Четвер, 10 жовтня 2019 09:31
Орфографічний словник.Орфограма (практично).Орфографічна помилка (практично), її умови позначення. Автор - учитель ТУГ Колодій А.Р.
Тема: Орфографічний словник.Орфограма (практично).Орфографічна помилка (практично), її умови позначення Мета: сприяти поглибленню знань учнів про орфограму,орфографічну помилку; розвивати вміння та навички користуватися орфографічним словником, обґрунтовувати написання слів відповідними орфографічними правилами, помічати й виправляти орфоепічні і орфографічні помилки, керуючись вивченими правилами;сприяти розвитку творчих умінь, культури мовлення, усвідомленню краси, естетичної довершеності української мови крізь призму народних традицій. Очікувані результати. учні: üзнають, що таке орфограма, орфографічна помилка; üвміють користуватися орфографічним словником, позначають орфографічну помилку; üпомічають і виправляють орфографічні і орфоепічні помилки, керуючись вивченими правилами; üскладають мікротексти на задану тему, використовуючи вивчені орфограми. Тип уроку: поглиблення вивченого та формування нових знань. Методи, прийоми і…
Опубліковано в
Конспекти уроків УМ. 5 клас
Завантажити прикріплення:
Понеділок, 04 лютого 2019 22:26
Неологізми. Тренувальні вправи. Автор - учитель ТЗОШ№16 Р. Базунова
Тема. Неологізми. Тренувальні вправи Мета: формувати загальнопізнавальні вміння аналізувати лексику за активністю вживання, розрізняти слова, що є в повсякденному вжитку, і ті, які рідко використовуються в мовленні, поглибити знання шестикласників про неологізми; удосконалювати навички використання нових слів; виховувати прагнення учнів до підвищення культури власного мовлення. Тип уроку: урок формування практичних умінь і навичок (удосконалення мовної і мовленнєвознавчої компетенцій). Засоби навчання: підручник, роздавальний матеріал, тлумачний словник, словник іншомовних слів. Перебіг уроку Організаційний етап. Актуалізація і корекція опорних знань, навичок та вмінь. Перевірка домашнього завдання. Повідомлення теми й завдань уроку. Мотивація навчальної діяльності. Сприймання й усвідомлення учнями фактичного матеріалу, осмислення зв’язків і…
Опубліковано в
Конспекти уроків УМ. 5 клас
Понеділок, 04 лютого 2019 22:24
Активна й пасивна лексика української мови: застарілі слова (архаїзми та історизми). Автор - учитель ТЗОШ№16 Р.Базунова
Тема. Активна й пасивна лексика української мови: застарілі слова (архаїзми та історизми) Мета: ознайомити учнів з активною і пасивною лексикою, із застарілими словами та їх різновидами, новими словами; розвивати усне й писемне мовлення учнів, їх логічне мислення; виховувати любов та повагу рідного слова. Тип уроку: урок формування практичних умінь і навичок. Засоби навчання: підручник, словник, сигнальні картки різних кольорів. Епіграф до уроку: Ну що б, здавалося, слова... Слова та голос — більш нічого. А серце б’ється — ожива, Як їх почує! Тарас Шевченко Перебіг уроку I.Організаційний етап. Формування позитивної настанови. Учитель.Добрий день! В добрий час! Рада, діти, бачить вас! Ви…
Опубліковано в
Конспекти уроків УМ. 5 клас
Неділя, 27 січня 2019 04:11
Орфоепічна помилка. Автор - учитель ТУГ Колодій А.Р.
