Неділя, 07 серпня 2016 20:34
СКЛАДАННЯ ПРОДОВЖЕННЯ КАЗКИ «НЕЗВИЧАЙНІ ПРИГОДИ АЛІ В КРАЇНІ НЕДОЛАДІЇ» Г. МАЛИК. Автор - учитель ТЗОШ№27 Сава І.Б.
5 клас. СКЛАДАННЯ ПРОДОВЖЕННЯ КАЗКИ «НЕЗВИЧАЙНІ ПРИГОДИ АЛІ В КРАЇНІ НЕДОЛАДІЇ» Г.МАЛИК. Мета уроку: – навчити дітей складати казку, – розвивати творчу уяву , фантазію, – виховувати почуття прекрасного , прагнення робити добро. Тип уроку : урок розвитку зв’язного мовлення. Обладнання : підручник ,пам’ятки «Як редагувати письмову роботу». Методи, прийоми і форми роботи : бесіда, «Кошик» , «Аукціон» , «Крісло автора», «Рефлексія». ПЕРЕБІГ УРОКУ I.ОРГАНІЗАЦІЙНО-МОТИВАЦІЙНИЙ ЕТАП. ІІ.ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ, МЕТИ УРОКУ. Вступне слово вчителя. І досі ми слухаємо казки , затамувавши подих. Очевидно, вони приваблюють читача різного віку, бо дарують віру в диво, життєдайну силу. Сьогодні спробуємо самі створити…
Опубліковано в
Конспекти уроків УЛ. 5 клас
Понеділок, 08 серпня 2016 02:26
ОБРАЗ РІДНОЇ ЗЕМЛІ У ПОЕЗІЯХ С.БУДНОГО «ЗЕМЛЯ», В.ВИХРУЩА «РІДНА ХАТА», Г.КОСТІВ-ГУСКИ «ВІЛІЯ», Я.БЕНЗИ «КРИНИЦЯ». Автор - учитель ТЗОШ№27 Сава І.Б.
5 КЛАС. ЛІТЕРАТУРА РІДНОГО КРАЮ. ОБРАЗ РІДНОЇ ЗЕМЛІ У ПОЕЗІЯХ С.БУДНОГО «ЗЕМЛЯ», В.ВИХРУЩА «РІДНА ХАТА», Г.КОСТІВ-ГУСКИ «ВІЛІЯ», Я.БЕНЗИ «КРИНИЦЯ». МЕТА: ознайомити учнів із творами поетів-тернополян, формувати навички самостійно знаходити інформацію з різних джерел, розвивати уміння аналізувати ліричні твори, висловлювати власну думку, виховувати естетичні смаки , почуття любові до рідного краю, почуття гордості за своїх земляків. ТИП УРОКУ: урок засвоєння нових знань. ОБЛАДНАННЯ : мультимедійна дошка , літературна карта Тернопільщини (на карті Тернопільщини до назв с. Струсів, с.Августівка Козівського району, с.Бабинці Борщівського району, с.Бариш Бучацького району прикріплено сердечка), світлини із зображенням мальовничої природи Тернопільщини, книжкова виставка «Поетичний …
Опубліковано в
Конспекти уроків УЛ. 5 клас
Понеділок, 18 липня 2016 06:53
Тарас Шевченко. Викуп поета з неволі, причини його покарання царем, арешт, перебування в казематі, заслання. Усвідомлення власної місії поета у вірші «Думи мої, думи мої…». Автор - учитель ТНВК№2 Марусин Г. І.
