Понеділок, 08 травня 2023 14:21
Методичні рекомендації учителям УМЛ НУШ : 6 клас
У 5-6 класах освітній процес у закладах загальної̈ середньої освіти в 2023/2024 навчальному році буде відбуватися згідно з вимогами Державного стандарту базової середньої освіти (затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 30.09.2020 р. № 898). Міністерством освіти і науки України для використання в освітньому процесі в закладах загальної середньої освіти у 2023/2024 навчальному році рекомендовані такі навчальні програми для 5-6 класів – модельні навчальні програми, яким надано гриф «Рекомендовано Міністерством освіти і науки України» наказом від 12.07.2021 № 795 (зі змінами, внесеними у додаток наказами Міністерства освіти і науки України від 10.08. 2021 р., № 898, від 29.09. 2021 р. № 1031, від 13.12. 2021 р. №1358, від 02.02. 2022 р. № 96, від…
Опубліковано в
Методичні рекомендації
Середа, 11 січня 2023 15:48
Мовно-літературна галузь НУШ. Комплекс методичних матеріалів з упровадження нового Держстандарту загальної середньої освіти 2022-2023 н.р.
ДОБІРКА МАТЕРІАЛІВ НА ПОЧАТОК 2022-2023 НАВЧАЛЬНОГО РОКУ. УКРАЇНСЬКА МОВА І ЛІТЕРАТУРА https://gapon.te.ua/informatsiina-platforma/materialy-monu/na-pochatok-navchalnoho-roku/item/1670-dobirka-materialiv-na-pochatok-20222023-navchalnoho-roku КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ. УКРАЇНСЬКА МОВА І ЛІТЕРАТУРА. 5 КЛАС НУШ 2022-2023 Н.Р. https://gapon.te.ua/informatsiina-platforma/materialy-monu/na-pochatok-navchalnoho-roku/item/1668-kalendarnotematychne-planuvannia-5-klas-20222023-nr ПІДРУЧНИК "УКРАЇНСЬКА МОВА. 5 КЛАС" Гапон Л.О., Грабовська О.М., Петришина О.І., Підручняк О.П. https://drive.google.com/file/d/1bHnS-sfHZGC9cG6hRlGFB5k0eA8lvczm/view https://gapon.te.ua/rubryka-metodysta/dorobok-metodysta/metodychni-rekomendatsii/item/1680-ukrainska-mova-5-klas-nush-pidruchnyk-avt-hapon-hrabovska-petryshyna-pidruchniak-robocha-navchalna-prohrama-kalendarnotematychnyi-plan НАВЧАЛЬНА ПРОГРАМА "УКРАЇНСЬКА МОВА. 5 КЛАС" https://drive.google.com/file/d/12_A_SlIyraloAm4vgwMIYK5kmV5dbZWA/view?usp=sharing https://gapon.te.ua/rubryka-metodysta/dorobok-metodysta/metodychni-rekomendatsii/item/1680-ukrainska-mova-5-klas-nush-pidruchnyk-avt-hapon-hrabovska-petryshyna-pidruchniak-robocha-navchalna-prohrama-kalendarnotematychnyi-plan ТЕМАТИЧНО-КАЛЕНДАРНИЙ ПЛАН "УКРАЇНСЬКА МОВА. 5 КЛАС" https://pp-books.com.ua/kalendarno-tematychne-planuvannya-do-pidruchnyka-ukrayinska-mova-5-klas-avt-gapon-l-ta-in/ https://gapon.te.ua/rubryka-metodysta/dorobok-metodysta/metodychni-rekomendatsii/item/1680-ukrainska-mova-5-klas-nush-pidruchnyk-avt-hapon-hrabovska-petryshyna-pidruchniak-robocha-navchalna-prohrama-kalendarnotematychnyi-plan ОЦІНЮВАННЯ НАВЧАЛЬНИХ ДОСЯГНЕНЬ УЧНІВ 5 КЛАСУ НУШ. ПРАКТИЧНІ ПОРАДИ ДЛЯ ВЧИТЕЛЯ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ https://gapon.te.ua/rubryka-metodysta/dorobok-metodysta/metodychni-rekomendatsii/item/1675-otsiniuvannia-navchalnykh-dosiahnen-uchniv-5-klasu-nush-praktychni-porady-dlia-vchytelia-ukrainskoi-movy ФОРМУВАЛЬНЕ ОЦІНЮВАННЯ НА УРОКАХ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ Й ЛІТЕРАТУРИ В КОНТЕКСТІ ВПРОВАДЖЕННЯ НОВОЇ УКРАЇНСЬКОЇ ШКОЛИ http://www.aphn-journal.in.ua/archive/51_2022/67.pdf https://gapon.te.ua/rubryka-metodysta/dorobok-metodysta/metodychni-rekomendatsii/item/1678-rob ЕКСПЛІКАЦІЯ КОМПЕТЕНТНІСНОГО ПІДХОДУ В МОДЕЛЬНИХ НАВЧАЛЬНИХ ПРОГРАМАХ ДЛЯ ЗАКЛАДІВ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ."УКРАЇНСЬКА МОВА. 5-6 КЛАСИ" http://nzp.tnpu.edu.ua/ https://gapon.te.ua/rubryka-metodysta/dorobok-metodysta/metodychni-rekomendatsii/item/1687-zno-dpa-u-2023-nr-nakaz-monu-715…
