Понеділок, 24 травня 2021 12:36
Безсполучникове складне речення. смислові відношення та інтонація у безсполучниковому складному реченні. Автор - учитель ТЗОШ№4 Г. Семенець
ТЕМА: Безсполучникове складне речення. смислові відношення та інтонація у безсполучниковому складному реченні (за творами раннього періоду творчості Т. Шевченка). МЕТА: узагальнити і систематизувати знання учнів про безсполучникове складне речення на прикладі ранньої лірики Т.Г.Шевченка, поглибити елементи лінгвістичного аналізу ліричного твору; розвивати уважність, зосередженість, удосконалювати вміння виправляти мовленнєві, змістові, граматичні, пунктуаційні помилки, навички творчо-пошукової роботи; виховувати любов і повагу до історичного минулого нашого народу, до нев’янучої краси рідного слова. ТИП УРОКУ: Подорож – дослідження синтаксичним океаном безсполучникового складного речення (урок узагальнення та систематизації знань). ОБЛАДНАННЯ: портрет Т.Г.Шевченка, картина , опорна схема “Смислові зв’язки між простими реченнями у складному”,презентація, «Кобзар» Т. Шевченка,мультимедійний графопроектор,…
Опубліковано в
Конспекти уроків УМ. 9 клас
Понеділок, 24 травня 2021 12:03
Розділові знаки у складних реченнях з різними видами зв'язку (тренувальні вправи). Автор - вчитель ТЗОШ №11 В.Ситар
Розділові знаки у складних реченнях з різними видами зв'язку (тренувальні вправи) Мета: поглибити знання учнів про складні речення з різними видами зв'язку(структуру, смислові відношення,засоби зв'язку); ознайомити з особливостями пунктуації в складних синтаксичних конструкціях міждвома сполучниками (сурядним і підрядним); удосконалити пунктуаційні вміння й навички вживативідповідні розділові знаки між частинами складнихречень з різними видами зв'язку; за допомогою мовленнєво-комунікативного дидактичного матеріалу виховувати почуття поваги до українського художньогослова, його краси й сили. Внутрішньопредметні зв'язки: Культура мовлення і стилістика:інтонація складних реченьз різними видами зв'язку. Текст: складні речення з різними видамизв'язку в текстах художнього стилю. Міжпредметні зв'язки: використання складних синтаксичних конструкцій у художніх описах (література). Тип уроку:…
Опубліковано в
Конспекти уроків УМ. 9 клас
Неділя, 31 березня 2019 21:34
Синтаксичний розбір безсполучникового складного речення. Автор - учитель ТЗОШ14 Г.Снітовська
Тема: Синтаксичний розбір безсполучникового складного речення. Мета : навчальна – узагальнити знання учнів про безсполучникові складні речення; закріпити навички правильного вживання розділових знаків та синтаксичного розбору безсполучникових складних речень; відпрацювати відповіді правописні уміння і навички; виховна – використовувати можливості дидактичного матеріалу для виховання бережливого ставлення до природи. розвивальна – розвивати вміння учнів знаходити і виправляти помилки в своєму і чужому мовленні; виробляти вміння використовувати у власному мовленні синтаксичні синоніми; Обладнання: Картки, схеми, підручник. Тип уроку: Урок узагальнення знань і умінь учнів. Форма проведення: Урок-спостереження. Хід уроку I.Перевірка домашнього завдання. Індивідуальні завдання трьом учням. За поданими смисловими відношеннями навести приклади БСР.…
Опубліковано в
Конспекти уроків УМ. 9 клас
Понеділок, 04 лютого 2019 21:42
Усний твір-роздум у публіцистичному стилі мовлення на суспільну тему. Автор - учитель ТЗОШ№8 Г.О.Бараннікова
Конспект уроку з української мови. 9 клас Уроку № 33. РМ №10. Усний твір-роздум у публіцистичному стилі мовлення на суспільну тему. Підготовка до усного контрольного твору. Мета: : повторити відомості про публіцистичний стиль мовлення, особливості побудови твору-роздуму, ознайомитися з вимогами до творів цього типу; розвивати вміння підпорядковувати висловлювання темі та меті спілкування; удосконалювати навички редагувати власний текст; розвивати творчі вміння формулювати проблеми, що хвилюють сучасну молодь, критично оцінювати факти навколишньої дійсності; розвивати мовленнєво-комунікативні вміння, виховувати почуття патріотизму та людської гідності. Тип уроку: урок розвитку комунікативних умінь. Обладнання: підручник, дидактичний матеріал, репродукції картин, зразки творів-роздумів, таблиця «Особливості публіцистичного стилю мовлення»,…
