Тема. Діалог. Розділові знаки при діалозі. Мета: ознайомити п’ятикласників з особливостями побудови діалогу; розвивати вміння ставити і пояснювати розділові знаки в діалогах, перебудовувати репліки діалогу на речення з прямою мовою, формувати культуру спілкування; виховувати любов до рідної мови. Тип уроку: урок засвоєння знань (формування мовної і мовленнєвознавчої компетенції). Засоби навчання: підручник «Українська мова», О.В. Заболотний, В.В. Заболотний, комп’ютер, телевізор. Перебіг уроку I.Організаційний етап. Діти, продзвенів дзвінок. Почався урок. Поверніться один до одного. Загляньте в очі один одному. Усміхніться, зігрійте добротою свого товариша і збережіть гарний настрій на весь урок. II.Перевірка домашнього завдання. ІII.Оголошення теми, завдань уроку. Мотивація навчальної діяльності. Вступне…
Тема. Двокрапка і тире при узагальнювальних словах у реченнях з однорідними членами Мета: узагальнити і систематизувати знання учнів про однорідні члени речення, узагальню вальні слова, розділові знаки в реченнях з однорідними членами; розвивати правописні вміння учнів; виховувати повагу до праці. Типу уроку: урок повторення, узагальнення й систематизації знань, умінь і навичок (формування мовленнєвої компетенції). Засоби навчання: підручник «Українська мова», О.В. Заболотний, В.В. Заболотний, комп’ютер. Перебіг уроку I.Організаційний етап. II.Перевірка домашнього завдання. III.Повідомлення теми і мети уроку. Мотивація навчальної діяльності учнів. IV.Актуалізація мотивації учіння школярів; відтворення й узагальнення понять і засвоєння відповідної їм системи знань. «Загадкова мова». -       Прочитайте загадку, відгадайте її,…
Тема. Урок розвитку зв’язного мовлення. Опис пам’ятки історії та культури. Мета: - поглибити знання про скульптуру, ознайомити учнів із окремими архітектурними термінами, особливостями опису пам’ятника; - формувати вміння складати твори-описи за власними спостереженнями; - розвивати культуру усного і писемного мовлення, образне і логічне мислення; - виховувати естетичні смаки. Тип уроку: урок розвитку комунікативних умінь. Форми організації навчальної діяльності: групова робота, робота в парах, захист проекту, учнівські дослідження. Перебіг уроку.       Мотивація навчальної діяльності. Оголошення теми, мети і завдань уроку. 1.Вступне слово вчителя.   Слайд 2. Сьогодні на уроці ми поглибимо свої знання про скульптуру, ознайомимося з особливостями опису пам’ятки історії та культури,…
Дієслово : загальне значення , морфологічні ознаки , синтаксична роль Мета : поглибити знання учнів про дієслово як частину мови , його морфологічні ознаки та синтаксичну роль у реченні ; ознайомити з особливими формами дієслова – дієприкметником та дієприслівником ; формувати вміння розрізняти дієслова й дієслівні форми ; виховувати уважне ставлення до слова. Тип уроку : урок узагальнення і систематизації знань Засоби навчання: підручник , комп’ютер ( презентація слайдів до теми) , інтерактивна дошка , дидактичний матеріал ( слайд 1). Перебіг уроку I.Орієнтація. 1.Орфографічна розминка (запис слів , взаємоперевірка). Боротьба , футбол , молотьба , ллється , запорізький , празький…
Тема. Лексика української мови Мета: закріпити здобуті на попередніх уроках знання про загальновживані,діалектні,професійні, емоційно забарвлені слова; удосконалювати вміння і навички учнів вживати їх в усному й писемному мовленні;  розвивати логічне мислення, спостережливість, логічне мислення  виховувати культуру мовлення учнів, заохочувати їх до активної життєвої позиції. Тип:   узагальнення й систематизація вивченого. Методи: метод проектів ( робота в групах), бесіда. Обладнання: словники, підручник О. Глазової, Ю. Кузнецова «Українська мова» (10 клас, Київ, Освіта, 2011).              Епіграф:                                                     Слово-найтонше доторкання до серця                                                                                                   В.Сухомлинський Перебіг уроку І. Мотивація навчальної діяльності учнів        1.1. Організаційний момент 1.2. Вступне слово вчителя                              Відкрий. Це чиста…
  Тема:     Вимова приголосних звуків. Уподібнення приголосних звуків. Мета:                    * навчальна: удосконалити вимову приголосних звуків за нормами літературної вимови; ознайомити учнів з явищами уподібнення приголосних звуків; формувати навички обґрунтування орфограми «Уподібнення приголосних звуків». * розвивальна: розвивати усне і писемне мовлення, фонетичних слух, критичне мислення учнів. * виховна: виховувати пошану до української мови. Очікувані результати: Знаннєвий складник: –       учні знають та обгранковують написання слів відповідними правилами. Діяльнісний складник. –       учні вимовляють звуки в словах відповідно до правил орфоепії, помічають і виправляють орфоепічні та орфографічні помилки відповідно до вивчених правил, розпізнає в словах явища уподібнення. Ціннісний складник. –       учні усвідомлюють красу,…
Тема:          Вимова і правопис префіксів роз-, без-. Мета:                   * навчальна: удосконалити вимову приголосних звуків за нормами літературної вимови; ознайомити учнів з вживанням префіксів роз-, без-; навчити правильно писати слова з префіксами роз-, без-. * розвиваюча: розвивати творчі вміння використання слів з поданими префіксами при побудові власних висловлювань, розвивати усне і писемне мовлення, критичне мислення. * виховна: виховувати пошану до української мови. Очікувані результати: Знаннєвий складник: –       учні правильно записують слова з вивченими орфограмами, обґрунтовують написання слів відповідними орфографічними правилами. Діяльнісний складник. –       учні вимовляють звуки відповідно до правил орфоепії, помічають і виправляють орфоепічні і орфографічні помилки відповідно до вивчених правил.…
Мета: повторити та узагальнити вивчене про частини мови, формувати вміння розпізнавати в реченнях частини мови, розрізняти самостійні та службові частини мови; розвивати увагу та спостережливість, культуру усного та писемного мовлення; виховувати потребу відчувати й цінувати красу природи. Тип уроку: урок повторення, узагальнення й систематизації знань, умінь і навичок (формування мовленнєвої компетенції). Засоби навчання: підручник, роздавальні матеріали, ІКТ. Епіграф до уроку:  Дивосвіт, дивосвіт… Хто придумав оцей світ? Землю красну отаку У зеленому вінку? Всі ці квіти, і ліси, І пташині голоси? Ліс, і річка, і поля – Це ж усе моя земля! Л. Забашта                                           Перебіг уроку І. Організаційний етап. ІІ.…
Сторінка 4 із 7