Середа, 18 грудня 2019 20:11

STEAM

Балансуючий птах 
Інженерний тиждень (STEM-завдання)
Пневматичний ліфт (STEM-заняття)
STEMимо із проєктом "Якість освіти"
Чому літаки літають? 
Як створити STEM-урок
STEM-урок із AR 
STEM на YouTube
STEM-освіта і LEGO (початкова школа)
STEM-заняття: "Ефект Магнуса"
Ресурси для STEAM - уроків
Безкоштовний ресурс для 3D моделювання
STEM - освіта від NASA 

8 ігор "Таблиця множення"
Онлайн-ресурси та дидактичні картки для занять з географії
4 гри "ЧИТАЙКА" - дидактичні картки
Як навчити читати дитину швидко і легко? Гра-ребус. 
Дидактична гра "Вивчаємо Європу"
Гра-пазл "Мапа України"

Інна Ведмідь "Science"
Інна Ведмідь презентація: "Вирощування майбутніх науковців у пробірці середньої освіти" 
Вікторія Круглова "Інтерактив і креативність в освіті: як через гру зацікавити дітей знаннями"
Сергій Биченко «Бачу, чую, відчуваю». Інтерактивна наука в освіті"
Ольга Барна "STEM-освіта. Реальні кроки до успіху".
Людмила Рождественська "STEАM-проекти в шкільній освіті".
Вероніка Єлізарова "Елементи STEM-освіти на уроках математики".
Ірина Пахомова клуб "Наука навколо нас" . Інструкція: для того щоб побачити фото-звіти 50 STEM-занять, потрібно натиснути на сторінці " Project log".

STEM-активності (англійською мовою)

Кращі STEM-уроки 2019
Патрина Наталія. Голограма зі смартфону. Завантажити
Валкова Валентина та Зельова Алла. Математичні моделі реальних ситуацій. Завантажити
Черкашина Людмила.  Музика скла. Інтегрований урок-дослідження Завантажити
Романов Олександр. Теплова дія струму Завантажити
Ковальова Олена та Ткаченко Олена. Архітектура – союз науки, техніки, мистецтва або здобуття STEM- професії Завантажити
Пойда Сергій. Карпатська Україна Завантажити
Древицька Ганна. Spider-STEM Завантажити
Алексеєнко Валерія. Молекули життя Завантажити
Манжос Олена. Чудо природної техніки: кістки та суглоби Завантажити
Лало Галина. Клас Комахи. Бджола Завантажити

Засідання акмеоклубу вчителів-словесників з теми «Розвиток лінгводидактичних умінь учителя у сфері формування медіаграмотності учнів» відбулося 17 грудня 2019 року в ТЗОШ№28. Про формування медіаграмотності й медіакопетентності педагогів у лінгводидактичному ракурсі розповіла Леся Гапон, методистка ТКМЦНОІМ. Майстер-клас із упровадження елементів інфо-медіаграмотності на уроках словесності провела Оксана Гіль, учителька української мови й літератури ТЗОШ№28, тему "Інфомедійний підхід на уроках гуманітарного циклу" висвітлила вчителька ТЗОШ№28  Юлія Недзельська.

15 грудня 2019 року у Тернопільській загальноосвітній школі I-III ступенів №23 відбувся обласний етап XХ Міжнародного конкурсу з української мови ім. Петра Яцика

Вітаємо переможців!

Диплом І ступеня

  1. Дзюбан Анастасія, учениця 3 класу Тернопільської спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів № 29 з поглибленим вивченням іноземних мов
  2. Ковальчук Богдан, учень 5 класу Тернопільської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №19
  3. Матвіїв Софія, учениця 4 класу Тернопільської спеціалізованої загальноосвітньої школи І ступеня повного дня з поглибленим вивченням іноземних мов
  4. Чернявська Вікторія, учениця ДПТНЗ «Тернопільське ВПУ сфери послуг та туризму»

Диплом ІІ ступеня

  1. Василишин Богдана, учениця 7 класу Тернопільської Української гімназії імені І.Франка
  2. Гач Катерина, учениця 6 класу Тернопільської Української гімназії імені І.Франка
  3. Лепявко Катерина, учениця 10 класу Тернопільської Української гімназії імені І.Франка
  4. Лукащук Василь, учень 11 класу Тернопільської спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів №3 з поглибленим вивченням іноземних мов

