Підкатегорії
Вівторок, 03 квітня 2018 13:15
Мозаїка кохання в інтимній ліриці Ліни Костенко. Автор - учитель ТЗОШ№11 Л.З. Григор'єва
ТЕМА:Мозаїка кохання в інтимній ліриці ЛіниКостенко МЕТА: допомогти учням пізнати багатогранний різнобарвний світ інтимної лірики Ліни Костенко, розкрити ауру її поетичного слова; окреслити риси поетичного стилю Ліни Костенко, повторити деякі відомості з теорії літератури; удосконалювати навички з виразного читання поезій; формувати високий естетичний смак, тонке сприйняття і розуміння поетичних текстів; розвивати вміння художнього аналізу віршів; виховувати шляхетність почуттів та високі духовні ідеали, духовний аристократизм. МЕТОДИ І ПРИЙОМИ: Бесіда; художнє читання віршів під музику; вокальне виконання романсів під супровід гітари, фортепіано, флейти, скрипки; художній аналіз поезій; складання “мозаїки почуттів”. ПЛАН УРОКУ-СИМФОНІЇ “Поезія – це свято, як любов...” “Як пощастило дівчинці в…
Опубліковано в
Конспекти уроків УЛ. 11 клас
Вівторок, 03 квітня 2018 13:03
Т. Шевченко .«І мертвим, і живим…». Критичний перегляд національної історії задля перспективи її кращого майбутнього. Автор - учитель ТЗОШ№11 Л.З.Григор'єва
Тема. Т.Шевченко. "І мертвим, і живим..." Критичний перегляд національної історії задля перспективи її кращого майбутнього. Настроєві інтонації твору. Мета: удосконалювати навички виразно й усвідомлено читати, коментувати, аналізувати ліричний твір; засобами виразного читання передати настроєві інтонації послання; розвивати вміння висловлювати власні думки, робити виважені висновки, проводити аналогії з реальним життям; виховувати активну громадянську позицію, патріотизм, почуття поваги до людської гідності, любові до України, рідного слова. Обладнання: портрет письменника, збірки його творів, ілюстрації до послання. Теорія літератури: . Обладнання: портрет Т.Шевченка, «Кобзар», ілюстративний матеріал до послання. Тип уроку: засвоєння знань і формування вмінь. ПЕРЕБІГ УРОКУ I.Організаційний момент. Емоційна готовність учнів до уроку. II.Перевірка…
Опубліковано в
Конспекти уроків УЛ. 9 клас
Вівторок, 03 квітня 2018 12:27
Т. Шевченко. «І мертвим, і живим…». Продовження теми «земляків» у посланні. Викриття конформізму значної частини української еліти. Автор - учитель ТЗОШ№11 Л.З.Григор'єва
Тема. «І мертвим, і живим, і ненародженим…». Продовження теми «земляків» у посланні. Викриття конформізму значної частини української еліти. Засудження комплексу меншовартості. Мета: ознайомити учнів із культурними й політичними чинниками, що спонукали Т. Шевченка до написання твору; поглибити вивчене про жанр послання; удосконалювати вміння виразно й усвідомлено читати ліричний твір, аналізувати його ідейно-художній зміст та визначати провідну думку; наголосити на значенні послання як програмного твору, в якому автор подає правдиву історію України і пропонує універсальний рецепт порятунку українців від комплексу меншовартості; розвивати інтерес учнів до образного слова; виховувати любов до України, її історії та культури, повагу до творів Т.Шевченка, бажання глибоко…
Опубліковано в
Конспекти уроків УЛ. 9 клас
Завантажити прикріплення:
Четвер, 18 січня 2018 13:49
До поетеси за наукою любові. Інтимна лірика Ганни Костів - Гуски. Література рідного краю.Автор - учитель ТСШ№3 Любов Шендеровська
Тема. До поетеси за наукою любові. (Інтимна лірика Ганни Костів - Гуски). Література рідного краю. Мета: Навчальна: ознайомити учнів із творчістю поетеси Г. Костів-Гуски; розкрити світ почуттів і пристрастей, створений поетичною уявою мисткині; пояснити особливості творчості. Розвивальна: поглиблювати навички аналізу любовної лірики; розвивати навички виразного читання, вміння визначатися у власній думці; виробляти навички нестандартного бачення ситуації, креативного мислення. Виховна: виховувати повагу до найкращих людських почуттів; уміти прогнозувати власне майбутнє; переборювати труднощі і невдачі у коханні. Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу, урок-креативного аналізу поезії. Обладнання: мультимедійна презентація «У сяйві бабиного літа», виставка збірок поезій Г. Костів-Гуски, відеоінтерв'ю поетеси. Епіграф уроку:…
Опубліковано в
Конспекти уроків УЛ. 10 клас
Четвер, 09 листопада 2017 17:06
Петро Котляревський "Наталка Полтавка". Автор - учитель ТСШ№5 Стефанія Костинська
Опубліковано в
Конспекти уроків УЛ. 9 клас
Завантажити прикріплення:
Четвер, 09 листопада 2017 17:04
Іван Франко. "Зів'яле листя". Автор - учитель ТСШ№5 Стефанія Костинська
Поетична збірка «Зів’яле листя»: «Ой ти, дівчино, з горіха зерня», «Чого являєшся мені…». Місце любовної теми у творчості Івана Франка. Автобіографічність поезій. Широка емоційна гама почуттів ліричного героя, ствердження невмирущості людських почуттів, ідеалу кохання.