Опубліковано в
Методичні рекомендації
Четвер, 08 грудня 2022 09:23
Як учителеві НУШ реалізувати академічну свободу, або Ще раз про підручники, модельні програми, оцінювання в 5-6 класах
Відповідно до статті 54 «Права та обов'язки педагогічних, науково-педагогічних і наукових працівників, інших осіб, які залучаються до освітнього процесу» нового Закону України «Про освіту», педагоги мають право на: академічну свободу, включаючи свободу викладання, свободу від втручання в педагогічну, науково-педагогічну та наукову діяльність, вільний вибір форм, методів і засобів навчання, що відповідають освітній програмі; педагогічну ініціативу; розроблення та впровадження авторських навчальних програм, проєктів, освітніх методик і технологій, методів і засобів; вільний вибір освітніх програм, форм навчання, закладів освіти, установ та організацій, інших суб’єктів освітньої діяльності, що здійснюють підвищення кваліфікації та перепідготовку педагогічних працівників тощо [1]. Широке поле для професійної творчості педагога…
Опубліковано в
Методичні рекомендації
Субота, 01 жовтня 2022 08:50
ЕКСПЛІКАЦІЯ КОМПЕТЕНТНІСНОГО ПІДХОДУ В МОДЕЛЬНИХ НАВЧАЛЬНИХ ПРОГРАМАХ НУШ ТА ФОРМУВАЛЬНЕ ОЦІНЮВАННЯ НА УРОКАХ УМЛ НУШ
ЕКСПЛІКАЦІЯ КОМПЕТЕНТНІСНОГО ПІДХОДУ В МОДЕЛЬНИХ НАВЧАЛЬНИХ ПРОГРАМАХ ДЛЯ ЗАКЛАДІВ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ."УКРАЇНСЬКА МОВА. 5-6 КЛАСИ" http://nzp.tnpu.edu.ua/ Розглянуто компетентнісний підхід як основу освітньої реформи Нової української школи, зокрема проаналізовано нормативно-правові та наукові підходи до осмислення компетентнісного навчання. Проаналізовано реалізацію компетентнісного підходу на прикладі модельних навчальних програм «Українська мова. 5–6 класи» для закладів загальної середньої освіти, на основі яких учителісловесники розробляють свої робочі навчальні програми дисципліни «Українська мова», білінгвальних чи інтегрованих курсів. Порівняльний аналіз модельних навчальних програм засвідчує їхню відповідність Державному стандарту базової середньої освіти та реалізацію компетентнісного спрямування мовно - літературної галузі освіти. Зазначено, що основні частини програм містять результативний,…
Опубліковано в
Методичні рекомендації
П'ятниця, 09 вересня 2022 11:20
Українська мова 5 клас НУШ : підручник (авт.: Гапон, Грабовська, Петришина, Підручняк), робоча навчальна програма, календарно-тематичний план
ПІДРУЧНИК https://drive.google.com/file/d/1bHnS-sfHZGC9cG6hRlGFB5k0eA8lvczm/view РОБОЧА НАВЧАЛЬНА ПРОГРАМА https://drive.google.com/file/d/12_A_SlIyraloAm4vgwMIYK5kmV5dbZWA/view?usp=sharing ТЕМАТИЧНО-КАЛЕНДАРНИЙ ПЛАН https://pp-books.com.ua/kalendarno-tematychne-planuvannya-do-pidruchnyka-ukrayinska-mova-5-klas-avt-gapon-l-ta-in/
