17 листопада 2022 року в модельно-діяльнісній локації Трансфер-містечка №6 відбулося  вебзаняття  для вчителів української мови й літератури міста Тернополя з теми "Універсальний дизайн уроку словесності", на якому було обговорено ключові аспекти імплементації універсального дизайну уроку, зокрема висвітлено методику постановки SMART-цілей, необхідність застосування мультиваріативності в процесі пояснення матеріалу і закріплення вивченого, запропоновано алгоритм дій учителя для створення й використання сучасної наочності, застосування діяльнісного підходу, коригування навчальної діяльності за результатами формувального оцінювання. Значний інтерес учасників/учасниць заняття викликав матеріал про наратививи, архетипи, міфологеми, пов’язані з утвердженням національної ідентичності, на уроках української мови й літератури. Спікер - Леся Гапон, кандидат філологічних наук, консультант…
14.04.2022 р. під час роботи модельно-діяльнісної локації освітнього трансфер-містечка інноваційних можливостей – 2022 учителі-словесники обговорили тему"Ієрархія ціннісно-смислових наративів  у модельних програмах  Нової УКРАЇНСЬКОЇ школи (мовно-літературна галузь)". У центрі уваги учасників була проблема урахування в модельних програмах ціннісних орієнтирів базової середньої освіти. Проаналізовано інноваційно-ціннісний та практико-орієнтований потенціал модельних програм мовно-літературної галузі та навчально-методичних комплексів,  запропонованих для їх реалізації. Ціннісні орієнтири   https://mon.gov.ua/storage/app/media/Serpneva%20conferentcia/2019/Presentasia-Roman-Stesichin.pdf Модельні програми: https://imzo.gov.ua/model-ni-navchal-ni-prohramy/?fbclid=IwAR3opWLRuYp4O3vopO5tRrr0tKfHQAmx1W23y5LaqrZwj5zPi8UMtwJ8LNM Добірка електронних підручників НУШ https://svitliteraturu.com/board/programi/elektronni_pidruchniki_do_modelnikh_program_nush/3-1-0-336
25 листопада 2021 року  в рамках  трансфер-містечка відбувся вебінар для українських словесників  з теми "Евалюація ключових навичок і наскрізних умінь".Спікер -  Леся Гапон.За результатами роботи визначено: мету і цілі оцінювання у сучасній школі; інструменти оцінювання; стратегії оцінювання; алгортитми впровадження формувального оцінювання у 5 класі.   
Концепція «Нової української школи» ставить нові завдання  перед усіма учасниками освітнього процесу. Одне з них - уміти оцінити навчальне заняття. Саме про це йшлося на вебінарі для українських філологів з теми "Критеріальні моделі оцінювання та самооцінювання уроків української мови та літератури", який відбувся 25 березня 2021 року на платформі "Зум" в рамка шостого транфер-містечка інноваційних можливостей. Спікер - Леся Гапон, PhD, ТКМЦНОІМ. Упродовж заняття висвітлено актуальні методичні засади уроку словесності, базові знання про аналіз і самоаналіз уроку, експертне оцінювання уроку. Особливу увагу спікерка звернула на особливості оцінювання уроку словесності. Слухачам запропоновано матрицю експертного оцінювання уроку, побудовану на універсальних параметрах з…
Траєкторія розвитку фахової компетентності вчителя української мови й літератури мови – це шлях, яким рухається педагог з метою незворотної, спрямованої, закономірної зміни своїх знань, умінь, навичок, цінностей, ставлення та досвіду. Для визначення та коригування траєкторії необхідно володіти інструментами самооцінювання і взаємооцінювання.  22 жовтня 2020 року в рамках роботи трансфер-містечка інноваційних можливостей №5   на платформі "Зум" відбулося фахове інтернет-навчання українських філологів  у підлокації "Лінгводидактична." Спікер - Гапон Л.О., PhD, викладач ТКМЦНОІМ. Учасники - 100 вчителів-словесників. Педагоги опрацювали базові  документи для  самоаналізу та   самооцінки   свого професійного розвитку. Як інструменти самооцінювання і взаємооцінювання розглянули рамки професійного розвитку, портфоліо, опрацювали структуру самоаналізу й експертної оцінки…
19.05.2020 на платформі MyOwnConference організовано роботу в підлокації «Учителі української мови й літератури» (Гапон Л.О., PhD, методист ТКМЦНОІМ). У процесі роботи розглянуто проблему оцінювання рівня сформованості компетентностей на уроках української словесності. Вказано, що оцінювання компетентностей має вимірювати як когнітивні (знання, уміння), так і некогнітивні елементи   (досвід діяльності, ціннісне ставлення) компетентності. Зазначено, що діяльнісну складову компетентностей (досвід діяльності, ціннісне ставлення) неможливо оцінити інструментарієм, орієнтованим на відтворення знань. Тож значну увагу приділено вивченню практичного інструментарію комплексного оцінювання рівнів сформованості компетентностей на уроках української мови й літератури. Запропоновано, зокрема, використовувати продуктивні завдання на основі тексту, компетентнісно зорієнтовані завдання та комплексні компетентнісно зорієнтовані задачі.…
21 листопада 2019 року в ТЗОШ №4 в рамках Третього трансфер-містечка інноваційних можливостей для вчителів української мови й літератури та вчителів зарубіжної літератури проведено творчу майстерню з теми "Творення особистості в контексті компетентнісного навчання". Інтерактивні заняття для педагогів провели: методист ТКМЦНОІМ, кандидат філологічних наук  Гапон Л.О. (з теми " Моделювання конструктора компетентнісного уроку словесності", презентацію можна завантажити тут); методист ТКМЦНОІМ Ковальчук Л.М. (з теми  "Інструментарій «доброї волі» на компетентнісному уроці словесності"). Опрацьовуючи тему " Моделювання конструктора компетентнісного уроку словесності", вчителі української мови й літератури та вчителі-словесники: поглибили свої знання про типологію уроків літератури за матеріалами досліджень Г.Токмань, Є. Пасічника, В.Чайки; порівняли класифікації,…
18 квітня 2019 року продовжило роботу трансфер-містечко інноваційних можливостей." Для вчителів української словесності, мистецьких дисциплін,  предмета «Захист Вітчизни»  в актовій залі ТКМЦНОІМ  відбулося інтерактивне "квіткове" заняття з теми "Комплексні компетентнісно зорієнтовані завдання як засіб формування універсальних навичок ХХІ століття". Провели заняття методисти ТКМЦНОІМ: Федун Г.П., Гапон Л.О.,Даценко М.М. Учителі працювали в групах -"букетах", демонструючи високий рівень креативністі й зацікавленості в темі. Вони творчо презентували філологічний, музичний, художній і військово-патріотичний "букети", створювали моделі компетентнісно зорієнтованих завдань і компетентнісних задач. Усі працювали творчо, піднесено, активно.