Соціально-побутова драма «Наталка Полтавка» І.П. Котляревського – перший твір нової української драматургії. Торжество народної етики. Наталка як уособлення кращих рис української жінки, що відстоює людську гідність, бореться за своє щастя. Довготривале сценічне життя п’єси.
Мета:        ознайомити школярів із живописною спадщиною   Кобзаря, викликати інтерес до цієї важливої сторінки його тяжкої і славної долі, навчити сприймати і розуміти твори мистецтва. Х  і   д       у  р  о  к  у          І Етап орієнтації          1. Мотивація наступної діяльності учителем, позитивна настанова на працю.          2. Орієнтація учнів у місці конкретного заняття в цілісному розділі.          - Якими були перші кроки Тараса в малюванні?          - Чого навчивсь у художника Ширяєва?          - Коли познайомився з Карлом Брюлловим?          - Якими були успіхи Шевченка -студента Петербурзької Академії художників?          3. Перегляд уроку про Шевченка-художника (уривок на 5 хвилин про Київський…
Тема:Українська література ренесансу і бароко. Роль братств, Острозької та Києво-Могилянської академій у розвитку української культури, книгодрукування. Перші друковані книги. Іван Вишенський.  Мета: охарактеризувати особливості розвитку української літератури ренесансу і бароко; з’ясувати роль православних братств, Острозької та Києво-Могилянської академій у розвитку української культури; знати про перші друковані книги; ознайомити школярів з І. Вишенським — мислителем, богословом, полемістом; розвивати культуру зв’язного мовлення, увагу, пам’ять, спостережливість, уміння вести діалог, у полеміці доводити власну думку, аналізувати й узагальнювати історичні факти; виховувати повагу до історичного минулого України, вітчизняної культури, І. Вишенського — видатного митця слова.  Тип уроку: засвоєння нових знань.  Обладнання: портрет І. Вишенського, П.…