Створення інноваційного контенту в інтернет-мережі для оцінювання та самооцінювання учнів
Упровадження цифрових технологій в освітній процес сприяє підвищенню якості навчання. 24 лютого 2021 року на платформі "Зум" відбувся вебінар для вчителів української мови й літератури з теми "Створення інноваційного контенту в інтернет-мережі для оцінювання та самооцінювання учнів". Спікерки: Гапон Л.О., Зварич Н.О. На вебінарі обговорили шляхи ефективного використання ресурсів інтернет-мережі для організації дистанційного навчання, види дистанційних завдань для оцінювання й самооцінювання учнів, можливості платформ «Moodle» і «LearningApps».
Вивчаємо особливості мовної педагогічної комунікації
Культура мови - складова частина загальної культури людини, культура мови вчителя - складова частина його професійної діяльності. Успіх учителя зумовлений не лише власним професійним (науковим, навчальним, організаційним, управлінським) досвідом, але й здатністю налагодити сталі комунікаційні стосунки як з учнями та їхніми батьками, так і своїми колегами.Педагогічне спілкування містить могутній резерв зростання професійної майстерності педагога і освітнього процесу загалом. У ході занять групи ЗПМ_28 слухачі курсів підвищення кваліфікації працюють над визначенням педагогічних комунікативних характеристик, проаналізували компоненти мовленнєвої діяльності вчителя.
Списки курсантів і графік курсів на лютий 2021 року
28.Мовна комунікація в педагогічній діяльності Гапон Леся Олексіївна |
|||
Група ЗПМ 28_1 (середа) | |||
Фаріон | Василь | ШНР |
03.02.2021 (середа) Початок о 10.00 Зайти о 9.50 за покликанням https://go.mywebinar.com/hkzm-pxzg-gqlk-mcqj 10.02.2021(середа) Початок о 10.00 Зайти о 9.50 за покликанням https://go.mywebinar.com/hkzm-pxzg-gqlk-mcqj 17.02.2021(середа) Початок о 10.00 Зайти о 9.50 за покликанням https://go.mywebinar.com/hkzm-pxzg-gqlk-mcqj 24.02.2021(середа) Початок о 10.00 Зайти о 9.50 за покликанням https://go.mywebinar.com/hkzm-pxzg-gqlk-mcqj 03.03.2021 (середа) Початок о 10.00 Зайти о 9.50 за покликанням |
Джус | Галина | ШНР | |
Урбанська | Наталія | ШНР | |
Джигун | Лариса | ШНР | |
Пащук | Юрій | ШНР | |
Аксак-Мельничук | Ольга | ШНР | |
Гуска | Надія | ШНР | |
Турчин | Ігор | ШНР | |
Данилишин | Наталія | ШНР | |
Козевич | Оксана | ШНР | |
Кафтан | Ірина | ШНР | |
Дугельна | Алла | ШНР | |
Слонецька | Світлана | ЗДО 9 | |
Манакова | Ольга | ЗДО 9 | |
Замороз | Любов | ЗДО 9 | |
Процюк | Оля | ЗДО 9 | |
Білецька | Світлана | ЗДО 9 | |
Сворак | Оксана | ЗДО 9 | |
Ониськів | Леся | ЗДО 2 | |
Сава | Оксана | ЗДО 2 | |
Брик | Наталія | ЗДО 27 | |
Герасимчук | Руслана | ЗДО 27 | |
