П'ятниця, 06 квітня 2018 09:17
Іван Багряний. Життєвий і творчий шлях письменника. «Тигролови» як український пригодницький роман. Композиція твору. Проблема свободи й боротьби за своє визволення. Автор - учитель ТЗОШ№16 Р.В.Петрокушин
Тема. Іван Багряний. Життєвий і творчий шлях письменника. «Тигролови» як український пригодницький роман. Композиція твору. Проблема свободи й боротьби за своє визволення. Мета уроку: ознайомити учнів із життєвим і творчим шляхом Івана Багряного, з історією створення роману «Тигролови», історичними подіями, зображеними в ньому; розвивати мислення, формувати вміння висловлювати думку, сприймати та аналізувати отриману інформацію; виховувати прагнення до самореалізації, розвитку здібностей, активної життєвої позиції. Обладнання: текст твору, репродукції картин Михайла Врубеля «Царівна Лебідь», «Демон»; репродукція полотна невідомого художника «Волинська Богоматір». Тип уроку: урок засвоєння нових знань. ПЕРЕБІГ УРОКУ Епіграф уроку : Ліпше умерти раз, умерти гордо, з незламаною…
Опубліковано в
Конспекти уроків УЛ. 11 клас
П'ятниця, 06 квітня 2018 09:15
Історія написання «Зачарованої Десни», автобіографічна основа, сповідальність оповіді. Поєднання минулого і сучасного. Два ліричні герої: малий Сашко і зріла людина. Автор - учитель ТЗОШ№16 Р.В.Петрокушин
Тема.Історія написання «Зачарованої Десни», автобіографічна основа, сповідальність оповіді. Поєднання минулого і сучасного. Два ліричні герої: малий Сашко і зріла людина. Морально-етичні проблеми, порушені в кіноповісті. Мета: - допомогти учням усвідомити ідейно-художні особливості кіноповісті, її естетичне багатство; - розвивати навички філософського осмислення морально-етичних проблем, аналізу прозового твору; поглиблювати вміння коментувати й оцінювати прочитане; - виховувати повагу до родини, морально-етичних цінностей народу, почуття відповідальності за них, за майбутнє. Тип уроку: урок засвоєння нових знань. Епіграфи уроку: Щоб зрозуміти людство, потрібно зрозуміти людину Артур Конан Дойль. Я син свого часу і весь належу сучасникам своїм О.Довженко. ПЕРЕБІГ УРОКУ А. ЕМОЦІЙНО-МОТИВАЦІЙНИЙ КОМУНІКАЦІЙНИЙ ЕТАП І.…
Опубліковано в
Конспекти уроків УЛ. 11 клас
Вівторок, 03 квітня 2018 14:14
Зворушливі спогади про дитинство в «Зачарованій Десні» О. Довженка. Автор - учитель ТКГ О.Підручняк
Мета: розкрити глибину відображення у творі духовних джерел митця, краси рідної природи; донести до учнів через народознавчий аспект твору багатство культури української нації, її традицій;учити учнів коментувати текст твору, визначати основні мотиви, характеризувати образи-персонажі; з’ясувати часово-просторові й композиційні особливості повісті; розвивати творчі здібності учнів і вміння сприймати життєві явища, події, людей у контексті загальнолюдських понять і цінностей; формувати гармонійно розвинену особистість; виховувати вміння творити добро, любов до рідного народу, його культури та традицій. Тип. Урок формування вмінь і навичок. Форма. Урок-дослідження. Обладнання: портрет О. Довженка, книги з текстом «Зачарованої Десни», презентації, вислови про дитинство. Епіграф: Боже мій,скільки ж прекрасного і…
Опубліковано в
Конспекти уроків УЛ. 11 клас
Вівторок, 03 квітня 2018 13:21
Пісенна творчість поетів-шістдесятників. Автор - учитель ТЗОШ№11 Л.З.Григор'єва
Тема. Пісенна творчість поетів-шістдесятників Мета. Познайомити учнів з пісенною творчістю поетів-шістдесятників: Андрія Малишка, Василя Симоненка, Дмитра Павличка; поглибити вивчене про авторську пісню; з’ясувати секрети популярності пісенних творів; виховувати учнів уміння тонко сприймати співану поезію; проаналізувати основні мотиви пісень Тип уроку. Урок-дослідження, урок-асоціація. Засоби навчання: портрети А.Малишка, В.Симоненка, Д.Павличка; книжкова виставка їхніх творів; мультимедійна презентація; роздруківки пісень Д.Павличка, В.Симоненка, А Малишка Використані пісні: «Ми підем, де трави похилі…» (сл. А.Малишка , муз. П.Майбороди), «Київський вальс» (сл. А.Малишка , муз. П.Майбороди), «Пісня про рушник»(сл. А.Малишка , муз. П.Майбороди) «Стежина»(сл. А.Малишка , муз. П.Майбороди) «Дзвенить у зорях небо чисте» (сл. Д.Павличка, муз. О.Білаша)…