Тема: Орфоепічна помилка. Мета: * навчальна: поглибити знання учнів про фонетичну транскрипцію, орфоепічний словник; формувати вміння правильно вимовляти слова пояснювати орфоепічну помилку відповідно до вивчених правил. * розвивальна: розвивати усне та писемне мовлення учнів, уважність, критичне мислення; * виховна: виховувати культуру спілкування. Очікувані результати: – – Знаннєвий складник: – учні знають, що таке орфоепічна помилка; уміють з’ясувати правильну вимову слова за орфоепічним словником. Діяльнісний складник: – учні користуються орфоепічним словником, словником наголосів; помічають, і виправляють орфоепічні помилки відповідно до вивчених правил. Ціннісний складник: – усвідомлює красу, естетичну довершеність української мови, зокрема її милозвучність і мелодійність. Обладнання: орфоепічний, орфографічний…
Опубліковано в
Конспекти уроків УМ. 5 клас
П'ятниця, 06 квітня 2018 10:27
Правила вживання апострофа. Автор - учитель ТЗОШ№14 Г.Снітовська
Тема: Правила вживання апострофа. Соціокультурна тема уроку: Я й національна культура. Мета: навчальна – повторити й систематизувати знання, здобуті в початкових класах та засвоїти нові правила вживання апострофа, удосконалити навички правильної вимови й написання слів з апострофом; виховна – виховувати наполегливість у роботі, цікавість до слова, повагу до національної культури; розвивальна – розвивати увагу, спостережливість, навички самостійної роботи. Тип уроку: Засвоєння нових знань. Методи навчання: Спостереження учнів над мовою, бесіда, робота з підручником, вправи. Засоби навчання: Підручник. Хід уроку І. Перевірка домашнього завдання. Запишіть слова з йо та ьо у два стовпчики. Серйозний, Соловйов, мужньо, тьохкати, медальйон, раннього, кольоровий, підйомний,…
Опубліковано в
Конспекти уроків УМ. 5 клас
П'ятниця, 06 квітня 2018 09:11
Будова слова і форми слова. Основа слова, закінчення змінних слів. Автор - учитель ТЗОШ№14 Г.Снітовська
Тема: Будова слова і форми слова. Основа слова, закінчення змінних слів Мета: навчальна – поглибити знання учнів про основу слова й закінчення слова, утворювати різні форми слова; виховна – формувати вміння добирати спільнокореневі слова, удосконалювати вміння застосовувати на практиці теоретичні знання, навички роботи з підручником; розвивальна – розвивати увагу, логічне мислення; виховувати старанність, працьовитість. Тип уроку: урок засвоєння нового матеріалу Обладнання: таблиця ”Будова слова і форми слова ”, завдання на карточках для роботи в групах Хід уроку І . Повідомлення теми та мети уроку. Мотивація навчання Слово вчителя Із розділу “Будова слова» ви дізнаєтеся, з яких значущих частин складаються слова; навчитеся розрізняти форми…
Опубліковано в
Конспекти уроків УМ. 5 клас
Неділя, 10 грудня 2017 23:21
Вимова наголошених і ненаголошених голосних. Автор - учитель ТУГ Колодій А.Р.
Тема: Вимова наголошених і ненаголошених голосних. Ненаголошені наголосі [е], [и], [о] в коренях слів. Ненаголошені голосні, що не перевіряються наголосом. Позначення на письмі ненаголошених голосних [е], [и], [о] перед складом з наголошеним [у] в коренях слів. Мета: навчальна: поглибити знання учнів з орфографії, зокрема про орфограму й орфографічну помилку; ознайомити учнів з орфограмою «ненаголошені голосні [е], [и], [о] в коренях слів, що перевіряються наголосом»; формувати вміння правильно писати слова з ненаголошеними [е], [и], [о] в коренях слів, перевіряти правильність написаного за допомогою правил. розвивальна: розвивати правописні навички, пам’ять, критичне мислення, уміння, обґрунтувати вибір потрібної літери у слові. виховна: виховувати спостережливість, любов…
Опубліковано в
Конспекти уроків УМ. 5 клас
Завантажити прикріплення:
Вівторок, 24 жовтня 2017 10:33
Склад. Наголос. Орфоепічний словник, словник наголосів. Автор - учитель ТУГ Колодій А.Р.
Тема: Склад. Наголос. Орфоепічний словник, словник наголосів. Мета: навчальна: поглибити знання учнів про склад на наголос; ознайомити з орфоепічним словником і словником наголосів; формувати вміння та навички ділити слова на склади, правильно вимовляти наголошені і ненаголошені голосні; розвивальна: розвивати критичне мислення учнів; усне та писемне мовлення; виховна: виховувати культуру спілкування, замилування рідною мовою. Очікувані результати: – Знаннєвий складник: – учні знають, що таке наголос, логічний наголос, уміють пояснити його роль в усному мовленні. – знають, як користуватися орфоепічним словником та словником наголосів, уміють пояснити орфоепічну помилку. Діяльнісний складник: – поділяють слова на склади, використовують логічний наголос; – знаходять і виправляють орфоепічні помилки…
Опубліковано в
Конспекти уроків УМ. 5 клас
Завантажити прикріплення:
Детальніше ...