Опубліковано в
Методичні рекомендації
Понеділок, 05 вересня 2022 01:22
Формувальне оцінювання на уроках української мови й літератури в контексті впровадження Нової української школи
Формувальне оцінювання на уроках української мови й літератури в контексті впровадження Нової української школи http://www.aphn-journal.in.ua/archive/51_2022/67.pdf Проведено аналіз і практичне порівняння традиційного та формувального оцінювання. Зазначено, що підсумкове оцінювання традиційно використовують на завершальному етапі певного періоду навчання для співвіднесення результату учня з обов’язковими результатами, визначеними Державним стандартом. Формувальне оцінювання застосовують для вдосконалення процесу навчання з урахуванням виявлених потреб учнів / учениць у формі, прийнятній як для здобувачів / здобувачок освіти, так і для педагогів. Висвітлено сучасні методичні підходи до оцінювання результатів компетентнісно орієнтованого навчання школярів на уроках української мови й літератури. Вказано, що застосування формувального оцінювання учнів на уроці передбачає: визначення учнями…
Опубліковано в
Методичні рекомендації
Неділя, 21 серпня 2022 19:18
Оцінювання навчальних досягнень учнів 5 класу НУШ. Практичні поради для вчителя української мови
Оцінювання п’ятикласників здійснюється відповідно до Методичних рекомендацій щодо оцінювання навчальних досягнень учнів 5-6 класів, які здобувають освіту відповідно до нового Державного стандарту базової середньої освіти, затверджених наказом Міністерства освіти і науки України від 01.04.2022 № 289. Основними видами оцінювання результатів навчання учнів є такі: Поточне : призначене для встановлення рівнів опанування здобувачами освіти навчального матеріалу та здійснення корегування щодо застосованих технологій навчання; упроваджувати поточне оцінювання необхідно систематично, використовуючи завдання на повторення пройденого матеріалу й закріплення вивченого. Підсумкове : тематичне, семестрове, річне. Формувальне:самооцінювання, взаємооцінювання учнів, оцінювання вчителем із використанням окремих інструментів (карток, шкал, щоденника спостереження вчителя, портфоліо результатів навчальної діяльності…
Опубліковано в
Методичні рекомендації
Неділя, 21 серпня 2022 17:39
Методичні рекомендації МОНУ щодо вивчення української мови, української літератури у 2022/2023 навчальному році
Додаток 3 до листа Міністерства освіти і науки України від 19.08.2022 р. №1/9530-22 5 КЛАСИ Українська мова У 2022/2023 навчальному році вивчення української мови в 5 класі здійснюватиметься за модельними навчальними програмами: Українська мова 5-6 кл. (автори Голуб Н.І., Горошкіна О.М.), Українська мова 5-6 кл. (автори Заболотний О.В. та ін.), рекомендованими наказом Міністерства освіти і науки України від 12.07.2021 № 795); інтегрованого мовно-літературного курсу (українська мова, українська та зарубіжні літератури) 5-6 кл. (автори Старагіна І.П. та ін.), рекомендовану наказом Міністерства освіти і науки України від 29.09. 2021 № 1031. Програми розміщені на офіційному сайті МОН за покликанням. Для реалізації принципу академічної свободи Міністерство освіти і науки…
Опубліковано в
Методичні рекомендації
Детальніше ...
