Понеділок, 24 травня 2021 11:54
Цикл уроків з теми "Прикментик"
Урок № 1 ПРИКМЕТНИК: ЗАГАЛЬНЕ ЗНАЧЕННЯ, МОРФОЛОГІЧНІ ОЗНАКИ, СИНТАКСИЧНА РОЛЬ Мета уроку: поглибити знання учнів про прикметник як частину мови; формувати загальнопізнавальні вміння відрізняти прикметник від інших частин мови; правильно визначати морфологічні ознаки, синтаксичну роль; удосконалювати навички правильного й доречного використання прикметників в усному та писемному мовленні; за допомогою мовленнєво-комунікативного дидактичного матеріалу познайомити шестикласників із святами й народними обрядами листопада; розвивати пам’ять, спостережливість; виховувати мовленнєву культуру учнів. Внутрішньопредметні зв’язки: Лексикологія: засвоєння нових слів і фразеологізмів. Культура мовлення і стилістика: уживання слів відповідно до їх значення, засвоєння складних випадків слововживання. Тип уроку: урок засвоєння нових знань з елементами повторення. Обладнання: підручник,…
Опубліковано в
Конспекти уроків УМ. 6 клас
Середа, 27 лютого 2019 13:39
Іменник як частина мови: загальне значення, морфологічні ознаки. синтаксична роль. Іменники загальні й власні.Іменники загальні й власні. Велика буква та лапки у власних назвах. Автор - учитель ТЗОШ№18 Ірина Жизномірська
ТЕМА. Іменник як частина мови: загальне значення, морфологічні ознаки. синтаксична роль. Іменники загальні й власні, конкретні та абстрактні (повторення й поглиблення). Велика буква та лапки у власних назвах МЕТА. повторити і поглибити знання про іменник як частину мови, сприяти зміцненню навичок визначення морфологічних ознак іменників; формувати загальнопізнавальні вміння знаходити іменники в текстах, визначати їх синтаксичну роль у реченнях, правильно писати іменники-власні назви; сприяти усвідомленню ролі іменників у досягненні точності, інформативності й виразності мовлення; розвивати увагу та спостережливість, уміння робити висновки й узагальнювати, дослідницький інтерес та творчі вміння; виховувати повагу до українського слова, любов до рідної землі, своєї малої батьківщини, відчуття…
Опубліковано в
Конспекти уроків УМ. 6 клас
Завантажити прикріплення:
П'ятниця, 06 квітня 2018 09:09
Узагальнення та систематизація вивченого про прикметник. Автор - учитель ТЗОШ№16 Р.В.Петрокушин
Тема уроку. Узагальнення та систематизація вивченого про прикметник. Мета уроку: - узагальнити й систематизувати знання учнів про прикметник як частину мови; - вдосконалювати усне і писемне мовлення шестикласників; - виховувати в учнів любов до рідної природи, вміння бачити її неповторність і незвичайну красу за будь-якої пори року. Тип уроку: урок узагальнення та систематизації знань. Епіграф уроку: Природа – мудра. Все створила мовчки. Ліна Костенко ПЕРЕБІГ УРОКУ І. Організаційний момент. Вступне слово вчителя. (Музичне тло – «Весняна інтродукція». Соло на етнічній сопілці – М.Блощак, вокал – Руслана). Ось і минула зима з тріскучими морозами, білосніжними заметілями,…
Опубліковано в
Конспекти уроків УМ. 6 клас
Четвер, 05 квітня 2018 09:36
Твір - роздум про вчинки людей на основі власних спостережень і вражень у художньому стилі за простим планом. Автор - учитель ТЗОШ№28 Н.Н.Мельничук
Тема. Твір-роздум про вчинки людей на основі власних спостережень і вражень у художньому стилі за простим планом Мета: допомогти шестикласникам зібрати матеріал для твору – роздуму про вчинки людей, підготуватися до його написання, розвивати вміння виражати в письмовій формі суттєві ознаки тексту- роздуму, добирати точні й образні слова, складати план висловлювання, дотримуватися чіткої послідовності викладу. Тип уроку: урок розвитку комунікативних умінь. Засоби навчання: підручник, роздавальний матеріал, таблиця «Типи та стилі мовлення», картки з індивідуальними завданнями. Епіграфи до уроку: Віддай людині крихітку себе, За це душа наповнюється світлом. Л. Костенко Щоб судити про людину, принаймні треба увійти в таїну її…
