8 березня 2023 року відбулося засідання відкритої  дискусійної  платформи "Словесники". Учасниками стали:  філологічна спільнота учителів української мови й літератури міста Тернополя  і  професорсько-викладацький склад кафедр української мови та методики її навчання; української та зарубіжної літератур та методик їх навчання ТНПУ ім. В.Гнатюка.   Організатори заходу: кафедра української мови та методики її навчання ТНПУ ім. В. Гнатюка і Тернопільський КМЦ науково-освітніх інновацій та моніторингу. Тема дискусії  "Дидактичний інструментарій навчання української мови в НУШ". Кандидат філологічних наук, доцент,  завідувач кафедри  української мови та методики її навчання ТНПУ ім. В. Гнатюка Ольга Петришина наголосила, що  консолідація здобутків науковців і практиків сприяє популяризації передового інноваційного досвіду, спонукає до творчого  пошуку, підвищує рівень надання освітніх послуг.  Передовий…
 27 лютого 2023 року в майстерні  інноваційного уроку обговорили  підходи, прийоми, знахідки інноваційного уроку української мови.  СПІКЕРКИ: Леся Гапон, кандидат філологічних наук, консультант ТКМЦНОІМ, доцент кафедри української мови та методики її навчання Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка  Руслана Яшкін, учитель української мови й літератури Тернопільського ліцею №21 - спеціалізованої мистецької школи імені Ігоря Герети. Корисні покликання https://nus.org.ua/articles/yak-navchyty-uchniv-chytaty-samostijno-i-pratsyuvaty-z-riznymy-tekstamy-golove-z-litnoyi-akademiyi-bombezno/ https://nus.org.ua/view/proektne-navchannya-korotko-pro-golovne/ https://www.tiktok.com/@shymanovski?is_copy_url=1&is_from_webapp=v1
Навчання української та іноземної  мов  у сучасній школі зазнає докорінних змін, що зумовлено модернізацією змісту, оптимізацією технологій, переосмисленням результату навчання. У цьому контексті набуває особливої актуальності застосування текстового матеріалу — засобу навчання, що має значний виховний та дидактично-розвивальний потенціал. Про інноваційні форми й методи роботи з текстом та медіатекстом йшлося  на інтерактивному занятті  інтегрованої кафедри "Лінгва", яке відбулося 20 лютого 2023 року на платформі "Зум". Учасники/учасниці: учителі/учительки української мови, іноземних мов. Спікерки: конкультантки ТКМЦНОІМ  Леся Гапон, Оксана Турчин. Леся Гапон розкрила  смислове значення терміносполук  «читацька грамотність», «читання з розумінням», «критичне читання», «усвідомлене читання», «читацькі статегії»; порушила проблему формування наскрізного вміння «читання з розумінням» на уроках  словесності; продемонструвала  рецептивні…
Сьогодні, 26.12.2022  в інтерактивній школі сучасного вчителя-словесника обговорили стратегії професійного зростання педагогів в умовах змін. Окреслено вектори  самоосвітньої діяльності.  Висвітлено когнітивні напрямки вдосконалення знань і вмінь вчителя НУШ: новий зміст освіти; сучасні підходи в роботі з учнівством; оцінювання; шляхи самореалізації педагогів. Обговорено перспективи сертифікації вчителів УМЛ, які працюють у НУШ. Рекомендовано опрацювати ресурси: І. Стосовно сертифікації вчителів УМЛ, які працюють у НУШ. https://testportal.gov.ua//wp-content/uploads/2023/01/Nakaz_MON_-35_Sertyfikatsiya_2023.pdf https://www.kmu.gov.ua/npas/pro-vnesenmin-do-polozhennya-pro-a1094?fbclid=IwAR046zs5C7fiUsgga6aoJMGxVCObVW3DAv_0olxkiyprq5tYL73p-RzmuUc https://sqe.gov.ua/sertifikaciya-vid-a-do-ya-shho-maie-znati-za/?fbclid=IwAR1beg09JYMhNqAzZIYZEp4Piqiw2De2dPQcUoKXzfkvt_7kEvYnLGTfjss https://sqe.gov.ua/ocinyuvannya-15-profkompetentnostey-vchyteliiv-sertyfikaciya/ https://nus.org.ua/news/sertyfikatsiya-2022-proponuyemo-projty-testuvannya/ https://osvita.ua/doc/files/news/769/76911/Sertif_Teacher_2020_1_.pdf https://sqe.gov.ua/wp-content/uploads/2021/08/Nakaz-Derzhavnoi-sluzhbi-yakosti-osviti-Ukraini-vid-01.04.2019-N-01-11_16.pdf