Опубліковано в
Конспекти уроків УЛ. 11 клас
Завантажити прикріплення:
Вівторок, 03 квітня 2018 13:15
Мозаїка кохання в інтимній ліриці Ліни Костенко. Автор - учитель ТЗОШ№11 Л.З. Григор'єва
ТЕМА:Мозаїка кохання в інтимній ліриці ЛіниКостенко МЕТА: допомогти учням пізнати багатогранний різнобарвний світ інтимної лірики Ліни Костенко, розкрити ауру її поетичного слова; окреслити риси поетичного стилю Ліни Костенко, повторити деякі відомості з теорії літератури; удосконалювати навички з виразного читання поезій; формувати високий естетичний смак, тонке сприйняття і розуміння поетичних текстів; розвивати вміння художнього аналізу віршів; виховувати шляхетність почуттів та високі духовні ідеали, духовний аристократизм. МЕТОДИ І ПРИЙОМИ: Бесіда; художнє читання віршів під музику; вокальне виконання романсів під супровід гітари, фортепіано, флейти, скрипки; художній аналіз поезій; складання “мозаїки почуттів”. ПЛАН УРОКУ-СИМФОНІЇ “Поезія – це свято, як любов...” “Як пощастило дівчинці в…
Опубліковано в
Конспекти уроків УЛ. 11 клас
Четвер, 09 листопада 2017 16:30
Микола Куліш. Сатирична комедія “Мина Мазайло”. Розвінчання національного нігілізму, духовної обмеженості на матеріалі українізації. Автор - учитель ТСШ№5 Зоряна Гуцул
Тема: Микола Куліш. Сатирична комедія “Мина Мазайло”. Розвінчання національного нігілізму, духовної обмеженості на матеріалі українізації. Нації вмирають не від інфаркту. Спочатку їм відбирають мову Ліна Костенко Суспільство можна вважати морально здоровим тоді, коли воно має мужність сміятися над власними недоліками. Лесь Танюк Мета: Художньо відтворити проблеми українізації, запровадженої у 20-х роках; підкреслити сатиричне викриття міщанського пристосуванства, висміювання бездуховності; навчитися узагальнювати та систематизувати набуті знання і використовувати їх у процесі підготовки над завданнями ЗНО; виховувати повагу до свого роду і народу. Цілі: Учні знатимуть: особливості мови твору; зміст, поняття сатирична комедія, трагікомедія, що таке шовінізм, нігілізм. Учні вмітимуть: висловлювати власне ставлення…
Опубліковано в
Конспекти уроків УЛ. 11 клас
Завантажити прикріплення:
Неділя, 15 жовтня 2017 02:19
Кіноповість «Україна в огні» О.Довженка - неприхована правда війни. Автор - учитель ТСШ№3 Гандзій Н.Б.
Тема.Кіноповість «Україна в огні» - неприхована правда війни. Мета: актуалізувати, узагальнити й систематизувати знання учнів про Другу світову війну; удосконалити вміння аналізувати художні твори; розвивати культуру мовлення; виховувати любов до рідної землі; її історії, любов до української літератури; прищеплювати інтерес до наслідків власної праці. Тип уроку: урок розвитку комунікативних умінь і навичок. Засоби навчання: художні тексти (О. Довженко «Україна в огні»), комп’ютер, телевізор. Перебіг уроку I.Організаційний момент. На дошці: «Неповторністю душі, всебічною обдарованістю своєї натури він нагадував людей епохи Відродження» Олесь Гончар «Хай вічно красується доблестю наша земля» Олександр Довженко «Є воля – є людина! Нема волі…
Опубліковано в
Конспекти уроків УЛ. 11 клас
Неділя, 15 жовтня 2017 01:56
«Маруся Чурай» Ліни Костенко - перлина української літератури ХХ століття. Історична основа твору, сюжетна канва.Автор - учитель ТЗОШ№10 Волинець Г.Г.
Тема заняття. «Маруся Чурай» Ліни Костенко - перлина української літератури ХХ століття. Історична основа твору, сюжетна канва. ТЛ: роман у віршах. Мета заняття: - ознайомити учнів із особливостями жанру «роман у віршах», розкрити історичну та фольклорну основу твору, особливості композиції і сюжетну канву, багатство тем і проблематику роману; - розвивати вміння учнів працювати з текстом, виразно читати вірші напам'ять, аргументовано викладати свої думки. узагальнювати матеріал, виділяти головне; - виховувати в старшокласників почуття патріотизму, бажання знати свою історію, розуміти роль пісні у становленні національно свідомої особистості. Обладнання: мультимедійний проектор, портрет Марусі Чурай, опорні схеми «Паспорт твору». Форми організації навчальної діяльності:…
Опубліковано в
Конспекти уроків УЛ. 11 клас
Детальніше ...
