ТЕМА. Стилістичні засоби лексикології.        МЕТА: узагальнити і систематизувати  знання з теми «Стилістичні засоби лексикології, розвивати навички пояснення й обґрунтовування  найскладніших орфограм та пунктограм, здійснювати лексичний аналіз слів, навички роботи із словниками та додатковою літературою,виховувати повагу до рідної мови, до  людей, які займаються  популяризацією української мови на рідних теренах. ТИП УРОКУ. Узагальнення й  систематизації знань. Форма проведення уроку. Гра - урок. Засоби навчання : ПК, мультимедійні засоби, роздавальні і дидактичні матеріали, орфографічний і тлумачний словники,ключі до перевірки завдань, підручник.  Епіграф до уроку                                                                                                 Усі слова – співучі струни ,                                                                                           Коли під майстровим смичком                                                                                                                        М.Рильський                                                  Перебіг…
Тема. Уживання фразеології в різних стилях. Багатозначність, синонімія, антономія фразеологізмів. Мета: систематизувати й поглибити знання про фразеологію, набуті в середніх класах, удосконалювати вміння стилістично доцільно використовувати сталі словосполучення в усному й писемному мовленні, розвивати оргдіяльнісні вміння, розширювати світогляд учнів, заохочувати до освоєння виражальних можливостей української мови. Тип уроку: урок узагальнення знань і мовленнєвого розвитку. Форми і методи роботи: інтерактивні методи та прийоми, лексико-стилістична, творчо-дослідницька та перекладацька лабораторії, завдання творчо-дослідницького характеру виконують методом випереджувального навчання. Обладнання: фразеологічні словники, індивідуальні роз даткові картки з ілюстраціями фразеологізмів, комп’ютер. Перебіг уроку І. Мотивація навчальної діяльності, цілевизначення, планування, з’ясування емоційної готовності. Фразеологізми – іскрометні скарби…
  Тема: Лексика  української мови   Мета: закріпити здобуті на попередніх уроках знання про загальновживані,              діалектні,професійні, емоційно забарвлені слова;              удосконалювати вміння і навички учнів вживати їх в усному й писем-              ному мовленні;              розвивати логічне мислення, спостережливість, логічне мислення              виховувати культуру мовлення учнів, заохочувати їх до активної              життєвої позиції.   Тип:    узагальнення й систематизація вивченого. Методи: метод проектів ( робота в групах), бесіда. Обладнання: словники, підручник О. Глазової, Ю. Кузнецова «Українська мова» (10 клас, Київ, Освіта, 2011).               Епіграф:                                                       Слово-найтонше доторкання до серця                                                                                                      В.Сухомлинський  Перебіг уроку І. Мотивація навчальної діяльності учнів          1.1.…
Тема. Основні ознаки фразеологізмів. Джерела української фразеології. Національно-мовний колорит фразеології. Національна специфіка української фразеології. Актуальні проблеми української фразеології на сучасному етапі розвитку мовознавчої науки Мета: поглибити знання учнів з української фразеології; розкрити функціонально-стилістичні можливості фразеологічних одиниць; удосконалювати навички грамотного вживання фразеологізмів у мовленні; розвивати образне й логічне мислення; розвивати мовлення; поширити й поглибити словниковий запас; удосконалювати культуру мовлення; виховувати любов до рідної мови, свого народу та повагу до національної культури. Обладнання: підручник, фразеологічні словники, роздаткові картки. Тип уроку: урок формування практичних умінь і навичок на основі по­вторення.                                                          Немамудріших, ніж народ, учителів,                                                                 У нього кожне слово – це…