Опубліковано в
Конспекти уроків УМ. 9 клас
Понеділок, 28 січня 2019 22:50
Складнопідрядне речення, його будова й засоби зв’язку в ньому. Підрядні сполучники й сполучні слова в складнопідрядному реченні. Автор - учитель ТЗОШ№14 Г.Снітовська
Тема. Складнопідрядне речення, його будова й засоби зв’язку в ньому. Підрядні сполучники й сполучні слова в складнопідрядному реченні Мета: навчальна – дати учням наукове поняття про складнопідрядне речення (СПР), з’ясувати відмінності між сполучниками і сполучними словами; виховна – виховати культуру мовлення, сприяти вихованню естетичного сприйняття природи; розвивальна – розвивати вміння знаходити СПР у тексті, визначати головну і підрядну частини. Знаннєва складова: знає складнопідрядних речень, пояснює їх будову; правильно ставить розділові знаки між частинами складнопідрядного речення та обґрунтовує їх. Діяльнісна складова: знаходить у тексті складнопідрядні речення; визначає головну й підрядну частини; класифікує складнопідрядні речення за засобами зв’язку в них; розрізняє сполучники…
Опубліковано в
Конспекти уроків УМ. 9 клас
Вівторок, 09 жовтня 2018 11:51
Складносурядні речення. Автор - учитель ТЗОШ№14 Г.Снітовська
Тема: Складносурядні речення. Мета: навчальна – поглибити знання учнів про складне речення, будову складносурядного речення, засоби зв’язку в складносурядному реченні; закріпити знання про правила розстановки розділових знаків у складносурядному реченні; виховна – формувати інтерес до вивчення синтаксису української мови; виховувати повагу до народної моралі, загальнолюдських цінностей; розвивальна – розвивати уміння і навички розрізняти складні речення різних типів, визначати їх структуру і засоби зв’язку між простими реченнями у складносурядному. Тип уроку: комбінований Обладнання: Мацько Л. І., Мацько…
Опубліковано в
Конспекти уроків УМ. 9 клас
Вівторок, 03 квітня 2018 13:11
Особливості інтонації безсполучникового речення. Синонімічність сполучникових і безсполучникових складних речень. Автор - учитель ТЗОШ№11 Л.З.Григор'єва
Тема. Особливості інтонації безсполучникового речення. Синонімічність сполучникових і безсполучникових складних речень і простих речень. Мета: поглибити в учнів знання про безсполучникове складне речення, смислові відношення між його частинами; ознайомити з основними видами інтонації безсполучникових складних речень; удосконалити вміння правильно інтонувати ці синтаксичні конструкції, доцільно вживати потрібні розділові знаки між частинами безсполучникових складних речень; допомогти навчитися вживати синонімічні синтаксичні конструкції: складні речення зі сполучниками, без сполучників, прості речення; трансформувати прості речення і складні сполучникові в безсполучникові складні речення; розвивати логічне мислення, вміння робити висновки, узагальнення на основі аналізу мовних взірців; виховувати потребу у вивченні рідної мови. Тип уроку: урок формування практичних…
Опубліковано в
Конспекти уроків УМ. 9 клас
Вівторок, 03 квітня 2018 13:08
Вимоги до мовлення. Мовленнєва ситуація. Особливості орієнтування в ситуації спілкування в Інтернеті. Автор - учитель ТЗОШ№11 Григор'єва Л.З.
Тема: PM № 2. Вимоги до мовлення. Мовленнєва ситуація. Особливості орієнтування в ситуації спілкування в Інтернет просторі, зокрема в соціальних мережах. Уникнення небажаного й небезпечного спілкування, протистояння маніпулятивним впливам Мета:узагальнити й систематизувати знання учнів про вимоги до мовлення, мовні норми, удосконалювати вміння й навички помічати й виправляти мовні й мовленнєві помилки, правильно і комунікативно доцільно використовувати мовні засоби; поглибити знання про мовленнєву ситуацію як організаційний чинник мовленнєвої діяльності, аналізувати мовленнєву ситуацію, визначаючи адресата й адресанта мовлення, мотив і мету,формувати вміння будувати спілкування залежно від ситуації; виховувати тактовність, ввічливість, повагу до співрозмовників; з’ясувати особливості ситуації спілкування в Інтернет просторі, зокрема в…
Опубліковано в
Конспекти уроків УМ. 9 клас
Детальніше ...