https://gapon.te.ua/informatsiina-platforma/materialy-monu/item/1501-pro-provedennia-derzhavnoi-pidsumkovoi-atestatsii-u-20202021-navchalnomu-rotsi ІІ. Стосовно самоосвіти вчителів УМЛ, які працюють у НУШ. https://mon.gov.ua/ua/news/metodichni-rekomendaciyi-shodo-organizaciyi-osvitnogo-procesu-v-shkolah-u-20222023-navchalnomu-roci https://osvitoria.university/courses/ZSjaMgJDF/ https://gapon.te.ua/rubryka-metodysta/dorobok-metodysta/metodychni-rekomendatsii/item/1675-otsiniuvannia-navchalnykh-dosiahnen-uchniv-5-klasu-nush-praktychni-porady-dlia-vchytelia-ukrainskoi-movy https://gapon.te.ua/rubryka-metodysta/dorobok-metodysta/metodychni-rekomendatsii/item/1714-dlia-urokiv-literatury-ridnoho-kraiu https://gapon.te.ua/rubryka-metodysta/dorobok-metodysta/metodychni-rekomendatsii/item/1514-materialy-dlia-samootsiniuvannia-vchyteliv  
21.12.2022 на платформі  "Зум" для вчителів української мови проведено заняття в майстерні інноваційного уроку. Обговорювали підходи, прийоми, знахідки інноваційного уроку української літератури. Про проєктування сучасного уроку української літератури, типологію і структуру уроків словесності доповіла Леся Гапон, кандидат філологічних  наук, консультант ТКМЦНОІМ. Моделі інноваційних уроків словесності продемонструвала  Ольга Зарихта, учитель-методист, учитель української мови й літератури Тернопільської Української гімназії імені Івана Франка. Матеріали - у вкладенні.
21.12.2022 на платформі  "Зум" для вчителів української мови проведено заняття інтерактивної школи українського словесника з теми "Прийоми розвитку креативності на уроках  української мови й літератури". Про креативне навчання як педагогічну проблему, а також про  методи, технології, прийоми розвитку креативного мислення на уроках української мови й літератури розповіла Леся Гапон, кандидат філологічних наук, консультант ТКМЦНОІМ.   Ефективний контент уроків української  словесності для розвитку креативного мислення продемонструвала Ірина Колісник, учитель-методист, учитель української мови й літератури Тернопільського технічного ліцею. Матеріали - у вкладенні. Більше про креативність - тут.
14 грудня 2022 року на відкритій дискусійній платформі "Словесники"  науковці  Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка разом з учителями-словесниками міста Тернополя  обговорювали тему "Інтеграція інфомедійної грамотності  в мовно-літературну освіту".  Організатори: кафедра української мови та методики її навчання Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка  (завідувач - кандидат  філологічних наук, доцент Ольга Петришина) і Тернопільський комунальний методичний центр науково-освітніх інновацій та моніторингу (директор - Галина Литвинюк). Запропонована тема викликала жваве обговорення.   Кандидат  філологічних наук, доцент, завідувач кафедри української мови та методики її навчання Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка Ольга Петришина наголосила на актуальності проблеми впровадження медіаосвіти  в закладах вищої та загальної середньої освіти, висловивши впевненість у тому, що обговорення  ефективних методик …
30 листопада 2022 року відбулася зустріч в інтерактивній школі українського словесника з теми "Інтегроване навчання : ідеї для втілення". Мета : обговорення шляхів міжгалузевої інтеграції на уроках української словесності. У ході зустрічі наголошено на необхідності  заохочення учнів встановлювати зв’язок між дисциплінами й спиратися на знання і навички з кількох предметних галузей, запропоновано варіанти комплексних компетентнісних завдань для використання на уроках. Корисні покликання: http://barna-consult.com/integrovane-navchannya-zmina-sensu-osvity-ta-vyklyk-dlya-vchyteliv/ https://nus.org.ua/articles/integrovane-navchannya-tematychnyj-i-diyalnisnyj-pidhody-chastyna-1/
Сторінка 4 із 14