Гірняк | Оксана | ЗДО 27 | |
Заболотна | Марія | ЗДО 27 | |
Когут | Оксана | ЗДО 27 | |
Кулик | Ірина | ЗДО 27 | |
ЗПМ 28_2 (четвер) | |||
Замрига | Надія | ЗДО 11 |
04.02.2021 (четвер) Початок о 10.00 Зайти о 9.50 за покликанням https://go.mywebinar.com/hkzm-pxzg-gqlk-mcqj 11. 02.2021(четвер) Початок о 10.00 Зайти о 9.50 за покликанням https://go.mywebinar.com/hkzm-pxzg-gqlk-mcqj 18.02.2021(четвер) Початок о 10.00 Зайти о 9.50 за покликанням https://go.mywebinar.com/hkzm-pxzg-gqlk-mcqj 25. 02.2021(четвер) Зайти о 9.50 за покликанням Початок о 10.00 https://go.mywebinar.com/hkzm-pxzg-gqlk-mcqj 04.03.2021 (четвер) Початок о 10.00 Зайти о 9.50 за покликанням |
Костик | Марія | ЗДО 11 | |
Рудакевич | Галина | ЗДО 11 | |
Довгасенко | Світлана | ЗДО 13 | |
Семеляк | Оксана | ЗДО 13 | |
Вишньовська | Марія | ЗДО 14 | |
Вітик | Наталія | ЗДО 14 | |
Гнатів | Наталія | ЗДО 14 | |
Пастух | Оксана | ЗДО 14 | |
Цебринська | Ірина | ЗДО 14 | |
Христинич | Руслана | ЗДО 19 | |
Стасій | Валентина | ЗДО 19 | |
Данильчук | Тамара | ЗДО 19 | |
Найдущак | Галина | ЗДО 19 | |
Данелюк | Наталія | ЗДО 21 | |
Марценюк | Валентина | ЗДО 21 | |
Міхалків | Тетяна | ЗДО 21 | |
Періг | Олександра | ЗДО 25 | |
Плахтій | Лідія | ЗДО 25 | |
Просвірова | Людмила | ЗДО 25 | |
Лень | Марія | ЗДО 27 | |
Паращук | Оксана | ЗДО 27 | |
Пізнюк | Наталія | ЗДО 27 | |
Рохман | Ганна | ЗДО 27 | |
Стеліга | Любов | ЗДО 27 | |
Хомік | Галина | ЗДО 27 | |
Шимуда | Світлана | ЗДО 27 | |
ЗПМ 28_3 (п’ятниця) | |||
Шілер | Ірина | ЗДО 26 |
05. 02.2021 (п’ятниця) Початок о 10.00 Зайти о 9.50 за покликанням https://go.mywebinar.com/hkzm-pxzg-gqlk-mcqj 12. 02.2021 (п’ятниця) Початок о 10.00 Зайти о 9.50 за покликанням https://go.mywebinar.com/hkzm-pxzg-gqlk-mcqj 19. 02.2021 (п’ятниця) Початок о 10.00 Зайти о 9.50 за покликанням https://go.mywebinar.com/hkzm-pxzg-gqlk-mcqj 26. 02.2021 (п’ятниця) Початок о 10.00 Зайти о 9.50 за покликанням https://go.mywebinar.com/hkzm-pxzg-gqlk-mcqj 05. 03.2021(п’ятниця) Початок о 10.00 Зайти о 9.50 за покликанням |
Лаховська | Світлана | ЗДО 26 | |
Бойко | Віта | ЗДО 26 | |
Баран | Юлія | ЗДО 30 | |
Батуленко | Наталія | ЗДО 30 | |
Білик | Наталія | ЗДО 30 | |
Біскуп | Надія | ЗДО 30 | |
Бойко | Романа | ЗДО 30 | |
Гайдук | Інна | ЗДО 30 | |
Голотенко | Оксана | ЗДО 30 | |
Грицишин | Наталія | ЗДО 30 | |
Іванько | Тетяна | ЗДО 30 | |
Ткачик | Марія | ТПШ 2 вих | |
Хома | Світлана | ТПШ 2 вих | |
Кривокульська | Оксана | ЗДО 9 | |
Назар | Інна | ЗДО 9 | |
Чайка | Оксана | ЗДО 9 | |
Гарасимів | Світлана | ЗДО 9 | |
Качмарчик | Любомира | ЗДО 9 | |
Козбур | Аліна | ЗДО 9 | |
Кусень | Богданна | ЗДО 30 | |
