Середа, 26 жовтня 2016 17:44
Загадка дійових осіб у новелі “Intermezzo” М.Коцюбинського. Автор - учитель ТСШ№3 Шендеровська Л.В.
Урок-літературознавче дослідження Мета: розкрити особливості імпресіоністичного стилю М.Коцюбинського; допомогти розібратися у своєрідній образній системі; з’ясувати причини настрою ліричного героя, його подібність з автором; подати десятикласникам ще один спосіб психофізіологічної розрядки (спілкування з природою наодинці). Література: Коцюбинський М.М. Твори у 2 т. - К.: Наук. думка, 1988. - Т. 2: Повісті і оповідання (1907-1912). Статті та нариси. - 496 с. Кузнецов Ю.Б. Імпресіонізм в українській прозі кінця ХІХ - початку ХХ ст.: Проблеми естетики і поетики. - К.: Зодіак - ЕКО, 1995. - 304 с. Аплаксіна О. Сторінки спогадів // Голос України. - 1993. - 30 січня. - № 18 (518).…
Опубліковано в
Конспекти уроків УЛ. 10 клас
Вівторок, 25 жовтня 2016 20:09
Тарас Шевченко - великий художник. Автор - учитель ТСШ№3 Шендеровська Л.В.
Мета: ознайомити школярів із живописною спадщиною Кобзаря, викликати інтерес до цієї важливої сторінки його тяжкої і славної долі, навчити сприймати і розуміти твори мистецтва. Х і д у р о к у І Етап орієнтації 1. Мотивація наступної діяльності учителем, позитивна настанова на працю. 2. Орієнтація учнів у місці конкретного заняття в цілісному розділі. - Якими були перші кроки Тараса в малюванні? - Чого навчивсь у художника Ширяєва? - Коли познайомився з Карлом Брюлловим? - Якими були успіхи Шевченка -студента Петербурзької Академії художників? 3. Перегляд уроку про Шевченка-художника (уривок на 5 хвилин про Київський…
Опубліковано в
Конспекти уроків УЛ. 9 клас
Вівторок, 25 жовтня 2016 19:55
Урок - суд за п’єсою І.Франка “Украдене щастя” . Автор - учитель ТСШ№3 Шендеровська Л.В.
Шукайте цензора в собі…( Л. Костенко ) Мотивація Проблемна ситуація: У кого з героїв п’єси І.Франка “Украдене щастя” украдено щастя? (2-3 відповіді учнів) Слово вчителя: Для того, щоб розв’язати дану проблему, ми маємо попрацювати над змістом найвизначнішого драматичного твору письменника і показати мистецтво І.Франка в розкритті соціально-психологічного конфлікту, виступити в ролі суддів від свого імені, спробувати свої сили в ролі обвинувачів та обвинувачених. Обладнання: виставка творів І.Франка, ілюстрації до п’єси “Украдене щастя”, відеозапис твору. Хід уроку І. Організаційний момент ІІ. Оголошення, представлення теми та очікуваних результатів Слово вчителя: “Сформулювати мету сьогоднішнього заняття…
Опубліковано в
Конспекти уроків УЛ. 10 клас
Вівторок, 25 жовтня 2016 19:41
Всеволод Нестайко «Тореадори з Васюківки». Пригодницький захопливий сюжет. Смішне і романтичне у творі. Мрія і дійсність. Учитель ТСШ№3 Гандзій Н.Б.
Мета: опрацювання зміст уривків з роману, вміщених у підручнику з української літератури; вчити учнів виділяти головне, визначати ідейно-тематичний зміст прочитаного; розвивати логічне мислення шестикласників, уміння аргументувати свої висловлювання; виховувати почуття дружби, взаємодопомоги, любові до рідних, природи. Обладнання: ілюстративний матеріал. Тип уроку: урок – рольова гра, урок вивчення нового матеріалу. Епіграф: Дружба! Велике це слово-дружба! Може, найбільше з усіх людських В. Нестайко Перебіг уроку І. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ УЧНІВ 1) Переперевірка домашнього завдання: - Хто такий тореадор? (Головний учасник бою биків в Іспанії і в країнах Латинської Америки, який шпагою має завдати бакові смертельного удару). - Чому…
Опубліковано в
Конспекти уроків УЛ. 6 клас
Завантажити прикріплення:
Вівторок, 25 жовтня 2016 19:38
Частини мови; основні способи їх розпізнавання. Учитель ТСШ№3 Гандзій Н.Б.
