Вівторок, 23 листопада 2021 08:47
ЗНО 2022: характеристики сертифікаційних робіт, критерії оцінювання завдань відкритої форми
Опубліковано характеристики сертифікаційних робіт, критерії оцінювання завдань відкритої форми та схеми нарахування балів за виконання завдань сертифікаційних робіт зовнішнього незалежного оцінювання. Пропонуємо ознайомитися з інформацією, яка допоможе майбутнім учасникам підготуватися до проходження зовнішнього незалежного оцінювання 2022 року. Зміст сертифікаційних робіт відповідатиме програмам зовнішнього незалежного оцінювання, затвердженим наказами Міністерства освіти і науки України від 26 червня 2018 року №696, від 20 грудня 2018 року №1426, від 04 грудня 2019 року №1513. Стануть у пригоді під час підготовки до тестування завдання сертифікаційних робіт попередніх років, які розміщено у рубриці «Тести минулих років». https://testportal.gov.ua/zno-2022-na-shho-varto-zvazhaty-gotuyuchys-do-testuvannya/
Опубліковано в
ЗНО, ДПА
Вівторок, 12 жовтня 2021 08:09
ОСОБЛИВОСТІ ОЦІНЮВАННЯ І ВЕДЕННЯ ЖУРНАЛІВ У 5-Х ПІЛОТНИХ КЛАСАХ НУШ
ОСОБЛИВОСТІ ОЦІНЮВАННЯ І ВЕДЕННЯ ЖУРНАЛІВ У 5-Х ПІЛОТНИХ КЛАСАХ НУШ Джерело:https://mon.gov.ua/ua/news/mon-spilno-z-komandoyu-pidtrimki-reform-ministerstva-rozyasnili-osoblivosti-ocinyuvannya-i-vedennya-zhurnaliv-u-5-h-pilotnih-klasah-nush За вибором закладу освіти оцінювання може здійснюватися за власною шкалою оцінювання результатів навчання учнів або за системою оцінювання, визначеною законодавством. У разі запровадження закладом власної шкали оцінювання результатів навчання учнів ним мають бути визначені правила переведення до системи оцінювання, визначеної законодавством. Зазначені підходи до системи оцінювання відображено у «Методичних рекомендаціях щодо особливостей організації освітнього процесу у першому (адаптивному) циклі / 5 класах ЗЗСО за Державним стандартом базової середньої освіти в умовах реалізації концепції “Нова українська школа”». Вони надіслані листом МОН від 06.08.2021 №4.5/2303-21 до ЗЗСО, у яких здійснюється пілот.…
Опубліковано в
Матеріали МОНУ
Неділя, 05 вересня 2021 21:34
До уваги учасників пілотного проєкту
Перелік (станом на 03.09.2021 р.) модельних навчальних програм, підручників і навчальних посібників для 5 класу, яким надано гриф «Схвалено для використання в освітньому процесі»: https://drive.google.com/.../1aEJA7koXZzCgBb8XccP.../view... Завантажити модельні навчальні програми для 5–6 класів «Українська література» та «Інтегрований курс літератур (української та зарубіжної)», а також календарні планування до них можна за покликаннями: http://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/726056 http://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/726057 http://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/726157 http://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/72615 Завантажити модельні навчальні програми для 5–6 класів «Українська мова» (автори модельної програми і підручника: Ніна Голуб, Олена Горошкіна, автор підручника: Олександра Глазова ) і каледарне планування можна тут: http://yakistosviti.com.ua/uk/Ukrayinska-mova-2021
Опубліковано в
Матеріали МОНУ
Четвер, 19 серпня 2021 19:34
ДОБІРКА МАТЕРІАЛІВ НА ПОЧАТОК 2021-2022 НАВЧАЛЬНОГО РОКУ
Нормативно-правова база Закони України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту»; Концепція реалізації державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти «Нова українська школа» на період до 2029 року (схвалена розпорядженням Кабінету Міністрів України від 14.12.2016 № 988; https://cutt.ly/OyA9z5p); Державний стандарт базової і повної загальної освіти, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 23.11.2011 № 1392 (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1392-2011-%D0%BF#Text) Наказ МОНУ «Про затвердження Порядку проведення інституційного аудиту закладів загальної середньої освіти» від 09.01.2019 № 17. Накази Міністерства освіти і науки України від 20.04.2018 № 405 «Про затвердження типової освітньої програми закладів загальної середньої освіти II ступеня»; від 20.04.2018 № 406 «Про затвердження типової…
Опубліковано в
Матеріали МОНУ
Четвер, 19 серпня 2021 19:30
ПРОГРАМА ФАКУЛЬТАТИВНОГО КУРСУ “УКРАЇНСЬКА ЛЕКСИКОГРАФІЯ” ДЛЯ УЧНІВ 9 КЛАСУ ЗАГАЛЬНООСВІТНІХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДІВ
Микола Степанюк ПРОГРАМА ФАКУЛЬТАТИВНОГО КУРСУ “УКРАЇНСЬКА ЛЕКСИКОГРАФІЯ” ДЛЯ УЧНІВ 9 КЛАСУ ЗАГАЛЬНООСВІТНІХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДІВ ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА У наш час, в умовах надшвидкого накопичення інформації з усіх галузей знання, особливо зросло значення джерел для оперативного одержання надійних відомостей наукового, прикладного або пізнавального характеру. Незважаючи на стрімкий розвиток мережі Інтернет, життя і професійну діяльність сучасної людини неможливо уявити без використання довідкової літератури. Саме в словниках зафіксовано й систематизовано накопичені людством знання з різних галузей науки, техніки, мистецтва. Поняття лексикографічні джерела об’єднує енциклопедичні видання понятійно-довідкового характеру (енциклопедії, енциклопедичні словники й довідники) та лінгвістичні словники. Ті й інші розширюють світогляд людей, сприяють…
Опубліковано в
програми факультативів
Четвер, 19 серпня 2021 19:28
Програма факультативного курсу "УКРАЇНСЬКИЙ МОВЛЕННЄВИЙ ЕТИКЕТ" для 8 (9) класу загальноосвітніх навчальних закладів
УКРАЇНСЬКИЙ МОВЛЕННЄВИЙ ЕТИКЕТ ПРОГРАМА факультативного курсу для 8 (9) класу загальноосвітніх навчальних закладів Схвалено до використання в навчально-виховному процесі комісією з української мови Науково-методичної ради з питань освіти Міністерства освіти і науки України (Протокол № 2 від 04.05.2007 року) Укладач: Валентина Синюта, учитель-методист української мови та літератури Сихівської гімназії м. Львова. Рецензенти: І.Д.Остапик, кандидат філологічних наук, доцент Львівського національного університету імені І.Франка; Л.Я.Мельник, головний методист-організатор Інформаційно-методичного центру освіти м. Львова; Є.В.Ромашок, учитель-методист української мови й літератури загальноосвітньої школи № 22 імені В.Стефаника м. Львова, заслужений учитель України. ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА Людина - істота cоціальна, її життя в суспільстві регламентується системою різних традицій, звичаїв, правил та…
Опубліковано в
програми факультативів
Четвер, 19 серпня 2021 19:27
Програма факультативного курсу "ДІЛОВА УКРАЇНСЬКА MOBA" для 10 (11) класу загальноосвітніх навчальних закладів
ДІЛОВАУКРАЇНСЬКА MOBA ПРОГРАМА факультативного курсу для 10 (11) класу загальноосвітніх навчальних закладів Рекомендовано листом Miніcmepcmвaocвіти і науки України від 09.02.2006 №1/11-608 Укладач: Олена Оперчук, методист лабораторії методики навчання української мови Київського міського педагогічного університету імені Б.Д.Грінченка Рецензенти: Н.В. Бондаренко, кандидат педагогічних наук, старший науковий співробітник інституту педагогіки Академії педагогічних наук України; Н.М.Гладченко, учитель-методист лщею №198 "Еко" м. Києва; Л.Д.Старченко,учитель-методист ЗОШ №17 м. Киева. ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА Важлива проблема сьогодення - впровадження української мовив yciсфери життєдіяльності держави й суспільства: політику, екокоміку, науку, адміністрування, вищу школу, засоби масової інфорії. Писемнеспілкування між організаціями таустановами, в органах управління здійснюється українською мовою. Тому недосконалеволодіння українським…
Опубліковано в
програми факультативів
Четвер, 19 серпня 2021 19:25
ПРОГРАМА ФАКУЛЬТАТИВНОГО КУРСУ “УКРАЇНСЬКА ФРАЗЕОЛОГІЯ” ДЛЯ 8 КЛАСУ ЗАГАЛЬНООСВІТНІХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДІВ
О.Глазова Ю.Кузнецов ПРОГРАМА ФАКУЛЬТАТИВНОГО КУРСУ “УКРАЇНСЬКА ФРАЗЕОЛОГІЯ” ДЛЯ 8 КЛАСУ ЗАГАЛЬНООСВІТНІХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДІВ Рекомендовано МОН України, лист № 1/11-608 від 09.02.2005. ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА Уміння правильно й доречно вживати фразеологізми в усному й писемному мовленні - ознака високого рівня володіння мовою. Збагачення активного словника учнів, удосконалення граматичної будови їхнього мовлення, оволодіння українським мовленнєвим етикетом значною мірою може й повинно здійснюватись засобами української фразеології.Власне українські лексеми й фразеологізми упродовж багатьох десятиліть навмисне витіснялись зі сфер суспільного життя, виробництва й побутового мовлення. Це спричинювало нерозуміння учнями самобутності рідної мови, внаслідок чого втрачався вплив на духовну й мовну культуру школярів, формування національно свідомого громадянина.Вивчення фразеології…
Опубліковано в
програми факультативів
Детальніше ...