Кутна | Катерина | ЗДО 30 | |
Коробчук | Наталія | ЗДО 30 | |
Малищак | Галина | ЗДО 30 |
Графік курсів на лютий 2021 року
1 |
Мовна комунікація в педагогічній діяльності ЗПМ28_1 |
03.02.2021 10.02.2021 17.02.2021 24.02.2021 03.02.2021 Поч. о 10.00 |
https://go.mywebinar.com/hkzm-pxzg-gqlk-mcqj |
Гапон Л.О. 0678780646 |
2 |
Мовна комунікація в педагогічній діяльності ЗПМ28_2 |
04.02.2021 11. 02.2021 18.02.2021 25. 02.2021 03.02.2021 Поч. о 10.00 |
https://go.mywebinar.com/hkzm-pxzg-gqlk-mcqj |
Гапон Л.О. 0678780646 |
3 |
Мовна комунікація в педагогічній діяльності ЗПМ28_3 |
05. 02.2021 12. 02.2021 19. 02.2021 26. 02.2021 03.02.2021 Поч. о 10.00 |
https://go.mywebinar.com/hkzm-pxzg-gqlk-mcqj |
Гапон Л.О. 0678780646 |
Мовні досягнення людини ХХІ століття як еталон цілевизначення
29 січня 2021 року для вчителів-словесників проведено вебінар з теми "Мовні досягнення людини ХХІ століття як еталон цілевизначення." Спікерка - Леся Гапон, PhD, ТКМЦНОІМ. На вебінарі йшлося про мовну діяльність, яка готує учнів до нових реалій, про спроможнiсть творити власне «я» суто мовними засобами. Особливу увагу приділено пошуку шляхів для збагачення словникового запасу, критичному аналізу прочитаного / почутого матеріалу, умінню продукувати якісні тексти в інтернет-мережі, формуванню навиків ведення конструктивної дискусії.
Використання можливостей цифрових додатків для формування діяльнісно-комунікативної компетентності учнів на уроках мов
22.01.2020 для вчителів української та іноземних мов на платформі "Зум" в рамках діяльності інтегрованої кафедри "Лінгва" проведено онлайн-навчання з теми "Використання можливостей цифрових додатків для формування діяльнісно-комунікативної компетентності учнів на уроках мови". Про словоцентричний аспект педагогічної взаємодії учня і вчителя в інтернет-просторі та про кодифікацію норм нової редакції Українського правопису в процесі реалізації дистанційної освіти розповіла Гапон Л.О. (ТКМЦНОІМ). Ефективне використання вебдодатків “Quizlet”, “Flipgrid” для викладання мови продемонструвала Турчин О.М.(ТКМЦНОІМ). Про практику візуалізації мовних явищ з допомогою інтерактивної дошки «Padlet» йшлося у виступі Слотюк О.В. (ТНВК ШКПЙС).
Корисні ресеурси:
- Електронна версія нового Українського правопису (авторизоване повне видання з уточненнями) http://www.inmo.org.ua/assets/files/2021/ukr.-pravopys-2019_2.pdf
- Особливості онлайнового спілкування https://cutt.ly/mjZIA16
- Термінолексика (переклад з англійської на українську): https://cutt.ly/6jJRrRY
- Презентація "Кодифікація норм нової редакції Українського правопису в процесі реалізації дистанційної освіти" (можна завантажити).