Тарас Шевченко. Викуп поета з неволі, причини його покарання царем, арешт, перебування в казематі, заслання. Усвідомлення власної місії поета у вірші «Думи мої, думи мої…» Мета ознайомити школярів із окремими фактами біографії і творчості Т. Г. Шевченка, проаналізувати твір «Думи мої, думи мої…», проводити пошуково – дослідницьку діяльність (збирання відомостей про поета, підготовка повідомлень, вивчення емоційного стану ліричного героя); розвивати зв’язне мовлення, вміння формулювати власну мету на уроці та робити висновки за її результатами, коментувати основні мотиви , ідею твору; виховувати у восьмикласників любов до України, почуття пошани до творчості Кобзаря Тип уроку: урок засвоєння нових знань Засоби навчання :…
Опубліковано в
Конспекти уроків УЛ. 8 клас
Понеділок, 18 липня 2016 03:43
М.Вороний "Євшан-зілля" Автор - учитель УМЛ ТУГ Л.І. Гарматюк
"Як запах "Зілля" Душу огорта - то Серце патріота прокидається...» Як тільки "Зілля" струн Душі торкнеться - відразу Квіт у Серці ожива...(за творчістю М.Вороного, ліро-епічна поема "Євшан-зілля") Мета: ознайомити учнів з цікавими фактами життя і творчості Миколи Вороного, навчити учнів інтерпретувати прочитаний твір (формування власне читацької компетенції); висловлювати власні роздуми, створювати алегоричний світ прочитаного, будувати зіставлення-асоціації (комунікативно-мовленнєва компетенція); учити займати активну життєву позицію (соціальна компетенція); придбати знання про самого себе; в процесі навчання змінити самооцінку дитини, осмислити суть своєї особистості, осягнути глибини власної душі і розуму; дати вільний вибір інструментів для пізнавальної діяльності, свободу в побудові обраної роботи; зрозуміти поняття - "безбатченко", патріотизм,…
Опубліковано в
Конспекти уроків УЛ. 5 клас
Понеділок, 18 липня 2016 06:40
Уживання фразеології в різних стилях. Багатозначність, синонімія, антонімія фразеологізмів. Автор - учитель ТЗОШ№14 Мричко Г. О.
Тема. Уживання фразеології в різних стилях. Багатозначність, синонімія, антономія фразеологізмів. Мета: систематизувати й поглибити знання про фразеологію, набуті в середніх класах, удосконалювати вміння стилістично доцільно використовувати сталі словосполучення в усному й писемному мовленні, розвивати оргдіяльнісні вміння, розширювати світогляд учнів, заохочувати до освоєння виражальних можливостей української мови. Тип уроку: урок узагальнення знань і мовленнєвого розвитку. Форми і методи роботи: інтерактивні методи та прийоми, лексико-стилістична, творчо-дослідницька та перекладацька лабораторії, завдання творчо-дослідницького характеру виконують методом випереджувального навчання. Обладнання: фразеологічні словники, індивідуальні роз даткові картки з ілюстраціями фразеологізмів, комп’ютер. Перебіг уроку І. Мотивація навчальної діяльності, цілевизначення, планування, з’ясування емоційної готовності. Фразеологізми – іскрометні скарби…
Опубліковано в
Конспекти уроків УМ. 10 клас
Понеділок, 18 липня 2016 06:35
Б. Лепкий «Каяла». Автор - учитель ТЗОШ№14 О.А.Кернична.
