Четвер, 23 березня 2023 15:21

Освітні інструменти на уроках УМЛ

23.03.2023 року відбулося заняття в інтерактивній школі українського словесника з теми "Освітні інструменти  на уроках  УМЛ". Про освітні інструменти в практиці сучасного вчителя-словесника як педагогічна проблема розповіла Леся Гапон, консультант ТКМЦНОІМ. З темою "Як оновити зміст матеріалів та підходи до вивчення теоретичного матеріалу відповідно до НУШ" виступили: Анастасія Онатій – кандидатка філологічних наук, доцент какафедри української мови Національного університету “Києво-Могилянська академія”, тренерка НУШ, авторка й методистка уроків Всеукраїнської школи онлайн; Тарас Ткачук – кандидат філологічних наук, доцент кафедри філології і гуманітарних наук КВНЗ “Вінницька академія безперервної освіти”, автор робочих зошитів з української мови.
Сьогодні, 26.12.2022  в інтерактивній школі сучасного вчителя-словесника обговорили стратегії професійного зростання педагогів в умовах змін. Окреслено вектори  самоосвітньої діяльності.  Висвітлено когнітивні напрямки вдосконалення знань і вмінь вчителя НУШ: новий зміст освіти; сучасні підходи в роботі з учнівством; оцінювання; шляхи самореалізації педагогів. Обговорено перспективи сертифікації вчителів УМЛ, які працюють у НУШ. Рекомендовано опрацювати ресурси: І. Стосовно сертифікації вчителів УМЛ, які працюють у НУШ. https://testportal.gov.ua//wp-content/uploads/2023/01/Nakaz_MON_-35_Sertyfikatsiya_2023.pdf https://www.kmu.gov.ua/npas/pro-vnesenmin-do-polozhennya-pro-a1094?fbclid=IwAR046zs5C7fiUsgga6aoJMGxVCObVW3DAv_0olxkiyprq5tYL73p-RzmuUc https://sqe.gov.ua/sertifikaciya-vid-a-do-ya-shho-maie-znati-za/?fbclid=IwAR1beg09JYMhNqAzZIYZEp4Piqiw2De2dPQcUoKXzfkvt_7kEvYnLGTfjss https://sqe.gov.ua/ocinyuvannya-15-profkompetentnostey-vchyteliiv-sertyfikaciya/ https://nus.org.ua/news/sertyfikatsiya-2022-proponuyemo-projty-testuvannya/ https://osvita.ua/doc/files/news/769/76911/Sertif_Teacher_2020_1_.pdf https://sqe.gov.ua/wp-content/uploads/2021/08/Nakaz-Derzhavnoi-sluzhbi-yakosti-osviti-Ukraini-vid-01.04.2019-N-01-11_16.pdf https://gapon.te.ua/informatsiina-platforma/materialy-monu/item/1501-pro-provedennia-derzhavnoi-pidsumkovoi-atestatsii-u-20202021-navchalnomu-rotsi ІІ. Стосовно самоосвіти вчителів УМЛ, які працюють у НУШ. https://mon.gov.ua/ua/news/metodichni-rekomendaciyi-shodo-organizaciyi-osvitnogo-procesu-v-shkolah-u-20222023-navchalnomu-roci https://osvitoria.university/courses/ZSjaMgJDF/ https://gapon.te.ua/rubryka-metodysta/dorobok-metodysta/metodychni-rekomendatsii/item/1675-otsiniuvannia-navchalnykh-dosiahnen-uchniv-5-klasu-nush-praktychni-porady-dlia-vchytelia-ukrainskoi-movy https://gapon.te.ua/rubryka-metodysta/dorobok-metodysta/metodychni-rekomendatsii/item/1714-dlia-urokiv-literatury-ridnoho-kraiu https://gapon.te.ua/rubryka-metodysta/dorobok-metodysta/metodychni-rekomendatsii/item/1514-materialy-dlia-samootsiniuvannia-vchyteliv  
21.12.2022 на платформі  "Зум" для вчителів української мови проведено заняття інтерактивної школи українського словесника з теми "Прийоми розвитку креативності на уроках  української мови й літератури". Про креативне навчання як педагогічну проблему, а також про  методи, технології, прийоми розвитку креативного мислення на уроках української мови й літератури розповіла Леся Гапон, кандидат філологічних наук, консультант ТКМЦНОІМ.   Ефективний контент уроків української  словесності для розвитку креативного мислення продемонструвала Ірина Колісник, учитель-методист, учитель української мови й літератури Тернопільського технічного ліцею. Матеріали - у вкладенні. Більше про креативність - тут.
