Тема:   Стилістичне забарвлення фразеологізмів. Виражальні можливості фразеологізмів Мета: систематизувати й узагальнити знання із фразеології, розкрити функціонально-стилістичні можливості лексичних та фразеологічних одиниць; удосконалювати вміння використовувати фразеологізми в мовленні; збагатити словник новими фразеологізмами та крилатими висловами; розвивати творче мислення, комунікативну активність; удосконалювати творчі здібності учнів, аргументовано доводити свою думку,збагачувати й активізувати словниковий та фразеологічний запас учнів. створити умови для активної роботи; забезпечити умови для формування мовної компетентності комунікативно доцільно вживати фразеологізми;через роботу з медійними матеріалами пояснити учням одну з поширених маніпуляцій – зміну акцентів на увагу; сприяти формуванню ключових компетентностей; спонукати до розвитку емоційного інтелекту; виробляти стійку мотивацію й свідоме прагнення до…
ТЕМА: Безсполучникове складне речення. смислові відношення та інтонація у безсполучниковому складному реченні (за творами раннього періоду творчості Т. Шевченка). МЕТА: узагальнити і систематизувати знання учнів про безсполучникове складне речення на прикладі ранньої лірики Т.Г.Шевченка, поглибити елементи лінгвістичного аналізу ліричного твору; розвивати уважність, зосередженість, удосконалювати вміння виправляти мовленнєві, змістові, граматичні, пунктуаційні помилки, навички творчо-пошукової роботи; виховувати любов і повагу до історичного минулого нашого народу, до нев’янучої краси рідного слова. ТИП УРОКУ: Подорож – дослідження синтаксичним океаном безсполучникового складного речення (урок узагальнення та систематизації знань). ОБЛАДНАННЯ: портрет Т.Г.Шевченка, картина , опорна схема “Смислові зв’язки між простими реченнями у складному”,презентація, «Кобзар» Т. Шевченка,мультимедійний графопроектор,…
Тема уроку.Подорож в осінь зі способами дієслів Мета уроку:       ознайомити учнів із способами дієслів; формувати загальнопізнавальні вміння відрізняти дієслова різних способових форм, правильно визначати морфологічні ознаки, синтаксичну роль способових дієслів; розвивати навички правильного і доречного використання способових дієслів в усному і писемному мовленні; розвивати увагу, логіко-асоціативну пам'ять, художньо-образне мислення; за допомогою мовленнєво-комунікативного дидактичного матеріалу виховувати повагу до видатних людей України;прищеплювати любов до прекрасного. Внутрішньопредметні зв’язки: Лексикологія: лексичне значення слів; засвоєння прислів’їв і приказок, до складу яких входять дієслова дійсного, умовного й наказового способів. Культура мовлення і стилістика: уживання способів дієслів у художньому стилі. Міжпредметні зв’язки: українська література, образотворче мистецтво. Тип…
Розділові знаки у складних реченнях з різними видами зв'язку (тренувальні вправи) Мета: поглибити знання учнів про складні речення з різними видами зв'язку(структуру, смислові відношення,засоби зв'язку); ознайомити з особливостями пунктуації в складних синтаксичних конструкціях міждвома сполучниками (сурядним і підрядним); удосконалити пунктуаційні вміння й навички вживативідповідні розділові знаки між частинами складнихречень з різними видами зв'язку; за допомогою мовленнєво-комунікативного дидактичного матеріалу виховувати почуття поваги до українського художньогослова, його краси й сили. Внутрішньопредметні зв'язки: Культура мовлення і стилістика:інтонація складних реченьз різними видами зв'язку. Текст: складні речення з різними видамизв'язку в текстах художнього стилю. Міжпредметні зв'язки: використання складних синтаксичних конструкцій у художніх описах (література). Тип уроку:…
Тема. Узагальнення й систематизація знань, умінь і навичок з теми «Прислівник» Мета: - узагальнити і систематизувати знання про прислівник як самостійну частину мови; - закріпити вміння визначати граматичні ознаки і синтаксичну роль; - розрізняти розряди прислівника, утворювати його ступені порівняння; - правильно писати прислівники; - з’ясувати, яку роль відіграють прислівники у тексті і взагалі у житті; - розвивати своє логічне мислення; - вчитися бачити прекрасне у звичайному; - виховувати любов до художнього слова. Обладнання. Мультимедійна презентація (Microsoft Power Point). Тип уроку. Систематизація і узагальнення вивченого матеріалу. Форма уроку: урок-мовний журнал, з використанням комп’ютерних технологій Обладнання: підручник, схеми, картки, комп’ютер, додатковий…
Понеділок, 24 травня 2021 11:54

Цикл уроків з теми "Прикментик"

Урок № 1 ПРИКМЕТНИК: ЗАГАЛЬНЕ ЗНАЧЕННЯ, МОРФОЛОГІЧНІ ОЗНАКИ, СИНТАКСИЧНА РОЛЬ Мета уроку: поглибити знання учнів про прикметник як частину мови; формувати загальнопізнавальні вміння відрізняти прикметник від інших частин мови; правильно визначати морфологічні ознаки, синтаксичну роль; удосконалювати навички правильного й доречного використання прикметників в усному та писемному мовленні; за допомогою мовленнєво-комунікативного дидактичного матеріалу познайомити шестикласників із святами й народними обрядами листопада; розвивати пам’ять, спостережливість; виховувати мовленнєву культуру учнів. Внутрішньопредметні зв’язки: Лексикологія: засвоєння нових слів і фразеологізмів. Культура мовлення і стилістика: уживання слів відповідно до їх значення, засвоєння складних випадків слововживання. Тип уроку: урок засвоєння нових знань з елементами повторення. Обладнання: підручник,…
Тема:         Орфографічний словник.Орфограма (практично).Орфографічна помилка (практично), її умови позначення Мета:         сприяти поглибленню знань учнів про орфограму,орфографічну помилку; розвивати вміння та навички користуватися орфографічним словником, обґрунтовувати написання слів відповідними орфографічними правилами, помічати й виправляти орфоепічні і орфографічні помилки, керуючись вивченими правилами;сприяти розвитку творчих умінь, культури мовлення, усвідомленню краси, естетичної довершеності української мови крізь призму народних традицій. Очікувані результати. учні: üзнають, що таке орфограма, орфографічна помилка; üвміють користуватися орфографічним словником, позначають орфографічну помилку; üпомічають і виправляють орфографічні і орфоепічні помилки, керуючись вивченими правилами; üскладають мікротексти на задану тему, використовуючи вивчені орфограми. Тип уроку:         поглиблення вивченого та формування нових знань.      Методи, прийоми і…
Тема: Синтаксичний розбір безсполучникового складного речення. Мета : навчальна – узагальнити знання учнів про безсполучникові складні речення; закріпити навички правильного вживання розділових знаків та синтаксичного розбору безсполучникових складних речень; відпрацювати відповіді правописні уміння і навички; виховна – використовувати можливості дидактичного матеріалу для виховання бережливого ставлення до природи. розвивальна – розвивати вміння учнів знаходити і виправляти помилки в своєму і чужому мовленні; виробляти вміння використовувати у власному мовленні синтаксичні синоніми; Обладнання: Картки, схеми, підручник. Тип уроку: Урок узагальнення знань і умінь учнів. Форма проведення: Урок-спостереження. Хід уроку I.Перевірка домашнього завдання. Індивідуальні завдання трьом учням. За поданими смисловими відношеннями навести приклади БСР.…
Сторінка 1 із 6