Вівторок, 27 лютого 2018 23:46

Есе на уроках словесності

Есе як жанр літератури У перекладі з англійської, есе (essay) означає «нарис», «твір», «спробу самостійного аналізу» та «обґрунтування теоретичної гіпотези». Есе (фр. essai«спроба, проба, нарис», від лат. exagium «зважування») — літературний жанр прозового твору невеликого обсягу й вільної композиції. Появу есе в європейських літературах пов'язують з ім'ям М. Монтеня, який у своїх «Дослідах» так визначив їхню специфічність: «Я вільно викладаю думку про всі предмети, навіть ті, що виходять за межі мого розуміння і кругозору. Висловлюю її задля того, щоб дати поняття про мої переконання». Враження, роздуми й асоціації (на думку І. Звоненко) є "трьома китами есе", які визначають специфіку жанру есе та метафоричність…
Неділя, 24 грудня 2017 22:48

Наскрізні змістові лінії

З метою увиразнення ключових компетентностей уведено поняття наскрізних ліній: «Екологічна безпека і сталий розвиток», «Громадянська відповідальність», «Здоров’я і безпека», «Підприємливість і фінансова грамотність». Наскрізна лінія «Екологічна безпека і сталий розвиток» (НЛ-1) підсилює ключові компетентності, спрямовує діяльність учителя й учнів на формування соціальної активності, відповідальності й екологічної свідомості, усвідомлення ідеї сталого розвитку як нового типу еколого-економічного зростання, що задовольняє потреби всіх членів суспільства за умови збереження й поетапного відновлення природного середовища, готовності брати участь у розв’язанні питань довкілля та розвитку суспільства; конкретизує роботу зі збереження й захисту довкілля. Наскрізна лінія «Громадянська відповідальність» (НЛ-2) забезпечує розвиток соціальної й громадянської компетентностей, розкриває суть поняття «відповідальний громадянин», визначає вектори його…
Про організацію методичної роботи в школі Методична робота в школі — спеціально організована діяльність педагогічного колективу, що створює умови для підвищення майстерності педагога.   Функції методичної роботи планування (визначеня системи заходів, спрямованих на досягнення найкращих результатів); організаційна (діяльність із удосконалення структури і змісту методичної роботи); діагностична(вивчення співвідношення між рівнем компетентності педагогів, що виявляється в узагальненому результаті їх праці, та вимогами суспільства до якості роботи працівників освіти); прогностична (передбачення знань та умінь, необхідних педагогам у майбутньому); моделювальна (виробленні принципово нових положень навчально-виховної роботи, формування, експериментальна перевірка та впровадження передового досвіду); відновлювальна (відновлення частково забутих або втрачених учителями знань після закінчення навчального закладу); коригувальна…
 Проект нового базового Закону України «Про освіту» Національна рамка кваліфікацій Концепція Нової української школи Презентація. Реформа Нової української школи Ключові зміни до оновлених програм Презентація. Ключові зміни до оновлених програм Оновлення програм з УМЛ 5-9 класи МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ ЩОДО ВИКЛАДАННЯ УМЛ У ЗАГАЛЬНООСВІТНІХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДАХ У 2017/2018 НАВЧАЛЬНОМУ РОЦІ (ЛИСТ МОН УКРАЇНИ 09.08.2017 Р. № 1/9-43) ЛИСТ МОНУ про рекомендовані програми та підручники Методичні рекомендації ТОКІППО щодо навчання української мови Методичні рекомендації ТОКІППО щодо навчання української літератури Навчально-методичні умови формування комунікативної і літературної компетентностей у процесі навчання української словесності (ПРЕЗЕНТАЦІЯ ТОКІППО) Особливості вивчення української мови (презентація ТОКІППО) Особливості вивчення української літератури (презентація ТОКІППО) Чинні…
Особливості навчання української мови і літератури у 2016/2017 навчальному році Українська мова (чинні програми) ž  5 - 8 класи: Програма для загальноосвітніх навчальних закладів з українською мовою навчання. - К.: Видавничий дім «Освіта», 2013 (зі змінами, затвердженими наказом Міністерства освіти і науки України від 29.05.2015 № 585) ž  9 клас: Українська мова. 5-12 класи. - К.: Ірпінь: Перун, 2005 (зі змінами, затвердженими наказом Міністерства освіти і науки України від 29.05.2015 № 585). ž  10-11 класи: програми, затверджені наказом Міністерства освіти і науки України від 28.10.2010 № 1021 (рівень стандарту зі змінами, затвердженими наказом Міністерства освіти і науки України від 14.07.2016 …
Особливості навчання української літератури у 8 класі в умовах запровадження нового Державного стандарту базової і повної        загальної освіти Вступ (1 година) Основні види роботи: з'ясування багатозначності художнього образу;  з'ясування типу образу; створення словесного елементарного образу; роздум «Розвиток відчуття краси і сили художнього слова». Усна народна творчість (9 години  замість 12, але вилучено  тему «З давньої української літератури. «Слово про похід Ігорів», на вивчення якої відводилося         4 години) Українські історичні пісні. Пісні Марусі Чурай (6 годин замість 4) Вимоги нової програми Програмовий матеріал Зміни у змісті навч.матеріалу Додано літературознавчий термін «історичні пісні» Зміни у державних вимогах до рівня загальноосвітньої підготовки учнів…
Особливості навчання української мови у 8 класі в умовах запровадження нового Державного стандарту базової і повної  загальної освіти (70 годин) Мовленнєва змістова      лінія   (16 годин) Зміни у змісті навчального матеріалу У колонці «Зміст навчального матеріалу» додано: Сприймання чужого мов-лення Сприймання на слух текстів, які містять аргументацію для підтвердження двох чи більше поглядів, думок;  також прямо виражену спонукальну інформацію. Читання мовчки і вголос Сприймання в прочитаному тексті різноманітної аргументації під час обговорення певної проблеми;  також прямо вираженої спонукальної інформації. Робота з книжкою: передмова в книжці. Відтворення готового тексту Говоріння. Вибірковий (а не стислий)  переказ розповідного тексту з елементами опису…