Опубліковано в
Конспекти уроків УЛ. 10 клас
Завантажити прикріплення:
Четвер, 09 листопада 2017 16:30
Микола Куліш. Сатирична комедія “Мина Мазайло”. Розвінчання національного нігілізму, духовної обмеженості на матеріалі українізації. Автор - учитель ТСШ№5 Зоряна Гуцул
Тема: Микола Куліш. Сатирична комедія “Мина Мазайло”. Розвінчання національного нігілізму, духовної обмеженості на матеріалі українізації. Нації вмирають не від інфаркту. Спочатку їм відбирають мову Ліна Костенко Суспільство можна вважати морально здоровим тоді, коли воно має мужність сміятися над власними недоліками. Лесь Танюк Мета: Художньо відтворити проблеми українізації, запровадженої у 20-х роках; підкреслити сатиричне викриття міщанського пристосуванства, висміювання бездуховності; навчитися узагальнювати та систематизувати набуті знання і використовувати їх у процесі підготовки над завданнями ЗНО; виховувати повагу до свого роду і народу. Цілі: Учні знатимуть: особливості мови твору; зміст, поняття сатирична комедія, трагікомедія, що таке шовінізм, нігілізм. Учні вмітимуть: висловлювати власне ставлення…
Опубліковано в
Конспекти уроків УЛ. 11 клас
Завантажити прикріплення:
Четвер, 09 листопада 2017 16:26
«Душі жіночої невипита криниця…» Доля жінки-матері у поемі Т. Шевченка «Катерина», «Наймичка». Автор - учитель ТСШ№5 Гуцул Зоряна
Тема: «Душі жіночої невипита криниця…» Доля жінки-матері у поемі Т. Шевченка «Катерина», «Наймичка» Мета: поглибити знання про життєпис і творчість письменника, допомогти учням усвідомити, чому Шевченко так уболівав за долю жінок, яким є художнє втілення цієї теми; удосконалювати навички виразного й усвідомленого читання, коментування змісту твору, аналізу ліро-епічного тексту, визначати тему, провідну думку, жанр, формувати вміння висловлення власної думки щодо прочитаного; виховувати почуття відповідальності за свої вчинки, милосердя, прагнення до дотримання загальноприйнятих моральних норм. З’ясувати особливості тематики жіночої долі у творчості Т.Г.Шевченка; розкрити ідейно-художній зміст та образи поеми «Катерина», показати трагізм дівчини-селянки та дітей-сиріт; розвивати культуру зв’язного мовлення, логічність у…
Опубліковано в
Конспекти уроків УЛ. 9 клас
Завантажити прикріплення:
Детальніше ...
