Тема:          Вимова наголошених і ненаголошених голосних. Ненаголошені наголосі [е], [и], [о] в коренях слів. Ненаголошені голосні, що не перевіряються наголосом. Позначення на письмі ненаголошених голосних [е], [и], [о] перед складом з наголошеним [у] в коренях слів. Мета:                    навчальна: поглибити знання учнів з орфографії, зокрема про орфограму й орфографічну помилку; ознайомити учнів з орфограмою «ненаголошені голосні [е], [и], [о] в коренях слів, що перевіряються наголосом»; формувати вміння правильно писати слова з ненаголошеними [е], [и], [о] в коренях слів, перевіряти правильність написаного за допомогою правил. розвивальна: розвивати правописні навички, пам’ять, критичне мислення, уміння, обґрунтувати вибір потрібної літери у слові. виховна: виховувати спостережливість, любов…
Написання не з іменниками Мета: повторити й поглибити вивчене про іменник, удосконалювати навички написання не з іменниками, визначення їх ролі в реченні; розвивати творче вміння, використовувати іменники з не у власних висловлюваннях; виховувати у школярів любов до природи, шанобливе ставлення до батьків. Тип уроку: урок поглиблення вивченого. Форма уроку: урок-дослідження. Хід уроку І. Організаційний момент. ІІ. Актуалізація опорних знань. Перевірка домашнього завдання. З поданих текстів вибрати ті слова, які стосуються не як частки і як префікси. (неприязнь, нерозуміння, небезпека, нероба, не друг, а ворог, нехтувати, ненавидіти, не розуміти, тощо). 1. Чому ви обрали саме ці слова? 2. Чим вирізняються обрані…
Поетична збірка «Зів’яле листя»: «Ой ти, дівчино, з горіха зерня», «Чого являєшся мені…». Місце любовної теми у творчості Івана Франка. Автобіографічність поезій. Широка емоційна гама почуттів ліричного героя, ствердження невмирущості людських почуттів, ідеалу кохання.  
Тема: Микола Куліш. Сатирична комедія “Мина Мазайло”. Розвінчання національного нігілізму, духовної обмеженості на матеріалі українізації. Нації вмирають не від інфаркту. Спочатку їм відбирають мову Ліна Костенко Суспільство можна вважати морально здоровим тоді, коли воно має мужність сміятися над власними недоліками. Лесь Танюк Мета: Художньо відтворити проблеми українізації, запровадженої у 20-х роках; підкреслити сатиричне викриття міщанського пристосуванства, висміювання бездуховності; навчитися узагальнювати та систематизувати набуті знання і використовувати їх у процесі підготовки над завданнями ЗНО; виховувати повагу до свого роду і народу. Цілі: Учні знатимуть: особливості мови твору; зміст, поняття сатирична комедія, трагікомедія, що таке шовінізм, нігілізм. Учні вмітимуть: висловлювати власне ставлення…
Тема: «Душі жіночої невипита криниця…» Доля жінки-матері у поемі Т. Шевченка «Катерина», «Наймичка» Мета: поглибити знання про життєпис і творчість письменника, допомогти учням усвідомити, чому Шевченко так уболівав за долю жінок, яким є художнє втілення цієї теми; удосконалювати навички виразного й усвідомленого читання, коментування змісту твору, аналізу ліро-епічного тексту, визначати тему, провідну думку, жанр, формувати вміння висловлення власної думки щодо прочитаного; виховувати почуття відповідальності за свої вчинки, милосердя, прагнення до дотримання загальноприйнятих моральних норм. З’ясувати особливості тематики жіночої долі у творчості Т.Г.Шевченка; розкрити ідейно-художній зміст та образи поеми «Катерина», показати трагізм дівчини-селянки та дітей-сиріт; розвивати культуру зв’язного мовлення, логічність у…
Тема. Леся Українка. Драма-феєрія «Лісова пісня». Історія створення. Суспільно-естетичне тло. Характер конфлікту. Сюжет і проблематика «Лісова пісня»-діамантовий вінець української літератури           Максим Рильський Формулюючи мету уроку,   його завдання, розробляючи модель, компонуючи методи і прийоми організації навчальної діяльності, передбачила і врахувала реалізацію комплексу навчальних цілей, виходила з тих чи інших критеріїв і завдань, які передбачені в науково-методичній проблемі «Текстоцентричний підхід до викладання української літератури».                     Виходячи з цього, мету уроку сформулювала так: Розкрити джерела (суспільно-історичні, світоглядно-біографічні) написання драми-феєрії; з’ясувати характер конфлікту; ознайомити учнів із сюжетом, означити найважливіші проблеми; поглибити уявлення про драматичний твір та його жанрові ознаки: конфлікт, форми відображення та психологічну…
Мета заходу: Формувати ціннісне ставлення особистості до соціального довкілля; поєднати інтереси вихованця, котрий прагне до вільного саморозвитку і збереження своєї індивідуальності; держави, зацікавленої у тому, щоб діти зростали громадянами- патріотами, здатними забезпечити країні гідне місце у цивілізованому світі; пробуджувати високі моральні якості: патріотизм, почуття громадянської та власної гідності; забезпечити дієвість духовних чеснот українського народу; формувати морально-духовну життєво компетентну особистість. (Звучить українська народна мелодія, на сцену виходять учні) 1-й учень. Сьогодні, дорогі друзі, ми будемо говорити про мову, якою розмовляємо, пишемо, читаємо. Про мову нашого народу-українську мову. Першим до нас приходить слово. З колисковою материнською піснею, тихою казкою, доброю ласкою. І…
Сторінка 9 із 18