5   клас. СКЛАДАННЯ   ПРОДОВЖЕННЯ  КАЗКИ «НЕЗВИЧАЙНІ   ПРИГОДИ  АЛІ  В  КРАЇНІ  НЕДОЛАДІЇ» Г.МАЛИК.   Мета   уроку:  – навчити  дітей  складати  казку,   –       розвивати   творчу  уяву ,  фантазію, –        виховувати    почуття   прекрасного ,  прагнення  робити  добро.   Тип уроку :  урок   розвитку  зв’язного  мовлення.          Обладнання : підручник ,пам’ятки «Як  редагувати  письмову  роботу». Методи,  прийоми   і  форми   роботи : бесіда,  «Кошик» ,  «Аукціон» , «Крісло  автора», «Рефлексія».                               ПЕРЕБІГ   УРОКУ I.ОРГАНІЗАЦІЙНО-МОТИВАЦІЙНИЙ    ЕТАП. ІІ.ОГОЛОШЕННЯ   ТЕМИ,   МЕТИ  УРОКУ. Вступне  слово   вчителя. І   досі   ми  слухаємо  казки ,  затамувавши   подих. Очевидно,   вони   приваблюють  читача  різного  віку,  бо  дарують   віру   в  диво,  життєдайну  силу. Сьогодні  спробуємо  самі  створити…
5     КЛАС.    ЛІТЕРАТУРА    РІДНОГО  КРАЮ.  ОБРАЗ  РІДНОЇ   ЗЕМЛІ  У ПОЕЗІЯХ   С.БУДНОГО  «ЗЕМЛЯ»,   В.ВИХРУЩА   «РІДНА   ХАТА»,   Г.КОСТІВ-ГУСКИ  «ВІЛІЯ»,   Я.БЕНЗИ  «КРИНИЦЯ». МЕТА:  ознайомити   учнів   із   творами  поетів-тернополян,                 формувати   навички  самостійно  знаходити   інформацію з  різних  джерел,                розвивати   уміння   аналізувати  ліричні  твори,   висловлювати   власну   думку,                виховувати  естетичні   смаки ,  почуття  любові  до  рідного  краю,  почуття  гордості  за  своїх  земляків. ТИП  УРОКУ:  урок   засвоєння  нових  знань. ОБЛАДНАННЯ :  мультимедійна  дошка ,  літературна   карта   Тернопільщини  (на  карті  Тернопільщини  до  назв  с.  Струсів,   с.Августівка  Козівського   району,  с.Бабинці  Борщівського  району,  с.Бариш   Бучацького  району   прикріплено  сердечка),  світлини  із  зображенням   мальовничої  природи  Тернопільщини,  книжкова   виставка  «Поетичний …
Тарас Шевченко. Викуп поета з неволі, причини його покарання царем, арешт, перебування в казематі, заслання. Усвідомлення власної місії поета у вірші «Думи мої, думи мої…» Мета    ознайомити школярів із окремими фактами  біографії  і творчості Т. Г. Шевченка, проаналізувати твір  «Думи мої, думи мої…», проводити пошуково – дослідницьку діяльність (збирання відомостей про поета, підготовка повідомлень, вивчення емоційного стану ліричного героя); розвивати зв’язне мовлення, вміння формулювати власну мету на уроці та робити висновки за її результатами, коментувати основні мотиви , ідею твору; виховувати у восьмикласників любов до України, почуття пошани до творчості Кобзаря Тип уроку: урок засвоєння нових знань Засоби навчання :…
 "Як запах "Зілля" Душу огорта - то Серце патріота прокидається...» Як тільки "Зілля" струн Душі  торкнеться - відразу Квіт у Серці ожива...(за творчістю М.Вороного, ліро-епічна поема "Євшан-зілля")  Мета: ознайомити учнів з цікавими фактами життя і творчості Миколи Вороного, навчити учнів інтерпретувати прочитаний твір (формування власне читацької компетенції); висловлювати власні роздуми, створювати алегоричний світ прочитаного, будувати зіставлення-асоціації (комунікативно-мовленнєва компетенція); учити займати активну життєву позицію (соціальна компетенція); придбати знання про самого себе; в процесі навчання змінити самооцінку дитини, осмислити суть своєї особистості, осягнути глибини власної душі і розуму; дати вільний вибір інструментів для пізнавальної діяльності, свободу в побудові обраної роботи; зрозуміти поняття - "безбатченко",  патріотизм,…