Богдан Лепкий «Каяла» Урок проводиться в музеї Б. Лепкого. Тема уроку: Б. Лепкий «Каяла». Мета уроку: поглиблювати знання про життєвий і творчий шляхБ. Лепкого; розширити читацький кругозір; опрацювати зміст оповідання «Каяла», зосереджуючи увагу на ідейно-художньому аналізі, характеристиці образів, мові твору; розвивати культуру зв’язного мовлення, увагу, спостережливість, логічне мислення, артистичність, вміння узагальнювати, порівнювати, співставляти, прищеплюватии інтерес дор читання художніх творів, поваги до історичного минулого, виховувути любов до свого народу і рідної землі. Тип уроку: позакласне читання. Обладнання: виставка книг: «Слово о полку Ігоревім», «Літопис руський», Б.Лепкий «Каяла», ілюстрації до поеми «Слово...». Епіграф: Ми віримо глибоко і безконечно, Що правда і добро,…
Опубліковано в
Конспекти уроків УЛ. 7 клас
Понеділок, 18 липня 2016 12:17
Богдан Мельничук. «Скрипка від старого». Автор - учитель ТЗОШ№16 Н.Кулик
Тема. ЛРК №2. Богдан Мельничук. « Скрипка від старого». Мета: ознайомити учнів із життям і творчістю літератора Тернопільщини Богдана Мельничука, із поняттям «новела», допомогти глибше усвідомити ідейно-художні особливості новели «Скрипка від старого», розвивати навички коментування прочитаного й висловлювання свого ставлення до нього, самостійного пошуку інформації, співвіднесення із сучасністю давноминулих подій, вміння знаходити у творі художні засоби, діалектні слова, пояснення їхньої ролі у новелі, розвивати пам'ять, творчу уяву, естетичні смаки, виховувати почуття патріотизму,вірності Батьківщині, значення історичної пам’яті в житті сучасного суспільства. Тип уроку: вивчення нового матеріалу. Обладнання: книжкова виставка «Богдан Мельничук – поет, прозаїк, драматург», портрет Б. Мельничука, проектор , відеоматеріали,…
Опубліковано в
Конспекти уроків УЛ. 11 клас
Понеділок, 18 липня 2016 06:15
Єдність світу природи і світу дитячої душі за повістю М.Стельмаха «Гуси – лебеді летять». Автор - вчитель УМЛ ТЗОШ№4, методист ТКМЦНОІМ Л.М. Ковальчук
7 клас. Українська література Тема.. Єдність світу природи і світу дитячої душі за повістю М.Стельмаха «Гуси – лебеді летять». Мета: допомогти учням усвідомити значення пори дитинства у житті людини; розкрити роль природи у формуванні особистості Михайлика; розвивати вміння учнів аналізувати художній текст,формувати творчу уяву школярів; виховувати почуття любові і пошани до батьків,бережне ставлення до природи. Тип уроку: засвоєння нових знань СЛАЙД №1. І етап – організаційний: зустріч з учнями,мотивація вивчення нового матеріалу, актуалізація різних каналів сприйняття інформації . За вікном пізня осінь. Холодно. А у нас тепло, затишно. Ми щасливі. У нас гості, вчителі нашої школи. Сьогодні ви,мої діти, якісь…
Опубліковано в
Конспекти уроків УЛ. 7 клас
Детальніше ...
Понеділок, 18 липня 2016 06:00
Народ і його буття на сторінках поеми І.Франка "Мойсей" Автор - учитель ТЗОШ№4 Сватенко В.В.
Народ і його буття на сторінках поеми І.Франка "Мойсей" Автор - учитель української мови і літератури Сватенко В.В. Тема. Народ і його буття на сторінках поеми І.Франка "Мойсей" Мета. Висвітлити філософські мотиви поеми "Мойсей", розкрити зміст і духовне багатство твору; розкрити монументальність образу Мойсея - народного проводиря і пророка; з'ясувати автобіографічні моменти в поемі; виховувати шанобливе ставлення до історії народу, почуття національної гідності; розвивати мовленнєву культуру, творчі здібності та здатність до наукових пошуків і узагальнень Обладнання. Біблія, вибрані твори І.Франка, ст. У. Самчука "Нарід чи чернь", ілюстрації, роздатковий матеріал, опорний конспект. Тип уроку: філософське дослідження. Література: Вервес Г.Д. Іван Франко і світова…
Опубліковано в
Конспекти уроків УЛ. 10 клас
Понеділок, 18 липня 2016 10:56
Сольник Н. І., вчитель УМЛ ТЗОШ №14. Цікавий епізод з дитинства письменника Григора Тютюнника.Воєнне дитинство в повісті «Климко»: особисте життя автора і сюжет твору. Переказ епізодів,що вражають.