Вебінари у ІІ півріччі 2021 року
№ | Тематика методичних заходів | Форма | Термін | Ресурси | Відповідальний |
1. | Використання можливостей цифрових додатків для формування діяльнісно-комунікативної компетентності учнів на уроках мови | Інтегрована кафедра “Lingua” |
22.01.2021 початок о 14.30 |
Платформа "Zoom" https://us04web.zoom.us/j/71848385393?pwd=TWRYMnpOTENBZHJpVVgwWEFuWW1tdz09 Meeting ID: 718 4838 5393 Passcode: 1wVgix |
Турчин О.М. 0671639737 Гапон Л.О. 0678780646 |
2. | Мовні досягнення людини ХХІ століття як еталон цілепокладання | Інтерактивна школа українського словесника |
29.01.2021 початок о 14.30 |
https://go.mywebinar.com/hkzm-pxzg-gqlk-mcqj |
Гапон Л.О. 0678780646 |
3. |
Створення інноваційного контенту в інтернет-мережі для оцінювання і само- оцінювання учнів |
Інтерактивна школа українського словесника |
24.02.2021 14.30 |
Платформа «Зум» https://us04web.zoom.us/j/9082362529?pwd=L2V3blNDQzFVK3F5d3UrR1E2aTg0QT09 908 236 2529 ідентифікатор |
Гапон Л.О. 0678780646 |
Поповнюємо онлайн-арсенал
9 прийомів візуалізації для використання на уроці
9 онлайн-інструментів для організації цікавих практичних робіт зі школярами
«Ребуси №1»: генератор ребусів
«Ребуси №1» – українськомовна онлайн-платформа, за допомогою якої можна створювати власні ребуси чи розгадувати наявні на сайті.
Jigsawplanet: створення онлайн-пазлів
Jigsawplanet – безкоштовний онлайн-сервіс, за допомогою якого можна створювати власні пазли або збирати пазли-головоломки, вже створені кимось із користувачів, та ділитися ними у соціальних мережах чи вбудовувати у власний сайт.
Imgonline: обробка світлин та створення мотиваторів
Іmgonline – безкоштовний онлайн-сервіс для комплексної обробки світлин із додаванням різноманітних спецефектів.
Word It Out: створення хмар слів
Word It Out – зручний у використанні англомовний онлайн-сервіс, за допомогою якого можна створювати різноманітні хмари слів.
Canva: створення інфографіки
Canva – мультимовна онлайн-платформа, яка допомагає створити яскраву інфографіку, використовуючи велику бібліотеку дизайнерських шаблонів.
GIPHY: створення gif-зображень
GIPHY – безкоштовний англомовний онлайн-ресурс, за допомогою якого можна створювати власні gif-зображення чи використовувати готову базу сайту.
TimeGraphics: створення стрічки часу
Time.Graphics – безкоштовний онлайн-сервіс, да допомогою якого можна створювати яскраві й змістовні таймлайни із додаванням фото, аудіо та відеоматеріалів.
Thinglink: створення інтерактивних зображень
Thinglink – англомовний онлайн-сервіс, який дозволяє створювати інтерактивні зображення або відео з нанесенням міток із текстом, посиланням на інші ресурси, зображенням, аудіо, відео та іншим мультимедійним контентом.
4 "С" сучасного вчителя-словесника: креативність (creativity), критичне мислення (critical thinking),комунікація (communication), командна праця (сollaboration)
ДИДАКТИЧНА ТРІАДА І ФОРМУВАННЯ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ НА УРОКАХ УКРАЇНСЬКОЇ ЛІТЕРАТУРИ
16 грудня 2020 року відбувся вебінар для вчителів-словесників з теми "ДИДАКТИЧНА ТРІАДА І ФОРМУВАННЯ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ НА УРОКАХ УКРАЇНСЬКОЇ ЛІТЕРАТУРИ." Спікерка - Гапон Л.О., PhD. На вебінарі йшлося про урок літератури як урок формування компетентностей Нової української школи. Висвітлено роль ігрових прийомів для формування компетентностей, наведено приклади використання низки інноваційних прийомів: «психодрама», зміна наративної позиції, рольове розповідання, інсценізація, «фокфікшн», метальна карта. Значну увагу спікерка приділила прийомам біографічного педагогічного сторителінгу та формам згорнутих дискусій на уроках літератури.