 



13 грудня 2019 року вчителі української словесності, бібліотекарі, усі охочі педагоги мали змогу на власні очі побачити відомих письменників сучасності -  Братів Капранових. Зустріч відбулася  в актовій залі Тернопільського ліцею №21 за сприяння Тернопільської філії СПУ. Брати Капранови презентували свій новий роман "Паперові солдати" про двох художників - легенду УПА, волинянина  Ніла Хосевича і сина українських емігрантів, голлівудського художника Біла Тітла. Розповіли і про свій роман “Справа Сивого” - історичний детектив, дія якого розгортається у Дніпропетровську-Катеринославі. У романіі йдеться про людей, які творили Україну: Яворницького,Рєпіна, Кропивницького, Лисенка, Поля.Величезне захоплення учасників викликала знаменита  “Мальована історія Незалежності” Братів Капранових.

П'ятниця, 13 грудня 2019 08:40

Зберігаємо народні традиції

Учні  ТЗОШ№8 святкують Андріївські вечорниці.

12 грудня 2019 року в ТЗОШ№14 проведено заняття  в інтегрованій творчій студії українських словесників  і вчителів трудового навчання. Привітала учасників студії директор школи Оксана Добровольська. Про артпедагогічні технології та їх практичне застосування  на сучасних уроках розповіла Гапон Л.О., PhD, методист ТКМЦНОІМ. Тему "Колористика як інструмент артпедагогічних технологій" висвітлила Репіленко Л.Л., методист ТКМЦНОІМ. Майстер-клас «Виготовлення іграшок із фетру» провела Кулеша О.М., учитель ТЗОШ№14.

 Яскраво, творчо, барвисто готувалися учні й педагоги Тернопільського ліцею - Школи мистецтв імені Ігоря Герети до традиційнихї андріївських вечорниць. От і відсвяткували на славу!

Формування патріотизму в українському суспільстві залишається першочерговим і як для держави, так і для системи освіти – відповідно національно-патріотичне виховання є важливим сектором освітнього процесу.Виклики сучасного суспільства ставлять перед системою освіти завдання виховати громадянина-патріота нової формації – ініціативну особистість продуктивно-діяльнісного типу, яка бачить перспективи своєї держави, готова відстоювати її інтереси. Завдання закладів освіти – побудувати виховну діяльність так, щоб її організація, приклади авторитетних наставників-учителів, шкільне середовище виховували дітей у дусі патріотизму, глибокого розуміння історії свого народу, національної ідентичності, самобутності. Важливим аспектом формування національно самосвідомої особистості є виховання поваги та любові до державної мови: володіння українською мовою та використання її у повсякденному спілкуванні повинно стати пріоритетним у виховній роботі з дітьми, оскільки мовне середовище має значний вплив на формування учня-громадянина, патріота України. Конституція України визначає українську мову як єдину державну мову в Україні та покладає на державу обов’язок забезпечувати всебічний розвиток і функціонування української мови в усіх сферах суспільного життя на всій території України. Відповідно до Закону України «Про забезпечення функціонування української мови як державної» українська мова має домінувати в публічному просторі. Російська мова в Україні остаточно втрачає статус мови міжнаціонального спілкування. Ці функції новий мовний закон покладає виключно на українську мову. У Стратегії популяризації української мови до 2030 року «Сильна мова – успішна держава» передбачено формування комфортного та функціонального україномовного середовища на всій території України, підвищення престижу і авторитетності української мови. Тернопільська обласна рада, керуючись Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні», з метою уникнення ескалації напруги в суспільстві та недопущення розпалювання міжнаціональної ворожнечі, для захисту українського інформаційного простору від гібридних впливів держави-агресора, ухвалила рішення від 06 листопада 2018 року № 1171 «Про мораторій на публічне використання російськомовного культурного продукту на території Тернопільської області».            Мораторій встановлено до моменту повного припинення окупації території України. Відповідно до вищезазначеного рішення рекомендуємо керівникам закладів освіти області:

  • обмежити використання російськомовного контенту на території освітнього закладу;
  • проводити інформаційно-роз’яснювальну роботу серед учнівської молоді закладів освіти області щодо важливості і актуальності вивчення та повсякденного використання української мови в публічній та приватній сферах;
  • поглиблювати знання учнів про українську мову, її розвиток, місце серед інших мов світу;
  • працювати над удосконаленням культури мовлення, ознайомлювати громадян з мовними обов’язками та державними документами, що стосуються порушеного питання;
  • сприяти вияву українського менталітету, способу самоусвідомлення і самоідентифікації, сприйняттю української мови як коду праісторичної пам’яті;
  • плекати розвиток духовної, емоційно-естетичної, інтелектуальної сфери на основі української мови; - через мовне посередництво долучати школярів до національної історії, різних масивів національної культури і глибинної сутності життя українського народу;
  • проводити тематичні уроки, виховні години, виставки, вікторини, конкурси, круглі столи, диспути, години спілкування;
  • рекомендувати учням послуговуватися у мережі Інтернет інформаційно-довідкового контенту українською мовою;
  • активізувати співпрацю педагогічних колективів з органами учнівського самоврядування та батьківської громадськості щодо формування мовного середовища;
  • розробити тематичні проекти для реалізації у закладах освіти.

Важливим аспектом національно-патріотичного виховання учнівської молоді є повага та любов до державної мови. У молодшому шкільному віці важливо формувати здатність дитини пізнавати себе як члена сім’ї, родини, дитячого угрупування, як учня, жителя міста чи села; виховувати у неї любов до рідного дому, краю, вулиці, своєї країни, її природи, рідного слова, побуту, традицій.Ефективним є проведення бесід, тематичних виховних годин, упровадження виховних проектів: «Мова – диво калинове», «Рідний край, де ми живемо, Україною зовемо», «Я і моя родина», «Моя маленька батьківщина», «Славетні українці» тощо.У виховній роботі необхідно акцентувати увагу на відродження учнями народних традицій і звичаїв, з’ясування сутності українських обрядів, народних свят, легенд, переказів, ролі рідної мови в житті людини, народу.У 5-9 класах основна виховна мета полягає у формуванні національно свідомої, духовно багатої особистості. Тому одним із завдань виховної роботи є формування духовного світу учнів, цілісних світоглядних уявлень, руйнування стереотипу неповноцінності української мови, який упродовж попередніх поколінь з різних ідеологічних причин вкорінювали у свідомість українців. Аби учні сприймали українську мову як сучасну, європейську, багату, культурну, розвинену, треба широко й системно демонструвати повнокровність і спроможність державної мови в усіх сферах життя.

З цією метою доцільно проводити різні виховні заходи:

  • виставки: «Мова – душа народу» , «Не бійтесь заглядати у словник…»;
  • свята: «Рідна мова! Материнська, барвінкова, калинова», «Мова наша солов’їна», «Бережімо наш скарб – рідну мову», «Свято рідної мови», «Подорож у цікаву країну рідної мови», «Учи, знай поважай рідну мову», «Мова наша – серце наше»;
  • вікторини: «Як ми говоримо?», «Мовна скарбничка», «У світі цікавих слів і висловів»;
  • тематичні уроки: «Мова нас єднає», «Рідна мова», «Рідна мова – безцінна й невичерпна духовна скарбниця народу»;
  • відеоподорожі: «Виникнення та становлення державної мови», «Легенди минулих віків»;
  • конкурси читців-декламаторів поезії про мову: «Кращий знавець мови», «Слово до слова – складається мова», «Хто кращий?», «Звучи, рідна мово!».

Для учнів старшої школи рекомендується проводити заходи (підпорядковані єдиній виховній меті – шанувати, розвивати українське слово, дбати про красу і багатство української мови):

  • круглі столи, конференції, диспути;
  • КВК, брейн-ринги, квести: «Мова моя солов’їна», «Знавці рідної мови»;
  • проекти: «Мова – серце народу», «Рідне слово – о диво калинове».

Можна запропонувати учням підготувати міні-презентації про значущість своєї рідної мови. Важливо, щоб навчальний заклад став для дитини осередком становлення громадянина-патріота України, готового брати на себе відповідальність, самовіддано розбудовувати країну як суверенну, незалежну, демократичну, правову, соціальну державу, забезпечувати її національну безпеку, сприяти єдності української політичної нації та встановленню громадянського миру й злагоди в суспільстві.