Мета: повторити та узагальнити вивчене про частини мови, формувати вміння розпізнавати в реченнях частини мови, розрізняти самостійні та службові частини мови; розвивати увагу та спостережливість, культуру усного та писемного мовлення; виховувати потребу відчувати й цінувати красу природи. Тип уроку: урок повторення, узагальнення й систематизації знань, умінь і навичок (формування мовленнєвої компетенції). Засоби навчання: підручник, роздавальні матеріали, ІКТ. Епіграф до уроку: Дивосвіт, дивосвіт… Хто придумав оцей світ? Землю красну отаку У зеленому вінку? Всі ці квіти, і ліси, І пташині голоси? Ліс, і річка, і поля – Це ж усе моя земля! Л. Забашта Перебіг уроку І. Організаційний етап. ІІ.…
Опубліковано в
Конспекти уроків УМ. 5 клас
Середа, 14 вересня 2016 13:51
Значення мови в житті суспільства. Українська мова – державна мова України. Автор - учитель ТЗОШ№27 Когут В.Є.
Тема. Значення мови в житті суспільства. Українська мова – державна мова України. Мета: домогтися розуміння учнями значення мови у житті суспільства, ролі української мови як державної в Україні; розкрити поняття мовлення, види мовленнєвої діяльності; викликати інтерес до мовних проблем; виховувати національну гідність, повагу до мови як національного скарбу й символу державності. Обладнання: тлумачні словники, схеми «Українська мова» і «Види мовленнєвої діяльності». Хід уроку І. Вступне слово вчителя. Дорогі друзі! Усі ви любите казку Р.Кіплінга «Мауглі». Про що вона? Очевидно, вам відомі випадки з життя, коли діти зростали серед диких тварин. Повернені в суспільство, ці діти так і не змогли стати…
Опубліковано в
Конспекти уроків УМ. 5 клас
Неділя, 21 серпня 2016 00:15
Протистояння добра і зла в казці Олександра олеся "Микита Кожум'яка" Виокремлення найнапруженіших епізодів. Автор - учитель ТЗОШ№24 Мормуль
Урок №4 Тема.Протистояння добра і зла в казці. Виокремлення в ній найнапруженіших епізодів Мета: визначати напружені епізоди драми-казки, ознайомити учнів із поняттям гіпербола; виховувати силу духу, волі, вміння боротися і перемагати;розвивати навички виразного читання за ролями, переказу й коментування драматичного твору, характеристики героїв, висловлювати власну думку про них. Тип уроку:формування і вдосконалення вмінь та навичок. ТЛ:гіпербола. ПЕРЕБІГ УРОКУ Організація класу Повідомлення теми та мети уроку Робота із змістом казки Перевірка усвідомлення змісту драми-казки.Цифровий диктант Відповідь «ні» - 0, відповідь «так» - 1. 1) Князь із Княгинею сумували, бо Змій напав на їхні землі. (0) 2) Посланець Змія був «чорний…
Опубліковано в
Конспекти уроків УЛ. 5 клас
Завантажити прикріплення:
Неділя, 21 серпня 2016 00:14
Олександр Олесь. «Микита Кожум’яка». Драматичний твір на тему народної казки. Автор учитель ТЗОШ№24 Мормуль
Урок №3 Олександр Олесь. «Микита Кожум’яка». Драматичний твір на тему народної казки Мета: на прикладі драми-казки Олександра Олеся «Микита Кожум’яка» ознайомити з поняттям «драматичний твір» і його особливостями;опрацювати ідейно-художній зміст твору, визначити його тему та ідею; розвивати вміння критично сприймати художні оповіді, набувати навичок історичної правди про долю землі, народу. Тип уроку:засвоєння нових знань і формування вмінь. ТЛ:драматичний твір і його побудова. ПЕРЕБІГ УРОКУ I. Організація класу II. Перевірка домашнього завдання Бесіда за запитаннями 1. Чому Олександр Олесь назвав збірку “Княжа Україна”? Коли вона була надрукована? 2. З яких джерел брав письменник матеріал для своєї книги? …
Опубліковано в
Конспекти уроків УЛ. 5 клас
Завантажити прикріплення:
Детальніше ...