Детальніше ...
Особливості мовно-літературної освіти в епоху дигіталізації
У сучасному світі практично не залишилося жодної сфери діяльності людського суспільства, яка не була б охоплена інтернетом. З появою комп'ютера і глобальної мережі, традиційні методи навчання поступово стали відходити на другий план, поступаючись місцем новим комп'ютерним технологіям, а саме – як мультимедійним технологіям.Тож 11 грудня 2020 року для вчителів української мови й літератури проведено вебінар з теми "Особливості мовно-літературної освіти в епоху дигіталізації". Учителі онайомилися з інтернет-ресурсами, які дозволяють тренувати різні види мовної діяльності і поєднувати їх у різних комбінаціях, допомагають глибше усвідомити мовні явища, сформувати лінгвістичні здібності, створити комунікативні ситуації, автоматизувати мовні дії, а також забезпечують можливість обліку провідної репрезентативної системи, реалізацію індивідуального підходу й інтенсифікацію самостійної роботи учня.
Успішно завершено курс "Актуальні проблеми методики викладання української літератури в Новій українській школі"
Успішно завершила навчання група ФФМ_16_2 з теми "Актуальні проблеми методики викладання української літератури в Новій українській школі".
Викладачі - Ольга Зарихта, Леся Гапон.
Слухачі курсу навчилися:
– планувати та організовувати працю на інноваційних засадах;
– моделювати і проводити уроки літератури з урахуванням сучасних тенденцій розвитку методики викладання літератури в школі;
– формувати літературну предметну компетентність учнів;
– раціонально використовувати інноваційні методи та прийоми викладання літератури, зокрема аналізу художнього твору на уроках літератури;
– інтегрувати процес викладання української літератури в системі міжпредметних зв’язків дисциплін гуманітарного циклу.
Завершено вивчення курсу української лінгводидактики
Завершено роботу трьох груп ФФМ17 з теми "МОВНО-РИТОРИЧНА ОСВІТА В НОВІЙ УКРАЇНСЬКІЙ ШКОЛІ: АКТУАЛЬНІ АСПЕКТИ ЛІНГВОМЕТОДИКИ"
Слухачі курсу навчилися планувати та організовувати працю на інноваційних засадах; моделювати і проводити урокиз урахуванням сучасних тенденцій розвитку методики викладання мови в школі;– формувати комунікативну компетентність учнів; формувати ключові компетентності шляхом реалізації змістових лінії, зокрема наскрізних;володіти технологією інноваційних методів і прийомів навчання мови, оптимально використовувати засоби навчання, елементи програмування, алгоритмізацію та комп’ютеризацію на уроках мови, виходячи із специфіки матеріалу, що вивчається;вести позакласну роботу з предмета, удало поєднувати її форми з програмним вивченням мови.
ДЯКУЮ ВСІМ ЗА СПІВПРАЦЮ! ДО НОВИХ ЗУСТРІЧЕЙ!
Функційна грамотність педагога
Програма спецкурсу
Функційна грамотність педагога (10 год)
Освітня програма
Функційна грамотність як вітальна потреба людини ХХІ ст. Складники функційної грамотності. Загальна грамотність. Комунікативна грамотність. Інформаційна грамотність. Комунікативна грамотність.
Мовно-стилістичний аспект функційної грамотності. Нова редакція Українського правопису. Ділові папери. Мовний режим. Культура мовлення.
Науково-методичний аспект функційної грамотності вчителя. Методичні розробки, статті, опис досвіду, есе, рецензії, відгуки. Цитування, бібліографія, академічна доброчесність. Діагностика, моніторинг, експеримент у роботі вчителя.
Комунікативний та інформаційний аспекти функційної грамотності вчителя. Ораторська майстерність. Педагогічне мовлення. Ситуативне і підготовлене мовлення. Фахове інтернет-спілкування.