Середа, 17 серпня 2022 22:44
МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ НАПН ЩОДО ВИВЧЕННЯ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ Й ЛІТЕРАТУРИ В ЗАКЛАДАХ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ У 2022/2023 НАВЧАЛЬНОМУ РОЦІ
Методичні рекомендації щодо вивчення української мови в закладах загальної середньої освіти у 2022/2023 навчальному році(О.М.Горошкіна, Н. Б.Голуб) Методичні рекомендації щодо вивчення української літератури в 5 класі НУШ в 2022/2023 навчальному році (Т.О.Яценко) Частина 1. Сучасні соціальні виклики, зумовлені глобалізацією, європеїзацією, утвердженням тенденцій відкритого суспільства, інформатизації, інноваційності в усіх його галузях, зумовлюють необхідність посилення вимог до змісту та якості освіти. Із початком повномасштабного вторгнення росії на територію України особливого загострення набула проблема ефективної організації освітнього процесу, спрямованого на формування компетентного мовця – патріота своєї держави, який шанує державну мову, послуговується нею, дбає про її розвиток. Українська мова – основа державотворення, потужний інструмент…
Опубліковано в
Методичні рекомендації
Субота, 14 серпня 2021 00:28
Методичні рекомендації щодо вивчення української літератури у 2021/2022 навчальному році
Розвиток сучасної шкільної літературної освіти визначається утвердженням особистісно та компетентнісно орієнтованої моделі навчання, що унормовано в Законі України «Про освіту» (2017), Державному стандарті базової середньої освіти (2020), Концепції Нової української школи (2016). Відповідно набуває актуальності проблемаформування ключових і предметної (читацької) компетентностейучнів. Мета вивчення української літератури в закладах загальної середньої освіти – формування компетентного учня-читача, всебічно, гармонійно розвиненої особистості з активною життєвою позицією. Аналітико-синтетична робота з творами літератури допомагає школярам повніше осягти їх ідейно-художній зміст, осмислити конкретно-історичне та загальнолюдське значення зображеного письменником, сприяє прилученню до надбань вітчизняної та світової культури, розвитку художнього сприймання та естетичних смаків учнів. У 2021/2022 навчальному році…
Опубліковано в
Методичні рекомендації
Вівторок, 15 червня 2021 20:06
МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ ЩОДО ВИВЧЕННЯ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ В ЗАКЛАДАХ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ У 2021/2022 НАВЧАЛЬНОМУ РОЦІ (Проєкт)
Динаміка розвитку людства потребує вироблення у здобувачів освіти затребуваних життєвих умінь для подолання викликів сучасного соціуму. Розвиток аналітичного й критичного мислення, креативності, ініціативності, навичок комплексного розв’язання проблем, формування потреби активного самонавчання впродовж життя, виховання мовної стійкості, стресостійкості, гнучкості взаємопов’язані з формуванням компетентного мовця, національно свідомої, цілісної особистості. Навчати мови – це передусім формувати в учнів уміння усвідомлювати й доцільно використовувати багатство її виражальних засобів, виробити потребу здобувати інформацію з різних джерел, оцінювати й використовувати її для ефективної комунікації, висловлювати й відповідально обстоювати власну думку й позицію відповідно до ситуації спілкування. Зважаючи на це для успішної соціалізації здобувачі освіти мають усвідомити…
Опубліковано в
Методичні рекомендації
Вівторок, 26 січня 2021 12:10
ДОБІРКА МАТЕРІАЛІВ СТОСОВНО ОЦІНЮВАННЯ ОСВІТНЬОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ВЧИТЕЛІВ У ВНУТРІШНІЙ СИСТЕМІ ОЦІНЮВАННЯ ЯКОСТІ ОСВІТИ
Якість освіти - відповідність результатів навчання вимогам, встановленим законодавством, відповідним стандартом освіти та/або договором про надання освітніх послуг. Якість освітньої діяльності — рівень організації, забезпечення та реалізації освітнього процесу, що забезпечує здобуття особами якісної освіти та відповідає вимогам, встановленим законодавством та/або договором про надання освітніх послуг. Закон України «Про освіту» (п.п. 29, 30 ч.1 ст.1) Механізм побудови у закладі освіти внутрішньої системи оцінювання якості освіти Інституційний аудит Методичний інструментарій для самооцінювання вчителів у процесі професійного розвитку Розвиток професійної майстерності та креативності педагогів Інструменти самоооцінювання і взаємооцінювання вчителів української мови й літератури Показники ефективності освітньої діяльності вчителів Як оцінюють навчальне заняття в новій українській школі…
Опубліковано в
Методичні рекомендації