Про організацію методичної роботи в школі Методична робота в школі — спеціально організована діяльність педагогічного колективу, що створює умови для підвищення майстерності педагога.   Функції методичної роботи планування (визначеня системи заходів, спрямованих на досягнення найкращих результатів); організаційна (діяльність із удосконалення структури і змісту методичної роботи); діагностична(вивчення співвідношення між рівнем компетентності педагогів, що виявляється в узагальненому результаті їх праці, та вимогами суспільства до якості роботи працівників освіти); прогностична (передбачення знань та умінь, необхідних педагогам у майбутньому); моделювальна (виробленні принципово нових положень навчально-виховної роботи, формування, експериментальна перевірка та впровадження передового досвіду); відновлювальна (відновлення частково забутих або втрачених учителями знань після закінчення навчального закладу); коригувальна…
 Проект нового базового Закону України «Про освіту» Національна рамка кваліфікацій Концепція Нової української школи Презентація. Реформа Нової української школи Ключові зміни до оновлених програм Презентація. Ключові зміни до оновлених програм Оновлення програм з УМЛ 5-9 класи МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ ЩОДО ВИКЛАДАННЯ УМЛ У ЗАГАЛЬНООСВІТНІХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДАХ У 2017/2018 НАВЧАЛЬНОМУ РОЦІ (ЛИСТ МОН УКРАЇНИ 09.08.2017 Р. № 1/9-43) ЛИСТ МОНУ про рекомендовані програми та підручники Методичні рекомендації ТОКІППО щодо навчання української мови Методичні рекомендації ТОКІППО щодо навчання української літератури Навчально-методичні умови формування комунікативної і літературної компетентностей у процесі навчання української словесності (ПРЕЗЕНТАЦІЯ ТОКІППО) Особливості вивчення української мови (презентація ТОКІППО) Особливості вивчення української літератури (презентація ТОКІППО) Чинні…
Особливості навчання української мови і літератури у 2016/2017 навчальному році Українська мова (чинні програми) ž  5 - 8 класи: Програма для загальноосвітніх навчальних закладів з українською мовою навчання. - К.: Видавничий дім «Освіта», 2013 (зі змінами, затвердженими наказом Міністерства освіти і науки України від 29.05.2015 № 585) ž  9 клас: Українська мова. 5-12 класи. - К.: Ірпінь: Перун, 2005 (зі змінами, затвердженими наказом Міністерства освіти і науки України від 29.05.2015 № 585). ž  10-11 класи: програми, затверджені наказом Міністерства освіти і науки України від 28.10.2010 № 1021 (рівень стандарту зі змінами, затвердженими наказом Міністерства освіти і науки України від 14.07.2016 …
Особливості навчання української літератури у 8 класі в умовах запровадження нового Державного стандарту базової і повної        загальної освіти Вступ (1 година) Основні види роботи: з'ясування багатозначності художнього образу;  з'ясування типу образу; створення словесного елементарного образу; роздум «Розвиток відчуття краси і сили художнього слова». Усна народна творчість (9 години  замість 12, але вилучено  тему «З давньої української літератури. «Слово про похід Ігорів», на вивчення якої відводилося         4 години) Українські історичні пісні. Пісні Марусі Чурай (6 годин замість 4) Вимоги нової програми Програмовий матеріал Зміни у змісті навч.матеріалу Додано літературознавчий термін «історичні пісні» Зміни у державних вимогах до рівня загальноосвітньої підготовки учнів…
Особливості навчання української мови у 8 класі в умовах запровадження нового Державного стандарту базової і повної  загальної освіти (70 годин) Мовленнєва змістова      лінія   (16 годин) Зміни у змісті навчального матеріалу У колонці «Зміст навчального матеріалу» додано: Сприймання чужого мов-лення Сприймання на слух текстів, які містять аргументацію для підтвердження двох чи більше поглядів, думок;  також прямо виражену спонукальну інформацію. Читання мовчки і вголос Сприймання в прочитаному тексті різноманітної аргументації під час обговорення певної проблеми;  також прямо вираженої спонукальної інформації. Робота з книжкою: передмова в книжці. Відтворення готового тексту Говоріння. Вибірковий (а не стислий)  переказ розповідного тексту з елементами опису…
Гапон Л.О. Про проведення виховних заходів, присвячених темі збереження рідної мови Притягуючи дитину шляхом нормування її мови до національного центру, шкільний учитель оберігає внутрішню духовну єдність нації, як солдат на фронті оберігає територіальну єдність її. І наскільки ця охорона ще важливіша від військової, зрозуміло з того, що територіальний розпад не виключає можливості подальшого злиття, в той час, як духовний розпад – навіки                           Відомий мовознавець Олександр Пєшковський Надзвичайно важливим є проведення заходів, спрямованих формування в дітей та учнівської молоді шанобливого ставлення до української мови як державної, усвідомлення ними особистої відповідальності за збереження її статусу. Епіграфами до них можуть слугувати вислови…