Неділя, 21 серпня 2016 00:11
Олександр Олесь. «Похід на Царгород», «Ярослав Мудрий». Поетична оповідь про минуле нашого народу, князів давньої України-Руси, їхню мудрість, благородство, хоробрість, любов до рідної землі. Автор - учитель ТЗОШ№24 Мормуль
Урок №2 «Похід на Царгород», «Ярослав Мудрий». Поетична оповідь про минуле нашого народу, князів давньої України-Руси, їхню мудрість, благородство, хоробрість, любов до рідної землі Мета: вчити характеризувати історичну епоху, в яку князювали Олег і Ярослав, давати оцінку їх державним справам, вчинкам, які відображені в творі, історичних матеріалах, художньому мистецтві; розвивати критичне мислення, кругозір учнів, вміння знаходити в прочитаному тексті необхідну інформацію та застосовувати її для характеристики головного героя; виховувати повагу до князів, патріотичні почуття. Тип уроку:засвоєння нових знань і формування вмінь. ПЕРЕБІГ УРОКУ І. Організація класу ІІ. Перевірка домашнього завдання Бесіда за запитаннями üЯке справжнє прізвище Олександра Олеся? üЯка подія…
Опубліковано в
Конспекти уроків УЛ. 5 клас
Субота, 20 серпня 2016 11:07
Однорідні члени речення. Розділові знаки в реченнях з однорідними членами.Автор - учитель ТЗОШ№14 Г.Снітовська
Тема: Однорідні члени речення. Розділові знаки в реченнях з однорідними членами. Мета: навчальна – повторити, закріпити й систематизувати знання учнів про однорідні члени речення, їх види, розділові знаки в реченнях з однорідними членами речення; виховна – культуру думок, усного і писемного мовлення підлітків. розвивальна – вміння вільно оперувати лінгвістичними знаннями у власному мовленні; Сприяти розширенню кругозору дітей, прагненню їх самостійно здобувати знання з метою розвитку як особистостей; Обладнання: Картки для усного словникового диктанту; дві переносні дошки; ілюстрації із зображенням звірів; скриньки, червоні, сині, зелені смужки для оцінювання знань дітей. Тип уроку: Урок-гра. Урок формування умінь і навичок. Хід уроку I.Організаційний…
Опубліковано в
Конспекти уроків УМ. 8 клас
Завантажити прикріплення:
Вівторок, 16 серпня 2016 19:39
Олександр Олесь. «Заспів», «Україна в старовину». Автор - учитель ТЗОШ№24 Мормуль
Урок №1 Олександр Олесь. «Заспів», «Україна в старовину» Мета: ознайомити з життям і творчістю письменника, поезіями з книги «Княжа Україна»; розвивати навички виразного читання поетичних творів, переказу, висловлювання власних міркувань щодо прочитаного; виховувати шанобливе ставлення до заповітів наших предків. Тип уроку:засвоєння нових знань і формування вмінь. ПЕРЕБІГ УРОКУ Організація класу Актуалізація опорних знань Створення проблемної ситуації Складіть список мудрих порад, які наші предки передали нащадкам через літописи. Мотивація навчальної діяльності Про складний і багатий різноманітними подіями світ наших предків розповідають не лише літописи. Про нього писали й багато митців слова пізніших часів. Серед них — український письменник Олександр Олесь. …
Опубліковано в
Конспекти уроків УЛ. 5 клас
Завантажити прикріплення:
Вівторок, 16 серпня 2016 19:24
Українська література ренесансу і бароко. Роль братств, Острозької та Києво-Могилянської академій у розвитку української культури, книгодрукування. Перші друковані книги. Іван Вишенський. Автор - учитель ТЗОШ№24 Николишин Н.П.
Тема:Українська література ренесансу і бароко. Роль братств, Острозької та Києво-Могилянської академій у розвитку української культури, книгодрукування. Перші друковані книги. Іван Вишенський. Мета: охарактеризувати особливості розвитку української літератури ренесансу і бароко; з’ясувати роль православних братств, Острозької та Києво-Могилянської академій у розвитку української культури; знати про перші друковані книги; ознайомити школярів з І. Вишенським — мислителем, богословом, полемістом; розвивати культуру зв’язного мовлення, увагу, пам’ять, спостережливість, уміння вести діалог, у полеміці доводити власну думку, аналізувати й узагальнювати історичні факти; виховувати повагу до історичного минулого України, вітчизняної культури, І. Вишенського — видатного митця слова. Тип уроку: засвоєння нових знань. Обладнання: портрет І. Вишенського, П.…
Опубліковано в
Конспекти уроків УЛ. 9 клас