Неділя, 15 жовтня 2017 02:23
Діалог. Розділові знаки в діалозі. Автор - учитель УМЛ ТСШ№3 Гандзій Н.Б.
Тема. Діалог. Розділові знаки при діалозі. Мета: ознайомити п’ятикласників з особливостями побудови діалогу; розвивати вміння ставити і пояснювати розділові знаки в діалогах, перебудовувати репліки діалогу на речення з прямою мовою, формувати культуру спілкування; виховувати любов до рідної мови. Тип уроку: урок засвоєння знань (формування мовної і мовленнєвознавчої компетенції). Засоби навчання: підручник «Українська мова», О.В. Заболотний, В.В. Заболотний, комп’ютер, телевізор. Перебіг уроку I.Організаційний етап. Діти, продзвенів дзвінок. Почався урок. Поверніться один до одного. Загляньте в очі один одному. Усміхніться, зігрійте добротою свого товариша і збережіть гарний настрій на весь урок. II.Перевірка домашнього завдання. ІII.Оголошення теми, завдань уроку. Мотивація навчальної діяльності. Вступне…
Опубліковано в
Конспекти уроків УМ. 5 клас
Неділя, 15 жовтня 2017 02:22
Двокрапка і тире при узагальнювальних словах у реченнях з однорідними членами. Автор - учитель УМЛ Гандзій Н.Б.
Тема. Двокрапка і тире при узагальнювальних словах у реченнях з однорідними членами Мета: узагальнити і систематизувати знання учнів про однорідні члени речення, узагальню вальні слова, розділові знаки в реченнях з однорідними членами; розвивати правописні вміння учнів; виховувати повагу до праці. Типу уроку: урок повторення, узагальнення й систематизації знань, умінь і навичок (формування мовленнєвої компетенції). Засоби навчання: підручник «Українська мова», О.В. Заболотний, В.В. Заболотний, комп’ютер. Перебіг уроку I.Організаційний етап. II.Перевірка домашнього завдання. III.Повідомлення теми і мети уроку. Мотивація навчальної діяльності учнів. IV.Актуалізація мотивації учіння школярів; відтворення й узагальнення понять і засвоєння відповідної їм системи знань. «Загадкова мова». - Прочитайте загадку, відгадайте її,…
Опубліковано в
Конспекти уроків УМ. 5 клас
Вівторок, 24 січня 2017 19:39
Вимова приголосних звуків. Уподібнення приголосних звуків. Автор - учитель ТУГ Колодій А.Р.
Тема: Вимова приголосних звуків. Уподібнення приголосних звуків. Мета: * навчальна: удосконалити вимову приголосних звуків за нормами літературної вимови; ознайомити учнів з явищами уподібнення приголосних звуків; формувати навички обґрунтування орфограми «Уподібнення приголосних звуків». * розвивальна: розвивати усне і писемне мовлення, фонетичних слух, критичне мислення учнів. * виховна: виховувати пошану до української мови. Очікувані результати: Знаннєвий складник: – учні знають та обгранковують написання слів відповідними правилами. Діяльнісний складник. – учні вимовляють звуки в словах відповідно до правил орфоепії, помічають і виправляють орфоепічні та орфографічні помилки відповідно до вивчених правил, розпізнає в словах явища уподібнення. Ціннісний складник. – учні усвідомлюють красу,…
Опубліковано в
Конспекти уроків УМ. 5 клас
Завантажити прикріплення:
Вівторок, 15 листопада 2016 20:46
Вимова і правопис префіксів роз-, без-. Автор - учитель ТУГ Колодій А.Р.
Тема: Вимова і правопис префіксів роз-, без-. Мета: * навчальна: удосконалити вимову приголосних звуків за нормами літературної вимови; ознайомити учнів з вживанням префіксів роз-, без-; навчити правильно писати слова з префіксами роз-, без-. * розвиваюча: розвивати творчі вміння використання слів з поданими префіксами при побудові власних висловлювань, розвивати усне і писемне мовлення, критичне мислення. * виховна: виховувати пошану до української мови. Очікувані результати: Знаннєвий складник: – учні правильно записують слова з вивченими орфограмами, обґрунтовують написання слів відповідними орфографічними правилами. Діяльнісний складник. – учні вимовляють звуки відповідно до правил орфоепії, помічають і виправляють орфоепічні і орфографічні помилки відповідно до вивчених правил.…
Опубліковано в
Конспекти уроків УМ. 5 клас