ПІДГОТОВКА УЧНІВ ДО МОВНО-ЛІТЕРАТУРНИХ КОНКУРСІВ, PISA,PIRLS ТА ІН. (6 ГОД) Освітня програма Предметом вивчення є методика підготовки філологічно обдарованих учнів до мовно-літературних конкурсів, текстові і тестові завдання у форматі PISA. Мовно-літературні конкурси як форма роботи з філологічно обдарованими школярами/школярками. Створення та підготовка до виконання конкурсних завдань. Читацька грамотність як предметна і ключова компетентність. Особливості текстів і завдань PISA. Використання стратегій критичного читання для розвитку читацької грамотності. PIRLS як перспективна система оцінювання рівня читацької грамотності. Особливості роботи з медіатекстами, вебсайтами, блогами. Стилістика інтернет-текстів. Навчально-тематичний план № з/п Змiст курсу Розподіл годин усього лекції практичні 1. Мовно-літературні конкурси як форма роботи з…
П'ятниця, 04 грудня 2020 09:50

ФУНКЦІЙНА ГРАМОТНІСТЬ ПЕДАГОГА

ФУНКЦІЙНА ГРАМОТНІСТЬ ПЕДАГОГА (10 ГОД) Освітня програма Функційна грамотність як вітальна потреба людини ХХІ ст. Складники функційної грамотності. Загальна грамотність. Комунікативна грамотність. Інформаційна грамотність. Комунікативна грамотність. Мовно-стилістичний аспект функційної грамотності. Нова редакція Українського правопису. Ділові папери. Мовний режим. Культура мовлення. Науково-методичний аспект функційної грамотності вчителя. Методичні розробки, статті, опис досвіду, есе, рецензії, відгуки. Цитування, бібліографія, академічна доброчесність. Діагностика, моніторинг, експеримент у роботі вчителя. Комунікативний та інформаційний аспекти функційної грамотності вчителя. Ораторська майстерність. Педагогічне мовлення. Ситуативне і підготовлене мовлення. Фахове інтернет-спілкування. Навчально-тематичний план № з/п Змiст курсу Розподіл годин всього лекц. прак. 1. Функційна грамотність як вітальна потреба людини ХХІ ст. Складники функційної…
МОВНО-РИТОРИЧНА ОСВІТА В НОВІЙ УКРАЇНСЬКІЙ ШКОЛІ: АКТУАЛЬНІ АСПЕКТИ ЛІНГВОМЕТОДИКИ (20 год)                            Пояснювальна записка Актуальність курсу. Динамічні трансформації, що відбуваються в сучасному суспільстві, нова філософія освіти, утвердження у свідомості громадян раціональних світоглядних орієнтирів та оновлення всіх сфер діяльності людини зумовлюють необхідність підвищення конкурентоспроможності вчителів, зокрема фахівців-філологів. Нові етапи в розвитку системи мовної освіти зумовлені потребами суспільства та змінами в розвитку освітньої парадигми. Зміни стратегії й тактик мовної освіти, відбиті  в концепції «Нова українська школа», спонукають до пошуку нових шляхів удосконалення процесу навчання української мови в школі. Відбувається переорієнтація методик викладання мови від системно-описових до…
АКТУАЛЬНІ ПРОБЛЕМИ МЕТОДИКИ НАВЧАННЯ УКРАЇНСЬКОЇ ЛІТЕРАТУРИ В НОВІЙ УКРАЇНСЬКІЙ ШКОЛІ (20) Пояснювальна записка Актуальність курсу. В умовах інформаційного полікультурного простору стала особливо важливою суспільна роль учителів української мови і літератури, істотно підвищились вимоги до якісного рівня їхньої професійної підготовки. З огляду на динамічний розвиток сучасного літературно-мистецького процесу, зміщення акцентів у системі цінностей людства, оновлення літературознавчої науки, що породжують необхідність зміни технологій вивчення української літератури, зросла значущість літературознавчої компетентності в професійно-особистісній структурі педагога-філолога. Відтак у просторі післядипломної освіти словесників виникає проблема реформування літературознавчої та оновлення методичної підготовки на засадах компетентнісного підходу. У курсі викладено й систематизовано наукові ідеї, поодиноко запропоновані в наукових розвідках…
МОВНА КОМУНІКАЦІЯ В ПЕДАГОГІЧНІЙ ДІЯЛЬНОСТІ (12 ГОД) Актуальність курсу. Проблема формування особистостей із високою комунікативною культурою та лідерськими якостями, які вміють самостійно мислити, переконувати, спонукати до популяризації української культури, до дій із розбудови демократичної України та національного відродження, є сучасною стратегічною державною проблемою, оскільки стосується всіх сфер діяльності нашого суспільства. Необхідною передумовою підвищення освітнього і культурного рівня українців, запорукою якісно нової організації суспільних відносин і засобом утвердження пріоритету високої мовної культури в усіх сферах суспільного життя та державотворчої ролі української мови є організація культуромовного простору сучасної школи загалом і підвищення культури мовлення педагога в професійно орієнтованих комунікативних ситуаціях зокрема. Сучасні мовознавці…