Тема уроку: Ідея нерозривної єдності людини з рідною землею у поезіях Левка Крупи. Мета уроку: донести до учнів особливості таланту митця, самобутню манеру його віршів із збірки «Міра болю»; розвивати логічне мислення; формувати естетичні смаки; засобами художнього слова виховувати патріотичні почуття. Тип уроку: урок засвоєння нових знань. Засоби навчання: портрет Левка Крупи, виставка книг,презентація до уроку. Випереджувальне завдання: Епіграф до уроку:         Живу тривогами, а не спокоєм,                                      Добро плекаю і перечу злу…                                       Левко Крупа Перебіг уроку І.   Організаційний етап. Забезпечення емоційної готовності учнів. ІІ.   Актуалізація і корекція опорних знань та суб’єктного досвіду учнів. Тернопільщина багата видатними історичними постатями, що…
Тема: Дружба й перше кохання, вірність і перший поцілунок, дуель і перше побачення. Дитячі проблеми в дорослому житті, передані засобами гумору.. Мета: продовжити ознайомлення із сюжетом гумористичного твору В. Чемериса, навчити розрізняти види комічного та засоби його художнього втілення; удосконалювати вміння переказувати гумористичні ситуації, формулювати власні думки щодо проблеми, робити висновки; розвивати образне та критичне мислення, творчу уяву, навички виразного читання гумористичних творів, переказування гумористичних ситуацій, уміння висловлювати свої враження та думки; виховувати культуру спілкування, почуття гумору, прагнення до щирості почуттів. Теорія літератури: комічне, гумор, сатира, іронія, художні образи, художні засоби. Обладнання: портрет письменника, ілюстрації до твору. Тип уроку: комбінований.…
Тема: Образи руських князів. Наскрізна ідея патріотизму Мета:Розкрити ідею «Слова…»; проаналізувати проблему патріотизму; розвивати вміння характеризувати героїв. Без минулого немає майбутнього.                                                        О. Довженко Перебіг уроку Організаційний момент Слайд 3 1. Незакінчене речення. Для мене історія – це Слайд 6 2. «Асоціативний диктант» (до вказаних числівників доберіть асоціації). 1184 похід у степ Святослава;7000 полонених захопив 417 князів 1185 похід Ігоря 4 князі9 днів 10 ТРАВНЯ ПОЧАВСЯ БІЙ 3 дні тривав бій1187(1188)написане «Слово»1782 список передано Катерині ІІ 1802 1812 згорів рукопис «Слова»1985 ЮНЕСКО оголосила роком 800річчя описаного в творі20 разів у тексті вживаються слова руська земля Чому цифри зображені різними кольорами?…
ТЕМА. Тарас Шевченко. Викуп поета з неволі, причини покАрАння, арешт, заслання Мета: актуалізувати відомості учнів про життєвий та творчий шлях   Т.Шевченка; поглибити знання учнів про викуп поета з неволі, причини його покарання царем, арешт, перебування в казематі, заслання; визначати основну авторську позицію; проводити пошуково-дослідницьку діяльність;  розвивати навички аналізу віршів; формувати соціальну, мовленнєву, літературну, комунікативну, самоосвітню, самовиховну, естетичну компетентності; виховувати в учнів почуття вірності Україні як невід'ємної ознаки національно-свідомого громадянина. Тип уроку: урок засвоєння нових знань. Вид уроку: урок-дослідження. Методи , прийоми і форми роботи: розповідь учителя , повідомлення учнів , «Вільне письмо» , «Знаємо – Хочемо дізнатися- Дізналися», гра «Станція…
Тема. Урок розвитку мовлення №2. Складання діалогу з ліричним героєм філософської лірики Т.Шевченка в контексті його біографії(письмово)  Мета: учити висловлювати власне ставлення до зображуваного; удосконалювати творчі здібності; вчити учнів мистецтва спілкування; учити складати твори-діалоги з ліричним героєм ; удосконалювати вміння дітей формулювати цілі власної діяльності та робити висновки за її результатами; навчати учнів використовувати наочні матеріали як джерела інформації та засіб самоосвіти й саморозвитку; розвивати логічне й образне мислення , навички самостійної роботи , увагу; розвивати вміння працювати в колективі, вміння з повагою ставитися до вчителя ,однокласників; виховувати почуття патріотизму , людської гідності , повагу до національної культури. Тип уроку:…
Тема. Леся Українка. « Давня казка». Роль поета і поезії в суспільстві Мета: довести розуміння поетесою ролі поета і поезії в житті народу; розвивати навички роботи з художнім текстом, виразного вибіркового читання; розвивати творчу уяву учнів; сприяти вихованню любові до рідної мови , культури. Тип уроку: урок - презентація з використанням інтерактивних та комп’ютерних технологій. Теорія літератури: антитеза; поняття про сатиру. Засоби навчання:портрет Лесі Українки, фотоальбом « Леся Українка», виставка видань її творів, ілюстрації до поеми. Перебіг уроку Як помогти в безмірнім людськім горі?   Як світ новий з старого збудувати»          Як научить байдужих працювати?                                   Як розбудити розум, що заснув? …