Методичні рекомендації щодо вивчення української мови в закладах загальної середньої освіти у 2022/2023 навчальному році(О.М.Горошкіна, Н. Б.Голуб) Методичні рекомендації щодо вивчення української літератури в 5 класі НУШ в 2022/2023 навчальному році (Т.О.Яценко) Частина 1. Сучасні соціальні виклики, зумовлені глобалізацією, європеїзацією, утвердженням тенденцій відкритого суспільства, інформатизації, інноваційності в усіх його галузях, зумовлюють необхідність посилення вимог до змісту та якості освіти. Із початком повномасштабного вторгнення росії на територію України особливого загострення набула проблема ефективної організації освітнього процесу, спрямованого на формування компетентного мовця – патріота своєї держави, який шанує державну мову, послуговується нею, дбає про її розвиток. Українська мова – основа державотворення, потужний інструмент…
 Розвиток сучасної шкільної літературної освіти визначається утвердженням особистісно та компетентнісно орієнтованої моделі навчання, що унормовано в Законі України «Про освіту» (2017), Державному стандарті базової середньої освіти (2020), Концепції Нової української школи (2016). Відповідно набуває актуальності проблемаформування ключових і предметної (читацької) компетентностейучнів. Мета вивчення української літератури в закладах загальної середньої освіти – формування компетентного учня-читача, всебічно, гармонійно розвиненої особистості з активною життєвою позицією. Аналітико-синтетична робота з творами літератури допомагає школярам повніше осягти їх ідейно-художній зміст, осмислити конкретно-історичне та загальнолюдське значення зображеного письменником, сприяє прилученню до надбань вітчизняної та світової культури, розвитку художнього сприймання та естетичних смаків учнів.  У 2021/2022 навчальному році…
Динаміка розвитку людства потребує вироблення у здобувачів освіти затребуваних життєвих умінь для подолання викликів сучасного соціуму. Розвиток аналітичного й критичного мислення, креативності, ініціативності, навичок комплексного розв’язання проблем, формування потреби активного самонавчання впродовж життя, виховання мовної стійкості, стресостійкості, гнучкості взаємопов’язані з формуванням компетентного мовця, національно свідомої, цілісної особистості. Навчати мови – це передусім формувати в учнів уміння усвідомлювати й доцільно використовувати багатство її виражальних засобів, виробити потребу здобувати інформацію з різних джерел, оцінювати й використовувати її для ефективної комунікації, висловлювати й відповідально обстоювати власну думку й позицію відповідно до ситуації спілкування. Зважаючи на це для успішної соціалізації здобувачі освіти мають усвідомити…
Якість освіти - відповідність результатів навчання вимогам, встановленим законодавством, відповідним стандартом освіти та/або договором про надання освітніх послуг.  Якість освітньої діяльності — рівень організації, забезпечення та реалізації освітнього процесу, що забезпечує здобуття особами якісної освіти та відповідає вимогам, встановленим законодавством та/або договором про надання освітніх послуг. Закон України «Про освіту» (п.п. 29, 30 ч.1 ст.1) Механізм побудови у закладі освіти внутрішньої системи оцінювання якості освіти Інституційний аудит Методичний інструментарій для самооцінювання вчителів у процесі професійного розвитку Розвиток професійної майстерності та креативності педагогів Інструменти самоооцінювання і взаємооцінювання вчителів української мови й літератури Показники ефективності освітньої діяльності вчителів Як оцінюють навчальне заняття в новій українській школі…
КРИТЕРІЇ ТА ПОКАЗНИКИ ПРОФЕСІЙНОГО РОЗВИТКУ МЕТОДИКИ ВИМІРУ Когнітивний Професійно-педагогічна компетентність Продуктивність професійно-педагогічної діяльності Інноваційність Методика визначення професійної компетентності педагога Методика визначення рівня професійно-педагогічної майстерності Методика «Креативний потенціал» Праксеологічний Емоційна стійкість Партнерська взаємодія та спілкування Емпатія Методика визначення рівня емоційної стабільності і здатності керування психічним самопочуттям Методика визначення стилю взаємодії в професійній діяльності Методика визначення рівня емпатії Мотиваційний Інтереси, цінності Співвідношення зовнішньої та внутрішньої мотивації Саморозвиток у професійній діяльності Методика Рокича «Ціннісні орієнтації» Методика визначення рівня мотивації професійно-педагогічної діяльності Методика «Здатність педагога до саморозвитку » ТЕСТОВІ ЗАВДАННЯ ДЛЯ СЕРТИФІКАЦІЇ ВЧИТЕЛІВ Методика «Професійна саморефлексія педагога» (автор – Л. М. Смольська) Інструкція: дайте відповідь…
Формування вчителя можливе лише у середовищі, органічно орієнтованому на педагогічну дію. Це можливо за єдиної умови: вчитель повинен мати високий рівень розвитку педагогічної майстерності, найважливішої атрибутивної складової педагогічної дії. І.ЗЯЗЮН  Поняття “професійна майстерність” використовується для відображення високого рівня володіння професійними методами, прийомами й технологіями, мистецтва в передачі знань, умінь і навичок відповідно до встановлених програм, ефективності педагогічних зусиль, що здобули заслужену суспільну оцінку. Майстерність педагога являє собою взаємозв’язок професійно значущих знань, умінь, творчих й особистісних якостей, а також набутого досвіду й позитивного ставлення до своєї професійної діяльності; гнучкість використання засвоєних методів і наявність власного стилю роботи, підвищений рівень сформованості всіх професійно…
На сучасному етапі  існує три основних підходи до розвитку освіти:  з точки зору змісту освіти – знаннєвий підхід, для якого важливими є знання, які учні здобувають в школі з точки зору особливостей процесу навчання – процесуальний підхід, для якого важливими є питання організації навчання, як учні вчаться, яку інформацію засвоюють, як їх вчать учителі, як побудована пізнавальна діяльність з точки зору отриманих результатів – компетентнісний підхід, який націлює освіту на формування та розвиток базових і предметних компетентностей (знань, умінь, навичок, ставлень тощо) якими мають володіти учні після закінчення школи. Результатом такого процесу буде формування загальної компетентності людини в тих, чи…
ПРО ОЦІНЮВАННЯ ВЧИТЕЛІВ У ВНУТРІШНІЙ СИСТЕМІ ОЦІНЮВАННЯ ЯКОСТІ ОСВІТИ ІНСТРУМЕНТИ САМОООЦІНЮВАННЯ І ВЗАЄМООЦІНЮВАННЯ І. РАМКА ПРОФЕСІЙНОГО РОЗВИТКУ Рамки професійних якостей учителя є продовженням профстандарту.  Головна мета інструменту оцінювання – комплексне самооцінювання і оцінювання вчителів, яке веде до їхнього професійного зростання. Рамки професійних якостей учителя характеризують відмінного вчителя, тобто цей інструмент заплановано як мету, до якої прямує вчитель. Рамка безперервного професійного розвитку вчителів (проєкт Британської Ради та Міністерства освіти України «Післядипломна освіта вчителів англійської мови»  ІІ.САМОАНАЛІЗ УРОКУ 1. Характеристика логіко-структурних, дидактичних та методичних особливостей теми уроку, відповідність її змісту навчальній програмі, за якою працює вчитель. 2. Чіткість постановки теми уроку, триєдиної…
Сторінка 2 із 4