Четвер, 09 листопада 2017 16:24
Леся Українка. Драма-феєрія «Лісова пісня». Історія створення. Суспільно-естетичне тло. Характер конфлікту. Сюжет і проблематика. Автор - учитель ТСШ№5 Зоряна Гуцул
Тема. Леся Українка. Драма-феєрія «Лісова пісня». Історія створення. Суспільно-естетичне тло. Характер конфлікту. Сюжет і проблематика «Лісова пісня»-діамантовий вінець української літератури Максим Рильський Формулюючи мету уроку, його завдання, розробляючи модель, компонуючи методи і прийоми організації навчальної діяльності, передбачила і врахувала реалізацію комплексу навчальних цілей, виходила з тих чи інших критеріїв і завдань, які передбачені в науково-методичній проблемі «Текстоцентричний підхід до викладання української літератури». Виходячи з цього, мету уроку сформулювала так: Розкрити джерела (суспільно-історичні, світоглядно-біографічні) написання драми-феєрії; з’ясувати характер конфлікту; ознайомити учнів із сюжетом, означити найважливіші проблеми; поглибити уявлення про драматичний твір та його жанрові ознаки: конфлікт, форми відображення та психологічну…
Опубліковано в
Конспекти уроків УЛ. 10 клас
Завантажити прикріплення:
Неділя, 15 жовтня 2017 02:19
Кіноповість «Україна в огні» О.Довженка - неприхована правда війни. Автор - учитель ТСШ№3 Гандзій Н.Б.
Тема.Кіноповість «Україна в огні» - неприхована правда війни. Мета: актуалізувати, узагальнити й систематизувати знання учнів про Другу світову війну; удосконалити вміння аналізувати художні твори; розвивати культуру мовлення; виховувати любов до рідної землі; її історії, любов до української літератури; прищеплювати інтерес до наслідків власної праці. Тип уроку: урок розвитку комунікативних умінь і навичок. Засоби навчання: художні тексти (О. Довженко «Україна в огні»), комп’ютер, телевізор. Перебіг уроку I.Організаційний момент. На дошці: «Неповторністю душі, всебічною обдарованістю своєї натури він нагадував людей епохи Відродження» Олесь Гончар «Хай вічно красується доблестю наша земля» Олександр Довженко «Є воля – є людина! Нема волі…
Опубліковано в
Конспекти уроків УЛ. 11 клас
Неділя, 15 жовтня 2017 01:56
«Маруся Чурай» Ліни Костенко - перлина української літератури ХХ століття. Історична основа твору, сюжетна канва.Автор - учитель ТЗОШ№10 Волинець Г.Г.
Тема заняття. «Маруся Чурай» Ліни Костенко - перлина української літератури ХХ століття. Історична основа твору, сюжетна канва. ТЛ: роман у віршах. Мета заняття: - ознайомити учнів із особливостями жанру «роман у віршах», розкрити історичну та фольклорну основу твору, особливості композиції і сюжетну канву, багатство тем і проблематику роману; - розвивати вміння учнів працювати з текстом, виразно читати вірші напам'ять, аргументовано викладати свої думки. узагальнювати матеріал, виділяти головне; - виховувати в старшокласників почуття патріотизму, бажання знати свою історію, розуміти роль пісні у становленні національно свідомої особистості. Обладнання: мультимедійний проектор, портрет Марусі Чурай, опорні схеми «Паспорт твору». Форми організації навчальної діяльності:…
Опубліковано в
Конспекти уроків УЛ. 11 клас
Неділя, 15 жовтня 2017 01:51
Єдність буття людини й природи, картини життя і праці гуцулів, психологічне відтворення їхнього світогляду й світовідчуття в повісті М.Коцюбинського «Тіні забутих предків". Автор - учитель ТНВК№9 Г.І.Кобернюк
Тема. «Весь світ був, як казка, повна чудес, таємнича, цікава й страшна» (Єдність буття людини й природи, картини життя і праці гуцулів, психологічне відтворення їхнього світогляду й світовідчуття в повісті М.Коцюбинського «Тіні забутих предків» Мета: через використання візуальних образів допомогти учням збагнути неповторний колорит і чарівність Гуцульщини, самобутність гуцулів, розкрити їхнє своєрідне міфологічне світовідчуття; удосконалювати навички виразного читання, вміння аналізувати художній твір; виховувати естетичні смаки, бажання глибше вивчати духовний світ українців. Епіграф. У цьому світі ми єдині. Єдині, бо неповторні. Самобутні формою втілення етнічного світогляду, своєрідним комплексом і оригінальним типом національного світобачення. Микола Жулинський Обладнання. Текст твору «Тіні забутих предків»;…
Опубліковано в
Конспекти уроків УЛ. 10 клас