ТЕМА:Мозаїка кохання в інтимній ліриці ЛіниКостенко МЕТА: допомогти учням пізнати багатогранний різнобарвний світ інтимної лірики Ліни Костенко, розкрити ауру її поетичного слова; окреслити риси поетичного стилю Ліни Костенко, повторити деякі відомості з теорії літератури; удосконалювати навички з виразного читання поезій; формувати високий естетичний смак, тонке сприйняття і розуміння поетичних текстів; розвивати вміння художнього аналізу віршів; виховувати шляхетність почуттів та високі духовні ідеали, духовний аристократизм. МЕТОДИ І ПРИЙОМИ: Бесіда; художнє читання віршів під музику; вокальне виконання романсів під супровід гітари, фортепіано, флейти, скрипки; художній аналіз поезій; складання “мозаїки почуттів”. ПЛАН УРОКУ-СИМФОНІЇ “Поезія – це свято, як любов...” “Як пощастило дівчинці в…
Тема. Т.Шевченко. "І мертвим, і живим..." Критичний перегляд національної історії задля перспективи її кращого майбутнього. Настроєві інтонації твору. Мета: удосконалювати навички виразно й усвідомлено читати, коментувати, аналізувати ліричний твір; засобами виразного читання передати настроєві інтонації послання; розвивати вміння висловлювати власні думки, робити виважені висновки, проводити аналогії з реальним життям; виховувати активну громадянську позицію, патріотизм, почуття поваги до людської гідності, любові до України, рідного слова. Обладнання: портрет письменника, збірки його творів, ілюстрації до послання. Теорія літератури: . Обладнання: портрет Т.Шевченка, «Кобзар», ілюстративний матеріал до послання. Тип уроку: засвоєння знань і формування вмінь. ПЕРЕБІГ УРОКУ I.Організаційний момент. Емоційна готовність учнів до уроку. II.Перевірка…
Тема. «І мертвим, і живим, і ненародженим…». Продовження теми «земляків» у посланні. Викриття конформізму значної частини української еліти. Засудження комплексу меншовартості. Мета: ознайомити учнів із культурними й політичними чинниками, що спонукали Т. Шевченка до написання твору; поглибити вивчене про жанр послання; удосконалювати вміння виразно й усвідомлено читати ліричний твір, аналізувати його ідейно-художній зміст та визначати провідну думку; наголосити на значенні послання як програмного твору, в якому автор подає правдиву історію України і пропонує універсальний рецепт порятунку українців від комплексу меншовартості; розвивати інтерес учнів до образного слова; виховувати любов до України, її історії та культури, повагу до творів Т.Шевченка, бажання глибоко…
Тема. До поетеси за наукою любові. (Інтимна лірика Ганни Костів - Гуски). Література рідного краю. Мета: Навчальна: ознайомити учнів із творчістю поетеси Г. Костів-Гуски; розкрити світ почуттів і пристрастей, створений поетичною уявою мисткині; пояснити особливості творчості. Розвивальна: поглиблювати навички аналізу любовної лірики; розвивати навички виразного читання, вміння визначатися у власній думці; виробляти навички нестандартного бачення ситуації, креативного мислення. Виховна: виховувати повагу до найкращих людських почуттів; уміти прогнозувати власне майбутнє; переборювати труднощі і невдачі у коханні. Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу, урок-креативного аналізу поезії. Обладнання: мультимедійна презентація «У сяйві бабиного літа», виставка збірок поезій Г. Костів-Гуски, відеоінтерв'ю поетеси. Епіграф уроку:…
Поетична збірка «Зів’яле листя»: «Ой ти, дівчино, з горіха зерня», «Чого являєшся мені…». Місце любовної теми у творчості Івана Франка. Автобіографічність поезій. Широка емоційна гама почуттів ліричного героя, ствердження невмирущості людських почуттів, ідеалу кохання.  
Тема: Микола Куліш. Сатирична комедія “Мина Мазайло”. Розвінчання національного нігілізму, духовної обмеженості на матеріалі українізації. Нації вмирають не від інфаркту. Спочатку їм відбирають мову Ліна Костенко Суспільство можна вважати морально здоровим тоді, коли воно має мужність сміятися над власними недоліками. Лесь Танюк Мета: Художньо відтворити проблеми українізації, запровадженої у 20-х роках; підкреслити сатиричне викриття міщанського пристосуванства, висміювання бездуховності; навчитися узагальнювати та систематизувати набуті знання і використовувати їх у процесі підготовки над завданнями ЗНО; виховувати повагу до свого роду і народу. Цілі: Учні знатимуть: особливості мови твору; зміст, поняття сатирична комедія, трагікомедія, що таке шовінізм, нігілізм. Учні вмітимуть: висловлювати власне ставлення…
Тема: «Душі жіночої невипита криниця…» Доля жінки-матері у поемі Т. Шевченка «Катерина», «Наймичка» Мета: поглибити знання про життєпис і творчість письменника, допомогти учням усвідомити, чому Шевченко так уболівав за долю жінок, яким є художнє втілення цієї теми; удосконалювати навички виразного й усвідомленого читання, коментування змісту твору, аналізу ліро-епічного тексту, визначати тему, провідну думку, жанр, формувати вміння висловлення власної думки щодо прочитаного; виховувати почуття відповідальності за свої вчинки, милосердя, прагнення до дотримання загальноприйнятих моральних норм. З’ясувати особливості тематики жіночої долі у творчості Т.Г.Шевченка; розкрити ідейно-художній зміст та образи поеми «Катерина», показати трагізм дівчини-селянки та дітей-сиріт; розвивати культуру зв’язного мовлення, логічність у…
Сторінка 4 із 8