,  фантазію, –        виховувати    почуття   прекрасного ,  прагнення  робити  добро.   Тип уроку :  урок   розвитку  зв’язного  мовлення.          Обладнання : підручник ,пам’ятки «Як  редагувати  письмову  роботу». Методи,  прийоми   і  форми   роботи : бесіда,  «Кошик» ,  «Аукціон» , «Крісло  автора», «Рефлексія».                               ПЕРЕБІГ   УРОКУ I.ОРГАНІЗАЦІЙНО-МОТИВАЦІЙНИЙ    ЕТАП. ІІ.ОГОЛОШЕННЯ   ТЕМИ,   МЕТИ  УРОКУ. Вступне  слово   вчителя. І   досі   ми  слухаємо  казки ,  затамувавши   подих. Очевидно,   вони   приваблюють  читача  різного  віку,  бо  дарують   віру   в  диво,  життєдайну  силу. Сьогодні  спробуємо  самі  створити…
5     КЛАС.    ЛІТЕРАТУРА    РІДНОГО  КРАЮ.  ОБРАЗ  РІДНОЇ   ЗЕМЛІ  У ПОЕЗІЯХ   С.БУДНОГО  «ЗЕМЛЯ»,   В.ВИХРУЩА   «РІДНА   ХАТА»,   Г.КОСТІВ-ГУСКИ  «ВІЛІЯ»,   Я.БЕНЗИ  «КРИНИЦЯ». МЕТА:  ознайомити   учнів   із   творами  поетів-тернополян,                 формувати   навички  самостійно  знаходити   інформацію з  різних  джерел,                розвивати   уміння   аналізувати  ліричні  твори,   висловлювати   власну   думку,                виховувати  естетичні   смаки ,  почуття  любові  до  рідного  краю,  почуття  гордості  за  своїх  земляків. ТИП  УРОКУ:  урок   засвоєння  нових  знань. ОБЛАДНАННЯ :  мультимедійна  дошка ,  літературна   карта   Тернопільщини  (на  карті  Тернопільщини  до  назв  с.  Струсів,   с.Августівка  Козівського   району,  с.Бабинці  Борщівського  району,  с.Бариш   Бучацького  району   прикріплено  сердечка),  світлини  із  зображенням   мальовничої  природи  Тернопільщини,  книжкова   виставка  «Поетичний …
 "Як запах "Зілля" Душу огорта - то Серце патріота прокидається...» Як тільки "Зілля" струн Душі  торкнеться - відразу Квіт у Серці ожива...(за творчістю М.Вороного, ліро-епічна поема "Євшан-зілля")  Мета: ознайомити учнів з цікавими фактами життя і творчості Миколи Вороного, навчити учнів інтерпретувати прочитаний твір (формування власне читацької компетенції); висловлювати власні роздуми, створювати алегоричний світ прочитаного, будувати зіставлення-асоціації (комунікативно-мовленнєва компетенція); учити займати активну життєву позицію (соціальна компетенція); придбати знання про самого себе; в процесі навчання змінити самооцінку дитини, осмислити суть своєї особистості, осягнути глибини власної душі і розуму; дати вільний вибір інструментів для пізнавальної діяльності, свободу в побудові обраної роботи; зрозуміти поняття - "безбатченко",  патріотизм,…
Сторінка 2 із 2