30 листопада 2022 року відбулася зустріч в інтерактивній школі українського словесника з теми "Інтегроване навчання : ідеї для втілення". Мета : обговорення шляхів міжгалузевої інтеграції на уроках української словесності. У ході зустрічі наголошено на необхідності  заохочення учнів встановлювати зв’язок між дисциплінами й спиратися на знання і навички з кількох предметних галузей, запропоновано варіанти комплексних компетентнісних завдань для використання на уроках. Корисні покликання: http://barna-consult.com/integrovane-navchannya-zmina-sensu-osvity-ta-vyklyk-dlya-vchyteliv/ https://nus.org.ua/articles/integrovane-navchannya-tematychnyj-i-diyalnisnyj-pidhody-chastyna-1/
9 вересня на платформі "Зум" відбувся вебінар для вчителів української мови й літератури з теми "Інтегрований розвиток наскрізних компетентностей педагога НУШ", де було обговорено такі питання: І. Стратегії розвитку загальних компетентностей педагога нової української школи відповідно до Професійного стандарту за професією «Вчитель закладу загальної середньої освіти» (доповідач Леся Гапон,консультант ТКМЦНОІМ); 2. Реалізація компетентнісного потенціалу вчителя в процесі імплементації реформи «Нова українська школа» (доповідач Людмила Савінцева, учитель української мови й літератури ТЗОШ№16).
18 серпня 2022 року відбулася серпнева методично-консультативна зустріч із учителями української мови й літератури міста. Освітяни обговорили  такі питання: шляхи реалізації реформи НУШ у 5-тих класах, методичні рекомендації щодо викладання української мови, української літератури у 2022/2023 навчальному році, особливості  проведення уроків у НУШ, оцінювання навчальних досягнень учнів, складання навчальних програм на основі модельних, методичний кейс учителя української мови й літератури. Спікери: консультант ТКМЦНОІМ,  PhD Гапон Л.О., заступник директора з НВР,  учитель УМЛ ТЗОШ№16, учитель-методист Балящук М.М., учитель УМЛ ТУГ ім.І Франка, учитель-методист  Грабовська О.М.,  учитель УМЛ ТКГ, учитель-методист Підручняк О.П. Освітянам репрезентовано навчальну програму   і   календарно-тематичний  план за модельною навчальною програмою «Українська мова. 5–6…
11.04.2022 року на платформу Zoom для вчителів-словесників відбувся вебінар з теми "Упровадження інтегрованих курсів мовно-літературної освітньої галузі  у п’ятих класах". Про модельні програми інтегрованих курсів мовно-літературної галузі розповіла Леся Гапон, PhD, консультант ТКМЦНОІМ. Огляд інтегрованого курсу літератур (української та зарубіжної)  зробила Оксана Горішна, заступник директора ТЗОШ№14 імені Богдана Лепкого. Досвідом з упровадження інтегрованого курсу літератур(української та зарубіжної) поділилася Софія Максим’як, учитель української мови та літератури ТЗОШ№14 імені Богдана Лепкого. Інтегровані курси https://imzo.gov.ua/model-ni-navchal-ni-prohramy/movno-literaturna-osvitnia-haluz/intehrovani-kursy/ Модельні навчальні програми https://imzo.gov.ua/model-ni-navchal-ni-prohramy/
06.04.2022 року відбувся вебінар для вчителів української мови з теми  "Психолого-педагогічні аспекти навчання в особливих умовах", на якому обговорили найбільш актуальні аспекти освітнього процесу сьогодення. Як протидіяти інформаційно-психологічним  атакам? https://docs.google.com/presentation/d/1YoSIEQVe1rXWD6aca39M3HEsycESw4L3/edit?fbclid=IwAR19TtyjiOKxnmkAplH_DvnYwnRt0O6thM5rxXiav3fmSkgXkVqZfNsYGHs#slide=id.p29 Медіаграмотність і часи війни https://www.youtube.com/watch?v=3lgy-ekoHyU&ab_channel=LearntoDiscerninEducation Новий формат ЗНО Тест з трьох предметів складатиметься в один день. Включатиме по 20 завдань закритого типу з української мови, математики та історії України. Скласти його можна буде у пунктах тестування протягом 10 днів (щодня будуть різні варіанти тестів). Питання на основній тієї ж програми, за якою випускниці та випускники готувалися до ЗНО. https://navsi200.com/tsikave/videolessons/?fbclid=IwAR3lCXBP7wDj4mz4B3L33UBBkV2NwWDBsRYbrmE0Z42DKTIa3BRUnwz2nvE Яким буде тест з української мови на ЗНО-2022? Зміст, оцінювання, підготовка…
Сторінка 1 із 5