Нормативні документи

  1. Конституція України
  2. Закон України «Про забезпечення функціонування української мови як державної» від 16 липня 2019 року
  3. Закон України «Про місцеве самоврядування в Україні»;
  4. Розпорядження Кабінету міністрів України від 17 липня 2019 року № 596-р «Про схвалення Стратегії популяризації української мови до 2030 року «Сильна мова – успішна держава»
  5. Рішення сесії Тернопільської обласної ради від 06листопда 2018 року № 1171 «Про мораторій на публічне використання російськомовного культурного продукту на території Тернопільської області»
  6. Концепція національно-патріотичного виховання дітей та молоді, затверджена наказом МОН України від 16 червня 2015 року № 641 зі змінами, внесеними наказом МОН України від 29 липня 2019 року № 1038
  7. Стратегія національно-патріотичного виховання, затверджена Указом Президента України від 18 травня 2018 року № 286/2019

7 грудня 2019 року в ТЗОШ№16 відбувся ІІ етап олімпіади з української мови й літератури.

ПРОТОКОЛ проведення ІІ етапу олімпіади  з української мови і літератури

03 грудня 2019 року оприлюднили результати міжнародного дослідження PISA, участь в якому Україна вперше взяла минулого року.

Звіт із результатами презентувала Організація економіного співробітництва і розвитку (ОЕСР) 3 листопада у Парижі і доступний на її сайті.

Так, показники українських учнів трохи нижчі за середні показники учнів країн Організації економічного співробітництва та розвитку. Йдеться про сформованість читацької, математичної та компетентності у природничих науках.

У дослідженні взяли участь 600 тисяч 15-річних учнів із 79 країн/економік, що становлять майже 80% світової економіки. Рейтинг успішності учнів визначався за 6-бальною шкалою, де:

  • 1 – дуже низькі результати;
  • 2 – базовий рівень (учні досягли мінімально необхідного в житті рівня компетентності);
  • 3-4 – високий рівень;
  • 5-6 – дуже високий рівень (рівень учасників олімпіад).
 Завантажити документ можна за цим посиланням.

Компетентність із читання. Середній бал українських учнів із читання – 466 балів (у країни-лідера – 555, у середньому в країнах OECD – 487).

74% українських учнів досягнули другого рівня сформованості читацької компетентності (у країнах OECD – 77%) – тобто 26% українських 15-річних учнів не мають базового рівня в читанні (у країнах OECD – 23%).

Водночас, 5-6 рівня досягнули лише 3% (у країнах OECD – 9%).

“На цих рівнях студенти можуть формувати повне і детальне розуміння тексту з незнайомим змістом чи формою, а також розбиратися з поняттями, які суперечать очікуванням”, – пояснюють дослідники.

Математична компетентність. Середній бал в України – 453 бали (у країни-лідера – 591, у середньому в країнах OECD – 489).

Тут в України виявились найбільші проблеми – лише 64% українських учнів досягнули другого та вище рівня (у країнах OECD – 76%). Це означає, що понад третина школярів не досягнули базового рівня у знаннях матетематики (у країнах OECD – 24%)

Також не значні наші результати і на найвищих рівнях (5-6) – їх досягнули 5% учнів. Водночас, середній показник країн ОЕСР – 11%.

Компетентність у природничих науках. Середній бал в України – 469 балів (у країни-лідера – 590, у середньому в країнах OECD – 489).

74% українських школярів досягнули другого та вище рівня. Це майже такий самий показник, що й у країнах ОЕСР – 78%.

Проте є різниця в досягненні найвищих рівнів (5-6) – 3% українських учнів проти 7% школярів країн ОЕСР.

Окрім того, у дослідженні міститься рейтинг освітніх систем країн/економік. Цьогоріч уперше визначено не конкретний рейтинг, а діапазон позиції країни з огляду на можливу статистичну похибку. Так, в України вищий рейтинг із читання – 36, нижчий – 41; вищий рейтинг з математики – 41, нижчий – 46; вищий рейтинг з природничих наук – 36, нижчий – 42.

Джерела :

 
Сторінка 5 із 67