Понеділок, 13 червня 2016 21:22
Складне речення з різними видами сполучникового і безсполучникового зв’язку. Автор - вчитель ТТЛ Кунцьо Н.С.
Складне речення з різними видами сполучникового і безсполучникового зв’язку. Вживання розділових знаків Кунцьо Н.С.,вчитель української мови і літератури ТехліцеюТернопіль - 2016 Квітковий урок Тема: Складне речення з різними видами сполучникового і безсполучникового зв’язку . Вживання розділових знаків Мета: систематизувати й поглибити знання учнів про складне речення з різними видами зв’язку, смислові відношення між його частинами; вдосконалити вміння складати схеми речень, правильно інтонувати різні типи складних речень, ставити відповідні розділові знаки; розвивати культуру мовлення, логічне мислення, сприяти реалізації творчого потенціалу школярів; виховувати свідоме ставлення до вивчення рідної мови, інтерес до результатів своєї праці, критичне ставлення до своїх помилок, любов до природи. Тип…
Опубліковано в
Конспекти уроків УМ. 9 клас
Четвер, 12 травня 2016 14:31
Складнопідрядні речення з кількома підрядними. Розділові знаки в такому реченні. Автор - учитель ТУГ Галина Зуляк
Тема: Складнопідрядні речення з кількома підрядними. Розділові знаки в такому реченні. Мета: навчити учнів розрізняти за характером взаємозв’язків головну й підрядну частини з послідовною, однорідною, неоднорідною й мішаною підрядністю; формувати вміння схематично зображувати складнопідрядні речення з кількома підрядними у вигляді схем, здійснювати синтаксичний розбір речень цього типу; на основі мовленнєво-комунікативного дидактичного матеріалу опановувати загальнолюдські культурні й духовні цінності. Тип уроку: урок засвоєння нових знань, умінь і навичок. Засоби навчання: підручник, роздавальний матеріал. Перебіг уроку І. Організаційний момент. ____________________________________________________________________ ____________________________________________________________________ ІІ. Актуалізація опорних знань, умінь і навичок. Фронтальна бесіда за запитаннями 1. Які види складнопідрядних речень вам відомі? 2. Які граматичні…
Опубліковано в
Конспекти уроків УМ. 9 клас
Четвер, 12 травня 2016 14:26
Складнопідрядні речення з підрядними з’ясувальними. Автор - учитель ТУГ Галина Зуляк
Тема: Складнопідрядні речення з підрядними з’ясувальними. Мета: поглибити знання про складнопідрядне речення, його будову і засоби зв’язку; навчити визначати підрядні з’ясувальні частини, позицію їх відповідно до головної частини; розвивати організаційно-контрольні вміння оцінювати роль складнопідрядних речень з підрядними з’ясувальними в текстах; удосконалювати творчі вміння моделювати складнопідрядні речення з підрядними з’ясувальними відповідно до мети й обставин спілкування та використовувати їх в усних і письмових висловлюваннях; за допомогою мовленнєво-комунікативного дидактичного матеріалу виховувати розуміння і позитивне ставлення до усної народної творчості. Тип уроку: урок засвоєння нових знань, умінь і навичок. Засоби навчання: підручник, роздавальний матеріал. Перебіг уроку І. Організаційний момент. ____________________________________________________________________ ____________________________________________________________________ ІІ. Актуалізація…
Опубліковано в
Конспекти уроків УМ. 9 клас
Четвер, 12 травня 2016 17:16
Складнопідрядні речення з підрядними означальними. Синонімічність складнопідрядних простих речень з відокремленими членами (означеннями). Автор - учитель ТУГ Галина Зуляк
Тема: Складнопідрядні речення з підрядними означальними. Синонімічність складнопідрядних простих речень з відокремленими членами (означеннями). Мета: дати поняття про складнопідрядні речення з підрядними означальними та синонімічність складнопідрядних та простих речень з відокремленими означеннями, формувати вміння впізнавати такі речення, визначати в них граматичні основи, головну й підрядну частини; виховувати патріотизм, зацікавити фольклором, різноманітністю й неповторністю рідної природи; формувати пунктуаційну грамотність, розвивати увагу, пам’ять, логічне й образне мислення й мовлення. Тип уроку: урок засвоєння нових знань, умінь і навичок. Засоби навчання: підручник, роздавальний матеріал. Перебіг уроку І. Організаційний момент. ____________________________________________________________________ ____________________________________________________________________ ІІ. Актуалізація опорних знань, умінь і навичок. Бліцопитування. Які речення називаються складними?…
Опубліковано в
Конспекти уроків УМ. 9 клас