Неділя, 15 жовтня 2017 01:31
«Людина має право на щастя» (за романом Івана Багряного «Тигролови»). Автор - учитель ТЗОШ№21 Кучерук С.П.
Мета: поглиблювати вміння учнів аналізувати художній текст, розкривати ідейний зміст твору; вдосконалювати вміння мотивувати вчинки персонажів; з’ясовувати символічний зміст образів; вчити учнів концентруватися на проблемі та вмінню її розв’язувати; стимулювати учнів до самоосвіти; розвивати навички логічного, образного та критичного мислення, культуру зв’язного мовлення, пам’ять, уміння робити самостійні висновки; на матеріалі роману виховувати прагнення до свободи як єдиної запоруки розвитку особистості, нації; виховувати почуття власної гідності, інтерес до історичного минулого нашого народу, принциповість. Засоби навчання: портрет І.Багряного, комп’ютерні слайди до теми, уривки з кінофільму «Тигролови»(постановка Р.Синька, 1994 р.), учнівські ілюстрації до твору, комп’ютерна презентація «І.Багряний і його роман «Тигролови»,…
Опубліковано в
Конспекти уроків УЛ. 11 клас
Вівторок, 03 січня 2017 15:01
„Я народився і жив для добра та любові” (творчий портрет О.П.Довженка). Автор - учитель ТТЛ Ірина Колісник
Тема. „ Я народився і жив для добра та любові” (творчий портрет О.П.Довженка) Мета уроку : поглибити знання учнів про життєвий і творчий шлях О.Довженка ; розкрити талановиту, багату натуру митця та ті джерела, що формували письменницький дар ; виховувати повагу до української культури. Обладнання : галерея фотографій сім’ї Довженка ; виставка творів. Тип уроку : урок вивчення особистості письменника. Епіграф : Я належу людству... О.Довженко Хід уроку І. Вступне слово вчителя. „ Мабуть, зустріч з живим Мікеланджело не справила враження більшого, ніж те, що сталося після зустрічі з Довженком. Великість. Крилатість. Могуття духу. Ось такими, певно, були…
Опубліковано в
Конспекти уроків УЛ. 11 клас
Вівторок, 27 грудня 2016 17:02
Творчий шлях Б.-І.Антонича. Лемківська конкретика як джерело асоціацій.Історичний розвиток Лемківщини. Автори - учителі ТТЛ Кунцьо Н.С., Бойко Т.В.
Тема:Творчий шлях Б.-І.Антонича. Лемківська конкретика як джерело асоціацій.Історичний розвиток Лемківщини. Мета уроку:Ознайомити учнів із постаттю Б.-І. Антонича, його життєвим і творчим шляхом, указати на особливості поетичного стилю поета; розвивати вміння давати загальну характеристику творчості митця, навички визначати головні мотиви в поезії, її ідеї, коментувати, аналізувати символіку образів, художні засоби; розвивати образне мислення учнів, ораторські навички, вміння висловлювати власні думки; виховувати естетичні смаки, прагнення до самовдосконалення та гармонійних відносин з людьми і навколишнім світом. Повторити та закріпити вивчений матеріал з історії України I пол. ХХ ст. , сприяти вихованню високих моральних почуттів ,прививати учням любов до рідної землі. Тип уроку: урок…
Опубліковано в
Конспекти уроків УЛ. 11 клас
Понеділок, 08 серпня 2016 12:01
Література рідного краю. Володимир Зенонович Гжицький. Автобіографічний роман-трилогія. Автор - учитель ТНВК№9 Ярославська В.М.
11 клас Тема. Література рідного краю. Володимир Зенонович Гжицький.Автобіографічний роман-трилогія «Ніч і день» Мета: ознайомити учнів із творчістю письменника, уродженця Тернопільщини, розвивати інтерес до його спадщини, допомогти їм усвідомити проблеми, порушені у романі;формувати вміння аналізувати твір, висловлювати свою думку; працювати у групах;виховувати повагу до видатних людей нашого краю. Обладнання: портрет письменника, проектор, свічка, твори В.Гжицького. Тип уроку: урок-презентація. Перебіг уроку. На дошці написані слова: Я хотів би бути чесним письменником, і нехай мене судять як такого. Е. Хемінгуей. Роман-трилогія «Ніч і день» є книгою особистого болю письменника – прологом до великої Книги Болю нашого народу, яку ще буде…
Опубліковано в
Конспекти уроків УЛ. 11 клас