Четвер, 19 серпня 2021 19:07
Програма факультативного курсу "ЛЕКСИКА УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ" для 7 класу загальноосвітніх навчальних закладів
ЛЕКСИКА УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ Програма факультативного курсу для 7 класу загальноосвітніх навчальних закладів Рекомендовано листом Міністерства освіти і науки України від 09.022006 №1/11-608 Укладачі: Олександра Глазова, кандидат педагогічних наук, доцент кафедри методики викладання української мови та літератури Національного педагогічного університету імені М.П.Драгоманова, завідувач лабораторії методики навчання української мови Київського міського педагогічного університету імені Б.Д.Грінченка; Юрій Кузнецов, член-кореспондент Академії педагогічних наук України, доктор філологічних наук, професор, директор видавництва "Педагогічна преса", заслужений працівник освіти України. Рецензенти: Ю.І.Ковбасенко, кандидат філологічних наук, доцент кафедри зарубіжної літератури Київського міського педагогічного університету імені Б.Д.Грінченка; Н.Д.Порало, учитель-методист Українського фізико-математичного ліцею Київського національного університету імені Т.Г.Шевченка; Н.М.Гладченко, учитель-методист ліцею…
Опубліковано в
програми факультативів
Субота, 14 серпня 2021 00:28
Методичні рекомендації щодо вивчення української літератури у 2021/2022 навчальному році
Розвиток сучасної шкільної літературної освіти визначається утвердженням особистісно та компетентнісно орієнтованої моделі навчання, що унормовано в Законі України «Про освіту» (2017), Державному стандарті базової середньої освіти (2020), Концепції Нової української школи (2016). Відповідно набуває актуальності проблемаформування ключових і предметної (читацької) компетентностейучнів. Мета вивчення української літератури в закладах загальної середньої освіти – формування компетентного учня-читача, всебічно, гармонійно розвиненої особистості з активною життєвою позицією. Аналітико-синтетична робота з творами літератури допомагає школярам повніше осягти їх ідейно-художній зміст, осмислити конкретно-історичне та загальнолюдське значення зображеного письменником, сприяє прилученню до надбань вітчизняної та світової культури, розвитку художнього сприймання та естетичних смаків учнів. У 2021/2022 навчальному році…
Опубліковано в
на початок навчального року
Вівторок, 15 червня 2021 20:06
МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ ЩОДО ВИВЧЕННЯ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ В ЗАКЛАДАХ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ У 2021/2022 НАВЧАЛЬНОМУ РОЦІ (Проєкт)
Динаміка розвитку людства потребує вироблення у здобувачів освіти затребуваних життєвих умінь для подолання викликів сучасного соціуму. Розвиток аналітичного й критичного мислення, креативності, ініціативності, навичок комплексного розв’язання проблем, формування потреби активного самонавчання впродовж життя, виховання мовної стійкості, стресостійкості, гнучкості взаємопов’язані з формуванням компетентного мовця, національно свідомої, цілісної особистості. Навчати мови – це передусім формувати в учнів уміння усвідомлювати й доцільно використовувати багатство її виражальних засобів, виробити потребу здобувати інформацію з різних джерел, оцінювати й використовувати її для ефективної комунікації, висловлювати й відповідально обстоювати власну думку й позицію відповідно до ситуації спілкування. Зважаючи на це для успішної соціалізації здобувачі освіти мають усвідомити…
Опубліковано в
на початок навчального року
Субота, 16 січня 2021 12:15
Проєкт типової освітньої програми 5-9 класів за новим Держстандартом
Нагадаємо, 30 вересня 2020 року Кабінет Міністрів затвердив Державний стандарт базової середньої освіти. Документ створює умови для продовження реформи «Нова українська школа» у 5-9 класах з 2022 року. З метою реалізації Державного стандарту базової середньої освіти МОН розробило проєкт Типової освітньої програми для 5-9 класів закладів загальної середньої освіти. «Під час розроблення проєкту документа враховано гарантовані державою права щодо академічної, організаційної, фінансової та кадрової автономії закладів освіти, а також права педагогічних працівників на академічну свободу», – зазначив Міністр освіти і науки України Сергій Шкарлет. У проєкті представлені два варіанти типових навчальних планів: для закладів загальної середньої освіти з навчанням українською мовою; для закладів загальної середньої…
Опубліковано в
Матеріали МОНУ