Тема. Уживання фразеології в різних стилях. Багатозначність, синонімія, антономія фразеологізмів. Мета: систематизувати й поглибити знання про фразеологію, набуті в середніх класах, удосконалювати вміння стилістично доцільно використовувати сталі словосполучення в усному й писемному мовленні, розвивати оргдіяльнісні вміння, розширювати світогляд учнів, заохочувати до освоєння виражальних можливостей української мови. Тип уроку: урок узагальнення знань і мовленнєвого розвитку. Форми і методи роботи: інтерактивні методи та прийоми, лексико-стилістична, творчо-дослідницька та перекладацька лабораторії, завдання творчо-дослідницького характеру виконують методом випереджувального навчання. Обладнання: фразеологічні словники, індивідуальні роз даткові картки з ілюстраціями фразеологізмів, комп’ютер. Перебіг уроку І. Мотивація навчальної діяльності, цілевизначення, планування, з’ясування емоційної готовності. Фразеологізми – іскрометні скарби…
Богдан Лепкий «Каяла» Урок проводиться в музеї Б. Лепкого. Тема уроку:       Б. Лепкий «Каяла». Мета уроку: поглиблювати знання про життєвий і творчий шляхБ. Лепкого; розширити читацький кругозір; опрацювати зміст оповідання «Каяла», зосереджуючи увагу на ідейно-художньому аналізі, характеристиці образів, мові твору; розвивати культуру зв’язного мовлення, увагу, спостережливість, логічне мислення, артистичність, вміння узагальнювати, порівнювати, співставляти, прищеплюватии інтерес дор читання художніх творів, поваги до історичного минулого, виховувути любов до свого народу і рідної землі. Тип уроку: позакласне читання. Обладнання: виставка книг: «Слово о полку Ігоревім», «Літопис руський», Б.Лепкий «Каяла», ілюстрації до поеми «Слово...». Епіграф:                            Ми віримо глибоко і безконечно, Що правда і добро,…
Тема. ЛРК №2. Богдан Мельничук. « Скрипка від старого». Мета:   ознайомити учнів із життям і творчістю літератора Тернопільщини Богдана Мельничука, із поняттям «новела», допомогти глибше усвідомити ідейно-художні особливості новели «Скрипка від старого», розвивати навички коментування прочитаного й висловлювання свого ставлення до нього, самостійного пошуку інформації, співвіднесення із сучасністю давноминулих подій, вміння знаходити  у творі художні засоби, діалектні слова, пояснення їхньої ролі у новелі, розвивати пам'ять, творчу уяву, естетичні смаки, виховувати почуття патріотизму,вірності Батьківщині, значення історичної пам’яті в житті сучасного суспільства. Тип уроку: вивчення  нового матеріалу. Обладнання: книжкова виставка «Богдан Мельничук – поет, прозаїк, драматург», портрет Б. Мельничука, проектор , відеоматеріали,…
7 клас. Українська література Тема.. Єдність світу природи і світу дитячої душі за повістю М.Стельмаха «Гуси – лебеді летять». Мета: допомогти учням усвідомити значення пори дитинства у житті людини; розкрити  роль природи у формуванні особистості  Михайлика; розвивати вміння учнів аналізувати художній текст,формувати творчу уяву школярів; виховувати почуття  любові і пошани до батьків,бережне ставлення до природи. Тип уроку: засвоєння нових знань  СЛАЙД №1. І етап – організаційний: зустріч з учнями,мотивація вивчення нового матеріалу, актуалізація різних каналів сприйняття інформації . За  вікном  пізня  осінь. Холодно. А у нас тепло, затишно. Ми щасливі. У нас гості, вчителі нашої школи. Сьогодні ви,мої діти, якісь…
Сторінка 14 із 17