Мета: опрацювання зміст уривків з роману, вміщених у підручнику з української літератури; вчити учнів виділяти головне, визначати ідейно-тематичний зміст прочитаного; розвивати логічне мислення шестикласників, уміння аргументувати свої висловлювання; виховувати почуття дружби, взаємодопомоги, любові до рідних, природи. Обладнання: ілюстративний матеріал. Тип уроку: урок – рольова гра, урок вивчення нового матеріалу.      Епіграф:                            Дружба! Велике це слово-дружба!      Може, найбільше з усіх людських                                                                                                   В. Нестайко Перебіг уроку І. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ УЧНІВ 1) Переперевірка домашнього завдання: -         Хто такий тореадор? (Головний учасник бою биків в Іспанії і в країнах Латинської Америки, який шпагою має завдати бакові смертельного удару). -         Чому…
Урок №4 Тема.Протистояння добра і зла в казці. Виокремлення в ній найнапруженіших епізодів Мета: визначати напружені епізоди драми-казки, ознайомити учнів із поняттям гіпербола; виховувати силу духу, волі, вміння боротися і перемагати;розвивати навички виразного читання за ролями, переказу й коментування драматичного твору, характеристики героїв, висловлювати власну думку про них. Тип уроку:формування і вдосконалення вмінь та навичок. ТЛ:гіпербола.                                                      ПЕРЕБІГ  УРОКУ Організація класу Повідомлення теми та мети уроку Робота із змістом казки   Перевірка  усвідомлення змісту драми-казки.Цифровий диктант Відповідь «ні» - 0, відповідь «так» - 1. 1)    Князь із Княгинею сумували, бо Змій напав на їхні землі. (0) 2)    Посланець Змія був «чорний…
Урок №3 Олександр Олесь. «Микита Кожум’яка». Драматичний твір на тему народної казки Мета: на прикладі драми-казки Олександра Олеся «Микита Кожум’яка» ознайомити з поняттям «драматичний твір» і його особливостями;опрацювати ідейно-художній зміст твору, визначити його тему та ідею; розвивати вміння критично сприймати художні оповіді, набувати навичок історичної правди про долю землі, народу. Тип уроку:засвоєння нових знань і формування вмінь. ТЛ:драматичний твір і його побудова.                                                      ПЕРЕБІГ  УРОКУ I. Організація класу                        II. Перевірка домашнього завдання Бесіда за запитаннями    1. Чому Олександр Олесь назвав збірку “Княжа Україна”? Коли вона була надрукована?    2. З яких джерел брав письменник матеріал для своєї книги?   …
Урок №2 «Похід на Царгород», «Ярослав Мудрий». Поетична оповідь про минуле нашого народу, князів давньої України-Руси, їхню мудрість, благородство, хоробрість, любов до рідної землі Мета: вчити  характеризувати історичну епоху, в яку князювали Олег і Ярослав, давати оцінку їх державним справам, вчинкам, які відображені в творі, історичних матеріалах, художньому мистецтві; розвивати критичне мислення, кругозір учнів, вміння знаходити в прочитаному тексті необхідну інформацію та застосовувати її для характеристики головного героя; виховувати повагу до князів, патріотичні почуття. Тип уроку:засвоєння нових знань і формування вмінь.                                                      ПЕРЕБІГ  УРОКУ І. Організація класу ІІ. Перевірка домашнього завдання Бесіда за запитаннями üЯке справжнє прізвище  Олександра Олеся? üЯка подія…
Урок №1 Олександр Олесь. «Заспів», «Україна в старовину» Мета: ознайомити з життям  і творчістю письменника, поезіями з книги «Княжа Україна»; розвивати навички виразного читання поетичних творів, переказу, висловлювання власних міркувань щодо прочитаного; виховувати шанобливе ставлення до заповітів наших предків. Тип уроку:засвоєння нових знань і формування вмінь.                                                      ПЕРЕБІГ  УРОКУ Організація класу Актуалізація опорних знань Створення проблемної ситуації Складіть список мудрих порад, які наші предки передали нащадкам через літописи. Мотивація навчальної діяльності Про складний і багатий різноманітними подіями світ наших предків розповідають не лише літописи. Про нього писали й багато митців слова пізніших часів. Серед них — український письменник Олександр Олесь.                      …
Тема:Українська література ренесансу і бароко. Роль братств, Острозької та Києво-Могилянської академій у розвитку української культури, книгодрукування. Перші друковані книги. Іван Вишенський.  Мета: охарактеризувати особливості розвитку української літератури ренесансу і бароко; з’ясувати роль православних братств, Острозької та Києво-Могилянської академій у розвитку української культури; знати про перші друковані книги; ознайомити школярів з І. Вишенським — мислителем, богословом, полемістом; розвивати культуру зв’язного мовлення, увагу, пам’ять, спостережливість, уміння вести діалог, у полеміці доводити власну думку, аналізувати й узагальнювати історичні факти; виховувати повагу до історичного минулого України, вітчизняної культури, І. Вишенського — видатного митця слова.  Тип уроку: засвоєння нових знань.  Обладнання: портрет І. Вишенського, П.…
Тема. Андрій Малишко «Стежина» («Чому,сказати, й сам не знаю…»), «Вчителька». Патріотичні почуття, найвищі духовні цінності в поезіях А.Малишка. Виразне і вдумливе читання поезій Мета: поглибити знання про поетичну та пісенну творчість А.Малишка;вдосконалити уміння аналізувати поезію, зокрема «Стежина», «Вчителька»;- розкрити зміст народнопоетичних символів; розвивати увагу, культуру зв’язного мовлення; виховувати повагу до рідної домівки, батьків, національних традицій, навчитися виразно і вдумливо читати поезію. Тип уроку: засвоєння нових знань, формування вмінь Обладнання: портрет А.Малишка, аудіозаписи пісень поета, дидактичний матеріал  Епіграф: Я серце й душу в пісню переллю  (А.Малишко) Перебіг уроку І. Організаційний етап. 1.Вступне слово вчителя         Наш сьогоднішній урок - урок нової зустрічі з пісенною…
  Тема:  «І благословен я був між золотим сонцем і зеленою землею…»  Мета:      розкрити причини, що спонукали письменника до написання      новели;    підкреслити взаємозв’язок образів природи, музики та художнього    твору;    виховувати в учнів почуття гармонії між людиною та природою;    заохочувати до висловлення власних думок про сенс буття. Тип уроку:  урок - психологічне дослідження за новелою   М.Коцюбинського « Intermezzo» Обладнання: твори письменника, репродукції картин, аудіоматеріали.  Епіграф: Сонце! Я тобі вдячний.  Ти сієш у мою душу золотий   засів (М.Коцюбинський).    Перебіг уроку І.Мотивація навчальної діяльності( формування мотиваційно – вольової компетентності).     1.На дошці розміщена кольорова гама з…
Сторінка 6 із 8