Опубліковано в
Конспекти уроків УМ. 6 клас
Четвер, 05 квітня 2018 09:35
Робота над помилками, допущеними в письмовому творі.Тренувальні вправи. Автор - учитель ТЗОШ№28 Н.Н. Мельничук
Тема. Робота над помилками, допущеними в письмовому творі.Тренувальні вправи. Мета: розвивати мовлення і логічне мислення школярів, уміння виділяти головне в тексті, точно передавати інформацію; шляхом аналізу письмового твору запобігати помилковому написанню слів із вивченими орфограмами, виробляти вміння підбирати слова-синоніми, найбільш доречні в даному висловлюванні. Закріпити вміння учнів виділяти числівники з-поміж інших частин мови, які можуть мати числове значення,визначати морфологічні ознаки, синтаксичну роль та виражальні можливості, виховувати почуття любові до навчання. Епіграф: Учення в щасті прикрашає, а в нещасті – утішає. Народна творчість I.Організаційний етап. II.Аналіз учнівських творів. Робота над помилками, допущеними у творі. 1.Редагування речень. Вправа «Мовна лікарня». Знайти…
Опубліковано в
Конспекти уроків УМ. 6 клас
Середа, 04 квітня 2018 15:46
Прикметник. Система уроків для 6 класу . Автор - учитель ТЗОШ№14 Г.Д.Яськів
Опубліковано в
Конспекти уроків УМ. 6 клас
Завантажити прикріплення:
Четвер, 09 листопада 2017 17:07
Написання не з іменниками. Автор - учитель ТСШ№5 Стефанія Костинська
Написання не з іменниками Мета: повторити й поглибити вивчене про іменник, удосконалювати навички написання не з іменниками, визначення їх ролі в реченні; розвивати творче вміння, використовувати іменники з не у власних висловлюваннях; виховувати у школярів любов до природи, шанобливе ставлення до батьків. Тип уроку: урок поглиблення вивченого. Форма уроку: урок-дослідження. Хід уроку І. Організаційний момент. ІІ. Актуалізація опорних знань. Перевірка домашнього завдання. З поданих текстів вибрати ті слова, які стосуються не як частки і як префікси. (неприязнь, нерозуміння, небезпека, нероба, не друг, а ворог, нехтувати, ненавидіти, не розуміти, тощо). 1. Чому ви обрали саме ці слова? 2. Чим вирізняються обрані…
Опубліковано в
Конспекти уроків УМ. 6 клас
Завантажити прикріплення:
Понеділок, 08 серпня 2016 11:57
Докладний письмовий переказ художнього тексту розповідного характеру з елементами оспису приміщення. Автор - учитель ТНВК№9 Мельник О.М.
6 клас Тема. Докладний письмовий переказ художнього тексту розповідного характеру з елементами опису приміщення. Складний план готового тексту. Мета: удосконалювати вміння учнів усвідомлювати тему й основну думку тексту, тип і стиль мовлення почутого; розвивати вміння шестикласників уважно слухати, логічно та грамотно писати переказ, сприймати текст, розуміти його та докладно відтворювати; виховувати почуття гостинності, привітності, любові до України, українців, їхніх традицій і мистецтва, гордості за свій народ. Тип уроку: урок розвитку комунікативних умінь і навичок (формування комунікативної компетенції). Засоби навчання: текст переказу «Прочани», тлумачний словник української мови, експонати шкільного музею. Перебіг уроку І. Організаційний етап. ІІ. Актуалізація і корекція опорних знань…
Опубліковано в
Конспекти уроків УМ. 6 клас
Детальніше ...
Понеділок, 08 серпня 2016 11:51
Написання НЕ з іменниками. Автор - учитель ТНВК№6 Кольба В.О.