Сольник Наталія Іванівна, вчитель української мови і літератури ТЗОШ І-ІІІ ступенів №14 ім. Б. ЛепкогоФ Цікавий епізод з дитинства письменника Григора Тютюнника. Воєнне дитинство в повісті «Климко»: особисте життя автора і сюжет твору. Переказ епізодів,що вражають. Мета: поглибити знання про життєвий і творчий шлях Гр.Тютюнника, опрацювати зміст твору, дослідити, як особисте життя автора пов’язане із сюжетом його повісті, розвинути творчу уяву школярів, їх логічне мислення, формувати вміння оцінювати високохудожній твір, вміння грамотно висловлювати свої думки, інтерес до наслідків своєї праці, виховувати важливі гуманні якості людини – чуйність, доброту, турботу про ближнього, здатність співпереживати. Тип уроку: урок засвоєння нових знань. Засоби навчання: підручник,…
Опубліковано в
Конспекти уроків УЛ
Понеділок, 18 липня 2016 01:26
Олекса Стороженко «Скарб». Гумористичне зображення головного героя.Скарб – узагальнений образ щастя. Повчальний характер оповідання.
Тема: Олекса Стороженко «Скарб». Гумористичне зображення головного героя. Скарб – узагальнений образ щастя. Повчальний характер оповідання. Мета: продовжувати опрацьовувати ідейно-художній зміст твору О. Стороженка «Скарб», звертаючи при цьому увагу на скарб як узагальнений образ щастя, з’ясовуючи повчальний характер оповідання; розвивати культуру зв’язного мовлення, логічне мислення,вміння грамотно висловлювати власні думки, співставляти, робити висновки; виховувати пошану до звичаїв українського народу, його традицій; прищеплювати риси доброти, працьовитості, гуманного ставлення до оточуючих. Тип уроку: засвоєння знань, умінь, навичок. Обладнання: портрет письменника,текст твору, дидактичний матеріал (картки), сигнальні картки, проектор, відеопрезентація. Хід уроку Наше щастя чи нещастя залежить…
Опубліковано в
Конспекти уроків УЛ
Понеділок, 18 липня 2016 01:23
ЄВГЕН МАЛАНЮК. ОГЛЯД ЖИТТЄВОГО Й ТВОРЧОГО ШЛЯХУ ПИСЬМЕННИКА. «ПІД ЧУЖИМ НЕБОМ», «СТИЛЕТ ЧИ СТИЛОС?..». НОСТАЛЬГІЧНІ МОТИВИ, ФІЛОСОФІЧНІСТЬ ПОЕЗІЙ
ЄВГЕН МАЛАНЮК. ОГЛЯД ЖИТТЄВОГО Й ТВОРЧОГО ШЛЯХУ ПИСЬМЕННИКА. «ПІД ЧУЖИМ НЕБОМ», «СТИЛЕТ ЧИ СТИЛОС?..». НОСТАЛЬГІЧНІ МОТИВИ, ФІЛОСОФІЧНІСТЬ ПОЕЗІЙ 11 клас Мета:розглянути життєвий і творчий шлях поета як одного з «пражан», проаналізувати його поезії, визначити їх основні ідеї, мотиви, вчити пояснювати їх; охарактеризувати образ України, пояснити зміст образів-символів; шліфувати вміння висловлювати власні міркування; розвивати навички аналізу художніх образів; виховувати патріотичні почуття, які проявляються на відстані, усвідомлення їхньої щирості й безпосередньості. Тип уроку:вивчення нового матеріалу. Обладнання:портрет письменника, бібліографічний огляд праць про поета і його творчість, епіграф. А я мушу незморено-просто — Смолоскипом Тобі Одній, Я — кривавих шляхів апостол В голубі невечірні…
Опубліковано в
Конспекти уроків УЛ