Понеділок, 12 листопада 2018 09:01

Антисуржик

   
Перевірка різних видів роботи на уроках української мови й літератури здійснюється відповідно до критеріїв оцінювання, затверджених наказами Міністерства освіти і науки від 21.08.2013 № 1222 «Про затвердження орієнтовних вимог оцінювання навчальних досягнень учнів із базових дисциплін у системі загальної середньої освіти» (у 5 – 10 класах) та від 30.08.2011 № 996 «Про затвердження орієнтовних вимог оцінювання навчальних досягнень учнів у системі загальної середньої освіти» (у 11 класі). ОЦІНЮВАННЯ НА УРОКАХ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ Відповідно до листа Міністерства освіти і науки України від 28.04.2006 № 1/9-301 «Вимоги до виконання письмових робіт учнів ЗНЗ і перевірки зошитів з української мови й літератури та зарубіжної…
Вівторок, 27 лютого 2018 23:46

Есе на уроках словесності

Есе як жанр літератури У перекладі з англійської, есе (essay) означає «нарис», «твір», «спробу самостійного аналізу» та «обґрунтування теоретичної гіпотези». Есе (фр. essai«спроба, проба, нарис», від лат. exagium «зважування») — літературний жанр прозового твору невеликого обсягу й вільної композиції. Появу есе в європейських літературах пов'язують з ім'ям М. Монтеня, який у своїх «Дослідах» так визначив їхню специфічність: «Я вільно викладаю думку про всі предмети, навіть ті, що виходять за межі мого розуміння і кругозору. Висловлюю її задля того, щоб дати поняття про мої переконання». Враження, роздуми й асоціації (на думку І. Звоненко) є "трьома китами есе", які визначають специфіку жанру есе та метафоричність…
Функції методичної роботи планування (визначеня системи заходів, спрямованих на досягнення найкращих результатів); організаційна (діяльність із удосконалення структури і змісту методичної роботи); діагностична(вивчення співвідношення між рівнем компетентності педагогів, що виявляється в узагальненому результаті їх праці, та вимогами суспільства до якості роботи працівників освіти); прогностична (передбачення знань та умінь, необхідних педагогам у майбутньому); моделювальна (виробленні принципово нових положень навчально-виховної роботи, формування, експериментальна перевірка та впровадження передового досвіду); відновлювальна (відновлення частково забутих або втрачених учителями знань після закінчення навчального закладу); коригувальна (виправлення недоліків у діяльності педагогів, пов'язаних з використанням застарілих методик); пропагандистська (інформування й агітація педагогів щодо впровадження досягнень науки, передового досвіду); контрольно-інформаційна…
Понеділок, 04 вересня 2017 15:54

На варті мови той, хто любить Україну

Мета. Навчальна мета. Спираючись на знання учнів із гуманітарних дисциплін, розкрити народотворчу і людинотворчу функції мови. Розвивальна мета. Розвивати критичне мислення, уміння аналізувати, узагальнювати, робити висновки. Виховна мета. Виховувати шанобливе ставлення до української мови як консолідуючого фактору української державності, формувати національну свідомість, опірність до культурно-мовної експансії з боку інших держав, особисту відповідальність за майбутнє української мови. Обладнання. Національна символіка, вислови про мову, комп’ютер, проектор, сигнальні картки, ватмани, таблиці, стікери, дошка. Епіграфи: «Мова для людини священна. Посягти на неї, пограбувати її – означає посягти на корінь життя людини». (Олесь Гончар.) «Зостатися без почуття до свого рідного, до своєї мови, культури –…
Особливості навчання української мови і літератури у 2016/2017 навчальному році Українська мова (чинні програми) ž  5 - 8 класи: Програма для загальноосвітніх навчальних закладів з українською мовою навчання. - К.: Видавничий дім «Освіта», 2013 (зі змінами, затвердженими наказом Міністерства освіти і науки України від 29.05.2015 № 585) ž  9 клас: Українська мова. 5-12 класи. - К.: Ірпінь: Перун, 2005 (зі змінами, затвердженими наказом Міністерства освіти і науки України від 29.05.2015 № 585). ž  10-11 класи: програми, затверджені наказом Міністерства освіти і науки України від 28.10.2010 № 1021 (рівень стандарту зі змінами, затвердженими наказом Міністерства освіти і науки України від 14.07.2016 …
Особливості навчання української літератури у 8 класі в умовах запровадження нового Державного стандарту базової і повної        загальної освіти Вступ (1 година) Основні види роботи: з'ясування багатозначності художнього образу;  з'ясування типу образу; створення словесного елементарного образу; роздум «Розвиток відчуття краси і сили художнього слова». Усна народна творчість (9 години  замість 12, але вилучено  тему «З давньої української літератури. «Слово про похід Ігорів», на вивчення якої відводилося         4 години) Українські історичні пісні. Пісні Марусі Чурай (6 годин замість 4) Вимоги нової програми Програмовий матеріал Зміни у змісті навч.матеріалу Додано літературознавчий термін «історичні пісні» Зміни у державних вимогах до рівня загальноосвітньої підготовки учнів…
Сторінка 1 із 2