Тема уроку. Способи дієслів(дійсний, умовний, наказовий).     Мета уроку.  Ознайомити учнів із способами дієслів; формувати загальнопізнавальні вміння відрізняти дієслова різних способових форм, правильно визначати морфологічні ознаки, синтаксичну роль ; розвивати навички правильного і доречного використання дієслів в усному і писемному мовленні; розвивати увагу, художньо-образне мислення; за допомогою мовленнєво-комунікативного дидактичного матеріалу виховувати любов до природи (тема « Я і рідна природа»); Внутрішньопредметні зв’язки Лексикологія: засвоєння прислів’їв і приказок, до складу яких входять дієслова дійсного, умовного й наказового способів. Культура мовлення і стилістика: уживання способів дієслів у художньому стилі. Міжпредметні зв’язки: українська література, образотворче мистецтво. Тип уроку:формування   компетентностей Обладнання: текст, картки з прислів’ями…
Тема. Повторення та узагальнення вивченого про дієприкметник. Мета. Узагальнити й систематизувати знання учнів про дієприкметник, його морфологічні ознаки, синтаксичну роль; удосконалити орфографічні та пунктуаційні навички; розвивати логічне мислення, пам’ять, стійку увагу, збагачувати активний словник учнів; виховувати любов і пошану до матері, формувати предметні компетенції( мовні, мовленнєві, комунікативні). Обладнання:опорні схеми; роздавальний матеріал(текст);сигнальні картки; уявний мікрофон; Рідна мова: Підручник для 7 класу ; тлумачний, орфографічний словники. Аудіозапис пісні «Два кольори». Презентація Тип уроку. Урок розвитку компетентностей. Епіграф                                                                            Любов до матері – молитва,                                                     Таємне дійство на вустах…                                                                                  І. Горбатий                                             Перебіг   у р о к у 1.Організаційна частина. 2.Повідомлення теми…
Тема. Способи дієслів. Тренувальні вправи. Мета: поглибити свої знання про особливості цієї граматичної категорії дієслів, навчитися утворювати форми дієслів різних способів;             розвивати логічне мислення, усне і писемне мовлення школярів, підвищувати культуру мовлення учнів; виховувати в учнів позитивне сприйняття світу, навчити бачити «зорі навіть в буденних калюжах». Тип уроку: урок формування практичних умінь і навичок. Епіграф уроку:                                                                                                                                                                     Життя таке чудове – не змарнуй його!                                                                                                              Мати Тереза ПЕРЕБІГ УРОКУ І. Організаційний момент. ІІ. Перевірка домашнього завдання.         (Робота в домашніх групах).           Учні зачитують дібрані речення із дієсловами різних способів. Кожна група робить висновок про активність вживання дієслів певного…
Тема: Узагальнення вивченого про прислівник Мета: навчальна – повторити вивчене, узагальнити та систематизувати знання семикласників про прислівник як незмінну самостійну частину мови, його морфологічні ознаки, синтаксичну роль;продовжити вдосконалювати орфографічні навички, уміння і навички правильно вживати у мовленні і письмі прислівники; виховна – виховувати тактовність у поведінці учнів під час роботи в парах і групах;сприяти формуванню моральності й духовної краси дітей; розвивальна – розвивати критичне мислення, розумові та творчі здібності дітей; формувати вміння висловлювати й доводити власну думку. Форма проведення: мовознавча гра “Квест” Форми роботи: групова, індивідуальна, фронтальна. Обладнання: картки-завдання для квесту, жетони, тлумачний словник, роздатковий матеріал, мультимедійна презентація, екран та мультимедійний проектор, комп’ютер.…
     Тема. Доконаний і недоконаний вид дієслова      Мета: знайомити учнів із доконаним і недоконаним видами діє   слова; сформувати вміння розрізняти дієслова доконаного    та недоконаного виду; удосконалювати вміння граматично  правильно вживати види дієслова в усному та писемному   мовленні;підвищувати мовленнєву культуру школярів;  за допомогою мовленнєво- комунікативного дидактичного    матеріалу виховувати повагу учнів до рідної мови та культурної  спадщини  українського народу.  Тип уроку: засвоєння нових знань, умінь і навичок (формування     мовної  та мовленнєвознавчої компетенцій). Засоби навчання: підручник, роздатковий дидактичний матеріал,     узагальнююча  таблиця «Види дієслова»  Епіграф до уроку:                     Ти постаєш в ясній обнові,                                                     Як пісня линеш, рідне слово,                                                     Ти наше…