6 клас  Тема. Докладний письмовий переказ художнього тексту розповідного характеру з елементами опису приміщення. Складний план готового тексту. Мета: удосконалювати вміння учнів усвідомлювати тему й основну думку тексту, тип і стиль мовлення почутого; розвивати вміння шестикласників уважно слухати, логічно та грамотно писати переказ, сприймати текст, розуміти його та докладно відтворювати; виховувати почуття гостинності, привітності, любові до України, українців, їхніх традицій і мистецтва, гордості за свій народ. Тип уроку: урок розвитку комунікативних умінь і навичок (формування комунікативної компетенції). Засоби навчання: текст переказу «Прочани», тлумачний словник української мови, експонати шкільного музею. Перебіг уроку І. Організаційний етап. ІІ. Актуалізація і корекція опорних знань…
 Тема. Написання не з іменниками Мета: повторити найважливіші відомості про особливості творення іменників, ознайомити учнів із правилами написання  не з іменниками; формувати вміння застосовувати ці правила на практиці, розвивати творчі вміння використання вивченого матеріалу у висловлюваннях; формувати вміння  систематизувати здобуті знання, самостійно робити висновки; розвивати логічне мислення, пам'ять, зв’язне мовлення; виховувати бажання сумлінно вчитися, прагнути до самовдосконалення. Тип уроку: урок вивчення та засвоєння нових знань; урок - гра Обладнання: підручник, словники, мультимедійні засоби, презентація, роздатковий матеріал. Хід уроку І. Організаційний етап. ІІ. Перевірка домашнього завдання. Аукціон знань  вивченого  матеріалу. Учні доповнюють один одного. -Які частини мови ви знаєте?На які дві…
Урок I. Тема. Сходинками до краси. Діалогічне й монологічне мовлення.    Мета. Узагальнити й систематизувати знання про спілкування,   види мовленнєвої діяльності; повторити основні правила спілкування; розвивати мовне чуття, вміння активно користуватися лексичним багатством української мови; виховувати культуру поведінки, любов до рідної мови, дбати про її культуру. Тип уроку. Урок-подорож Обладнання. Методична та художня література, таблиці. Хід уроку Вчитель. Сьогодні у нас незвичайний урок: Сьогодні ми зробимо ще один крок В країну прекрасну, в країну чудову, Що нас так чекає й збагачує мову, Отож, ми сьогодні побуваємо в чарівній країні Слова. А слово за словом - зложиться мова. Щоб подорож була…
   Урок 1.  ЗАГАЛЬНА ХАРАКТЕРИСТИКА ЧАСТИН МОВИ                  Мета: створити умови для цілісного сприйняття учнями розділу «Морфологія» завдяки формуванню гармонійного образу засобами біаодекватної технології. Завдання уроку: повторити та закріпити знання учнів про самостійні та службові частини мови; формувати вміння розпізнавати частини мови в реченні та тексті; показати принципову різницю між самостійними та службови­ми частинами мови; розвивати вміння використовувати під час навчальноїзони комфортного мислення знання, виведення «образу інформації» на рівень словесного опису; сприяти здоров’язбереженню та здоров’ятворенню як результату активізації цілісного (право- та лівопівкульного) мислення; робота з кольором, музикою, запахом; виховувати культуру спілкування. Тип уроку: урок повторення та узагальнення вивченого матеріалу. Форма…
Тема. Число іменників. Іменники, що мають форму тільки однини або тільки множини. Мета: узагальнити та поглибити знання учнів про число іменників; дати відомості про іменники, що вживаються тільки у формі однини чи тільки у формі множини; вчити доцільно вживати такі іменники у власному мовленні; виховувати любов до  природи, вміння помічати світ навколо себе.  Тип уроку: комбінований.  Обладнання: підручники, картки, роздруковані тексти. Перебіг уроку І. Організаційний етап.  ІІ. Повторення вивченого матеріалу.  Перевірка домашнього завдання 1.Усне опитування Яка частина мови називається іменником? Як змінюється іменник? Які категорії постійні? 2.Словниковий диктант Приморськ, чорнява  українка, Президент України,газета «Молодь України», День Перемоги,кінь Буян, Королівство Бельгії,…