Навчально-тематичний план
№ п/п |
Змiст курсу | Розподіл годин | ||
всього | лекц. | прак. | ||
1. | Функційна грамотність як вітальна потреба людини ХХІ ст. Складники функційної грамотності. Загальна грамотність. Комунікативна грамотність. Інформаційна грамотність. | 2 | 2 | - |
2. | Мовно-стилістичний аспект функційної грамотності вчителя. Нова редакція Українського правопису. Ділові папери. Мовний режим. Культура мовлення. | 2 | 0,5 | 1,5 |
3. | Науково-методичний аспект функційної грамотності вчителя. Методичні розробки, статті, опис досвіду, есе, рецензії, відгуки. Цитування, бібліографія, академічна доброчесність. Діагностика, моніторинг, експеримент у роботі вчителя. | 4 | 1 | 3 |
4 | Комунікативний та інформаційний аспекти функційної грамотності вчителя. Ораторська майстерність. Педагогічне мовлення. Ситуативне і підготовлене мовлення. Фахове інтернет-спілкування. | 2 | 0,5 | 1,5 |
Усього | 10 | 4 | 6 |
Навчальний контент
- Воронович Е. В. Функциональная грамотность – один из способов социализации личности. URL: https://docs.google.com/document/d/19LacntuRAxA.
- ГуйванюкН.В.Мовна толерантність як соціолінгвістична категорія // Вісник Львівського ун-ту. Вип. 38. Ч. ІІ. Львів, 2006. С. 37‒46.
- Дерпак О.В.Конфронтативні мовленнєві жанри:комунікативно- прагматичний та мовний аспекти (на матеріалі української, англійської та польської мов). – К., 2005. – 196 с.
- Дроздова І.П. Формування українськомовної риторичної компетентності майбутніх викладачів нефілологічних дисциплін // Актуальні проблеми формування риторичної особистості вчителя в україномовному просторі. Житомир, 2015. С. 43–49.
- Доній Н. Є. Функціональна грамотність як вітальна потреба соціального простору ХХІ ст. // Вісник ЛНУ імені Тараса Шевченка. 2012. № 22(257). Ч. VII. С. 73−79.
- Курінна А.Ф.Розвиток риторичних можливостей особистості в професійній педагогічній діяльності // Шляхи формування професійної компетентності вчителя-словесника в процесі викладання філологічних дисциплін. Запоріжжя, 2014. С. 30–55.
- Мацкевич В., Крупник С. Функциональная грамотность // Всемирная энциклопедия: Философия / Главн.науч.ред. и сост. А.А. Грицанов, 2011. С.1172– 1173.
- Неформальна освіта. Бюро інформації громадськості. URL: http://www.unesco.org/education
- Онушкин В.Г., Огарев Е.И. Проблема грамотности в контексте социальных перемен // Человек и образование. 2006. № 8, 9. С.44–49.
- Тоффлер Э. Шок будущего / пер.с англ. Москва, 2004. 557 с.
- Освіта дорослих: енциклопедичний словник / за ред. В. Г. Кременя, Ю. В. Ковбасюка; Нац. акад. пед. Наук України, Нац. акад. держ. упр. при Президентові України [та ін.]. Київ : Основа, 2014. 496 с.
Форми контролю
Теми для самостійного опрацювання
- «Грамотності» ХХІ століття: особливості формування.
- Етапи формування фунцкційної грамотності учнів.
- Роль і місце вчителя в процесі формування фунцкційної грамотності учнів.
- Чому «в розвинених країнах рівень функціональної грамотності індивіда пропорційний рівню доходів громадян»? (Н. Є. Доній).
- Проблемний метод формування фунцкційної грамотності учнів на уроках УМЛ.
Форми практичних робіт : тренінги, воркшопи, інтерактивні заняття.
Форми підсумкового контролю успішності навчання : тести, творчі роботи.
Засоби діагностики успішності навчання : анкетування, інтерв’ю, спостереження за роботою в групах.