Траєкторія розвитку фахової компетентності вчителя української мови й літератури мови – це шлях, яким рухається педагог з метою незворотної, спрямованої, закономірної зміни своїх знань, умінь, навичок, цінностей, ставлення та досвіду. Для визначення та коригування траєкторії необхідно володіти інструментами самооцінювання і взаємооцінювання.  22 жовтня 2020 року в рамках роботи трансфер-містечка інноваційних можливостей №5   на платформі "Зум" відбулося фахове інтернет-навчання українських філологів  у підлокації "Лінгводидактична." Спікер - Гапон Л.О., PhD, викладач ТКМЦНОІМ. Учасники - 100 вчителів-словесників. Педагоги опрацювали базові  документи для  самоаналізу та   самооцінки   свого професійного розвитку. Як інструменти самооцінювання і взаємооцінювання розглянули рамки професійного розвитку, портфоліо, опрацювали структуру самоаналізу й експертної оцінки…
Літературне краєзнавство – це важливе знаряддя патріотичного, морально-етичного виховання, дійовий засіб поглиблення знань з літератури і розвитку пізнавальних інтересів школярів та молоді. Вивчення літератури рідного краю наближує творчість письменника до школяра. Митець втрачає свою хрестоматійну іконічність, перетворюючись на краянина.Робота з матеріалами музею, бібліографічний пошук, літературні подорожі рідним краєм, зустрічі з письменниками-сучасниками, зіставлення літературних образів зі звичайною реальністю роблять уроки цього типу незвичайними, пам’ятними. 8 жовтня 2020 року в комплексному містечку проведено методичний захід з теми "ЛІТЕРАТУРА РІДНОГО КРАЮ ЯК ЗАСІБ ПАТРІОТИЧНОГО ВИХОВАННЯ ШКОЛЯРІВ". Леся Гапон, PhD, викладачка ТКМЦНОІМ, висвітлила питання стосовно  особливостей проведення уроків літератури рідного краю та  вивчення життя,…
«Наука - капітан, а практика - моряки. Той, хто закохався в практику без науки, схожий на моряка, котрий потрапив на корабель без керма або компаса, і тому не знатиме напевно, куди він прямує,"– вважав великий Леонардо да Вінчі. Активно користуються науковим компасом у практичній діяльності педагоги-словесники міста Тернополя. Сьогодні в бюро інновацій «Інсайт» разом з учителями української мови й літератури та вчителями зарубіжної літератури в ролі спікерів і тренерів працювали: • з теми «Навчання в системі Moodle та його використання в роботі вчителя-словесника закладу загальної середньої освіти» – Оксана Василівна Лабащук, доктор філологічних наук, професор кафедри теорії і методики української…
Презентація 26 лютого 2020 року відбулося заняття в інтерактивній школі вчителів-словесників з теми "Синтез інноватики і традицій як запорука успішного навчання на уроках української мови й літератури". Про  інноваційні уроки як основу методичної творчості розповіла Леся Гапон, PhD, методистка ТКМЦНОІМ.Тему "Впровадження концептуальних засад НУШ в практику роботи вчителя-словесника" висвітлила координаторка інноваційної діяльності з учителями української мови й літератури ТЗОШ№22 Сеник Л.В.  Творчий тандем словесниць ТЗОШ№22  - Стасіна Н.М.та Чернецька  О.М.  - репрезентували цінний досвід проведення бінарних та інтегрованих уроків з різновіковими групами учнів. Процес формування продуктивної творчої компетентності на уроках української літератури  продемонструвала на прикладі використання театралізацій на уроках української літератури учитель-словесник ТЗОШ №22 Марункевич…
21 лютого 2020  року в Українській гімназії імені Івана Франка відбулася урочиста церемонія нагородження переможців міського етапу всеукраїнських і міжнародних мовно-літературних конкурсів, олімпіади  з української мови й літератури "Учнівський філологічний Олімп-2020", присвячена Міжнародному дню рідної мови. 85 учнів, які вибороли 116 призових місць,  нагородили грамотами і дипломами управління освіти і науки Тернопільської міської ради (начальник - Похиляк О.П.) й подарунками від спонсорів: видавництва "Підручники і посібники"(директор - Гринчишин Я.Т.),Мандрівець» (Б. Фенюк),«Джура» (В. Ванджура), Української гімназії імені Івана Франка (директор - А.В.Крижанівський).  Почесні гості свята: Литвинюк Г.І.,  директор ТКМЦНОІМ; Бачинська Г.В. - голова журі міського етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з української мови…
20 лютого 2020 року в ТЗОШ№19  працювало  бюро інновацій "Інсайт". Учителі української мови й літератури вивчали тему "Ігрові технології в практиці вчителя-словесника." Леся Гапон, кандидатка філологічних наук, методистка ТКМЦНОІМ, розповіла про дидактичні ігри на уроках словесності, значну увагу приділивши висвітленню таких важливих питань, як: методичний аналіз дидактичних ігор,  класифікація дидактичних ігор, навчально-пізнавальний потенціал дидактичних ігор на уроках словесності. Використання інформаційно-комунікаційних технологій в ігровій діяльності на уроках української літератури усебічно висвітлили науковці. Оксана Романишин, докторка педагогічних наук, доцентка кафедри інформатики та методики її навчання ТНПУ ім. В.Гнатюка, окреслила основні аспекти гейміфікації і провела практикум з використання гри "Kahoot". Галина Генсерук, кандидатка педагогічних наук,…
11 лютого 2020 року відбулося засідання авторської майстерні вчителів - філологів Тернополя, на якому виступила з кандидат філологічних наук, доцент, завідувач кафедри гуманітарних дисциплін ЛОІППО Богосвятська Анна-Марія. Вона  провела майстер-клас із теми "Пленерні уроку в системі роботи вчителя-словесника."
03.02.2020 в Тернопільському НВК "Школа-економічний ліцей №9" імені Іванни Блажкевич для координаторів інноваційної діяльності з учителями української мови й літератури проведено інтерактивну школу сучасного вчителя-словесника. Спікер: Леся Гапон, PhD, методист ТКМЦНОІМ. Учасниці обговорили  актуальні види й елементи педагогічної діяльності вчителя Нової української школи.  
Сторінка 1 із 8