Перевірка різних видів роботи на уроках української мови й літератури здійснюється відповідно до критеріїв оцінювання, затверджених наказами Міністерства освіти і науки від 21.08.2013 № 1222 «Про затвердження орієнтовних вимог оцінювання навчальних досягнень учнів із базових дисциплін у системі загальної середньої освіти» (у 5 – 10 класах) та від 30.08.2011 № 996 «Про затвердження орієнтовних вимог оцінювання навчальних досягнень учнів у системі загальної середньої освіти» (у 11 класі). ОЦІНЮВАННЯ НА УРОКАХ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ Відповідно до листа Міністерства освіти і науки України від 28.04.2006 № 1/9-301 «Вимоги до виконання письмових робіт учнів ЗНЗ і перевірки зошитів з української мови й літератури та зарубіжної…
Вівторок, 27 лютого 2018 23:46

Есе на уроках словесності

Есе як жанр літератури У перекладі з англійської, есе (essay) означає «нарис», «твір», «спробу самостійного аналізу» та «обґрунтування теоретичної гіпотези». Есе (фр. essai«спроба, проба, нарис», від лат. exagium «зважування») — літературний жанр прозового твору невеликого обсягу й вільної композиції. Появу есе в європейських літературах пов'язують з ім'ям М. Монтеня, який у своїх «Дослідах» так визначив їхню специфічність: «Я вільно викладаю думку про всі предмети, навіть ті, що виходять за межі мого розуміння і кругозору. Висловлюю її задля того, щоб дати поняття про мої переконання». Враження, роздуми й асоціації (на думку І. Звоненко) є "трьома китами есе", які визначають специфіку жанру есе та метафоричність…
Функції методичної роботи планування (визначеня системи заходів, спрямованих на досягнення найкращих результатів); організаційна (діяльність із удосконалення структури і змісту методичної роботи); діагностична(вивчення співвідношення між рівнем компетентності педагогів, що виявляється в узагальненому результаті їх праці, та вимогами суспільства до якості роботи працівників освіти); прогностична (передбачення знань та умінь, необхідних педагогам у майбутньому); моделювальна (виробленні принципово нових положень навчально-виховної роботи, формування, експериментальна перевірка та впровадження передового досвіду); відновлювальна (відновлення частково забутих або втрачених учителями знань після закінчення навчального закладу); коригувальна (виправлення недоліків у діяльності педагогів, пов'язаних з використанням застарілих методик); пропагандистська (інформування й агітація педагогів щодо впровадження досягнень науки, передового досвіду); контрольно-інформаційна…
Особливості навчання української мови і літератури у 2016/2017 навчальному році Українська мова (чинні програми) ž  5 - 8 класи: Програма для загальноосвітніх навчальних закладів з українською мовою навчання. - К.: Видавничий дім «Освіта», 2013 (зі змінами, затвердженими наказом Міністерства освіти і науки України від 29.05.2015 № 585) ž  9 клас: Українська мова. 5-12 класи. - К.: Ірпінь: Перун, 2005 (зі змінами, затвердженими наказом Міністерства освіти і науки України від 29.05.2015 № 585). ž  10-11 класи: програми, затверджені наказом Міністерства освіти і науки України від 28.10.2010 № 1021 (рівень стандарту зі змінами, затвердженими наказом Міністерства освіти і науки України від 14.07.2016 …
Особливості навчання української літератури у 8 класі в умовах запровадження нового Державного стандарту базової і повної        загальної освіти Вступ (1 година) Основні види роботи: з'ясування багатозначності художнього образу;  з'ясування типу образу; створення словесного елементарного образу; роздум «Розвиток відчуття краси і сили художнього слова». Усна народна творчість (9 години  замість 12, але вилучено  тему «З давньої української літератури. «Слово про похід Ігорів», на вивчення якої відводилося         4 години) Українські історичні пісні. Пісні Марусі Чурай (6 годин замість 4) Вимоги нової програми Програмовий матеріал Зміни у змісті навч.матеріалу Додано літературознавчий термін «історичні пісні» Зміни у державних вимогах до рівня загальноосвітньої підготовки учнів…
Особливості навчання української мови у 8 класі в умовах запровадження нового Державного стандарту базової і повної  загальної освіти (70 годин) Мовленнєва змістова      лінія   (16 годин) Зміни у змісті навчального матеріалу У колонці «Зміст навчального матеріалу» додано: Сприймання чужого мов-лення Сприймання на слух текстів, які містять аргументацію для підтвердження двох чи більше поглядів, думок;  також прямо виражену спонукальну інформацію. Читання мовчки і вголос Сприймання в прочитаному тексті різноманітної аргументації під час обговорення певної проблеми;  також прямо вираженої спонукальної інформації. Робота з книжкою: передмова в книжці. Відтворення готового тексту Говоріння. Вибірковий (а не стислий)  переказ розповідного тексту з елементами опису…