Тема. Написання не з іменниками Мета: повторити найважливіші відомості про особливості творення іменників, ознайомити учнів із правилами написання не з іменниками; формувати вміння застосовувати ці правила на практиці, розвивати творчі вміння використання вивченого матеріалу у висловлюваннях; формувати вміння систематизувати здобуті знання, самостійно робити висновки; розвивати логічне мислення, пам'ять, зв’язне мовлення; виховувати бажання сумлінно вчитися, прагнути до самовдосконалення. Тип уроку: урок вивчення та засвоєння нових знань; урок - гра Обладнання: підручник, словники, мультимедійні засоби, презентація, роздатковий матеріал. Хід уроку І. Організаційний етап. ІІ. Перевірка домашнього завдання. Аукціон знань вивченого матеріалу. Учні доповнюють один одного. -Які частини мови ви знаєте?На які дві…
Опубліковано в
Конспекти уроків УМ. 6 клас
Завантажити прикріплення:
П'ятниця, 10 червня 2016 09:45
Сходинками до краси. Діалогічне й монологічне мовлення. Автор - учитель ТСШ№7 Луканюк М.С.
Урок I. Тема. Сходинками до краси. Діалогічне й монологічне мовлення. Мета. Узагальнити й систематизувати знання про спілкування, види мовленнєвої діяльності; повторити основні правила спілкування; розвивати мовне чуття, вміння активно користуватися лексичним багатством української мови; виховувати культуру поведінки, любов до рідної мови, дбати про її культуру. Тип уроку. Урок-подорож Обладнання. Методична та художня література, таблиці. Хід уроку Вчитель. Сьогодні у нас незвичайний урок: Сьогодні ми зробимо ще один крок В країну прекрасну, в країну чудову, Що нас так чекає й збагачує мову, Отож, ми сьогодні побуваємо в чарівній країні Слова. А слово за словом - зложиться мова. Щоб подорож була…
Опубліковано в
Конспекти уроків УМ. 6 клас
П'ятниця, 10 червня 2016 05:38
ЗАГАЛЬНА ХАРАКТЕРИСТИКА ЧАСТИН МОВИ. Автор - учитель ТУГ Гарматюк Л.І.
Урок 1. ЗАГАЛЬНА ХАРАКТЕРИСТИКА ЧАСТИН МОВИ Мета: створити умови для цілісного сприйняття учнями розділу «Морфологія» завдяки формуванню гармонійного образу засобами біаодекватної технології. Завдання уроку: повторити та закріпити знання учнів про самостійні та службові частини мови; формувати вміння розпізнавати частини мови в реченні та тексті; показати принципову різницю між самостійними та службовими частинами мови; розвивати вміння використовувати під час навчальноїзони комфортного мислення знання, виведення «образу інформації» на рівень словесного опису; сприяти здоров’язбереженню та здоров’ятворенню як результату активізації цілісного (право- та лівопівкульного) мислення; робота з кольором, музикою, запахом; виховувати культуру спілкування. Тип уроку: урок повторення та узагальнення вивченого матеріалу. Форма…
Опубліковано в
Конспекти уроків УМ. 6 клас
П'ятниця, 10 червня 2016 08:34
Число іменників. Іменники, що мають форму тільки однини або тільки множини.Автор - Гарматюк Л.І.
Тема. Число іменників. Іменники, що мають форму тільки однини або тільки множини. Мета: узагальнити та поглибити знання учнів про число іменників; дати відомості про іменники, що вживаються тільки у формі однини чи тільки у формі множини; вчити доцільно вживати такі іменники у власному мовленні; виховувати любов до природи, вміння помічати світ навколо себе. Тип уроку: комбінований. Обладнання: підручники, картки, роздруковані тексти. Перебіг уроку І. Організаційний етап. ІІ. Повторення вивченого матеріалу. Перевірка домашнього завдання 1.Усне опитування Яка частина мови називається іменником? Як змінюється іменник? Які категорії постійні? 2.Словниковий диктант Приморськ, чорнява українка, Президент України,газета «Молодь України», День Перемоги,кінь Буян, Королівство Бельгії,…
Опубліковано в
Конспекти уроків УМ. 6 клас