Понеділок, 18 липня 2016 01:48
Речення з однорідними членами. Учитель ТЗОШ№19 Ковальчук Л.В.
Відеопроект "Урок 10 хвилин". Українська мова. Тернопільська ЗОШ№19. Учитель Ковальчук Л. В.
Опубліковано в
5 клас
Понеділок, 13 червня 2016 21:22
Складне речення з різними видами сполучникового і безсполучникового зв’язку. Автор - вчитель ТТЛ Кунцьо Н.С.
Складне речення з різними видами сполучникового і безсполучникового зв’язку. Вживання розділових знаків Кунцьо Н.С.,вчитель української мови і літератури ТехліцеюТернопіль - 2016 Квітковий урок Тема: Складне речення з різними видами сполучникового і безсполучникового зв’язку . Вживання розділових знаків Мета: систематизувати й поглибити знання учнів про складне речення з різними видами зв’язку, смислові відношення між його частинами; вдосконалити вміння складати схеми речень, правильно інтонувати різні типи складних речень, ставити відповідні розділові знаки; розвивати культуру мовлення, логічне мислення, сприяти реалізації творчого потенціалу школярів; виховувати свідоме ставлення до вивчення рідної мови, інтерес до результатів своєї праці, критичне ставлення до своїх помилок, любов до природи. Тип…
Опубліковано в
Конспекти уроків УМ. 9 клас
П'ятниця, 10 червня 2016 10:09
Відокремлені обставини. Автор - учитель ТТЛ Колісник І.В.
Тема . Відокремлені обставини. Мета : актуалізувати знання учнів про дієприслівник та дієприслівниковий зворот ; розвивати навички правильної побудови речень з дієприслівниковим зворотом ; виховувати повагу до рідної землі. Тип уроку : вивчення нового матеріалу. Обладнання: підручник, роздатковий матеріал. Хід уроку І.Організаційний момент. ІІ. Актуалізація опорних знань. Вправа. Запишіть афоризми, вкажіть дієприслівники та дієприслівникові звороти. Поясніть значення висловів. • Навчаючи інших, ми вчимося самі ( Сенека). • Говорити не думаючи – все одно, що стріляти не цілячись ( Сервантес). • Пробуджуючись від помилок, людина з новою силою тягнеться до істини ( Гете). • Читаючи гарних авторів, ми звикаємо гарно висловлюватись…
Опубліковано в
Конспекти уроків УМ. 8 клас
П'ятниця, 10 червня 2016 09:45
Сходинками до краси. Діалогічне й монологічне мовлення. Автор - учитель ТСШ№7 Луканюк М.С.
Урок I. Тема. Сходинками до краси. Діалогічне й монологічне мовлення. Мета. Узагальнити й систематизувати знання про спілкування, види мовленнєвої діяльності; повторити основні правила спілкування; розвивати мовне чуття, вміння активно користуватися лексичним багатством української мови; виховувати культуру поведінки, любов до рідної мови, дбати про її культуру. Тип уроку. Урок-подорож Обладнання. Методична та художня література, таблиці. Хід уроку Вчитель. Сьогодні у нас незвичайний урок: Сьогодні ми зробимо ще один крок В країну прекрасну, в країну чудову, Що нас так чекає й збагачує мову, Отож, ми сьогодні побуваємо в чарівній країні Слова. А слово за словом - зложиться мова. Щоб подорож була…
Опубліковано в
Конспекти уроків УМ. 6 клас
П'ятниця, 10 червня 2016 18:22
Шевченківський вечір "Свіча, запалена від серця". Автор - учитель ТУГ Гарматюк Л.І.
Мета: пізнання учнями постаті Великого Кобзаря, актуальності його творчості; виховання любові до рідного краю; пробудження національної самосвідомості; патріотичне виховання і розвиток почуття гордості за свій народ, Батьківщину; формування готовності здобувати якісну освіту і добрими справами збагачувати Батьківщину; відобразити актуальність творчості Кобзаря сьогодні. Обладнання: український національний одяг учасників, виставка репродукцій творів Шевченка та його малюнків, його портрети у різні періоди життя; пісні, рушник і вислів “Не одцурайтесь своєї мови…”. Епіграф заходу: (плакат) «Кобзарю! Знов до тебе я приходжу, Бо ти для мене совість і закон» Ліна Костенко Хід заходу Ведуча: 9 березня 2014 року український народ відзначатиме 200…
Опубліковано в
Сценарії виховних заходів
П'ятниця, 10 червня 2016 12:13
Літературно-музична композиція "Розтоптані пелюстки долі Євгена Маланюка". Автор - учитель ТУГ Гарматюк Л.І.
(Святково прибраний зал-світлиця, прикрашена рушниками, на стендах – світлини поета, його епізодів життєвої Долі) Звучить тиха мелодія пісні ”Пустельник” у виконанні „Пікардійської терції” Голос за сценою: Поет „завжди народжується нацією. І чим міцніш його істота зв’язана з нацією, тим більшим, тим могутнішим є поет” (Є.Маланюк, стаття „Думки про мистецтво”). На сцену виходять ведучі: Ведучий : Казка дитинства приходить у спогади людини, тривожить незабутніми спогадами, кличе додому: І співали, як верби шумлять в кінці греблі,- Внизу зітхала глибока Синюха, Коливаючи лоном своїм... Ведучий : Все сняться материні руки, Стара солома рідних стріх. Все сниться гук весни і вітер, Веселий вітер світлих…
Опубліковано в
Сценарії виховних заходів
П'ятниця, 10 червня 2016 17:48
Осип Назарук. "Роксоляна". Цикл уроків з української літератури . Автор - учитель ТУГ Гарматюк Л.І.
Тема уроку: О. Назарук. «Роксоляна». Події історичної доби XVI століття. Мета: стисло ознайомити школярів із життєвим і творчим шляхом О. Назарука; дослідити, як події історичної доби XVI ст. зображені в його програмовій повісті «Роксоляна»; осмислити різницю створення у творі історичних фактів та художнього вимислу; розвивати культуру зв’язного мовлення, логічне мислення, спостережливість, пам’ять; вміння узагальнювати, робити висновки; виразно читати та переказувати сюжет повісті; формувати кругозір; світогляд школярів; виховувати почуття пошани до творчості О. Назарука, національну свідомість у школярів. Тип уроку: урок повторення та узагальнення вивченого матеріалу. Форма уроку: урок-подорож. Міжпредметні зв’язки: художня культура, мистецтво, етнографія, українська література. Формування надпредметних компетенцій: ціннісно-смислової,…
Опубліковано в
Конспекти уроків УЛ. 8 клас
П'ятниця, 10 червня 2016 08:42
Написання слів іншомовного походження. Автор - учитель ТУГ Гарматюк Л.І.
Уроки 1-2 Тема. Написання слів іншомовного походження. Словник іншомовних слів. Орфограми у словах іншомовного походження. Мета: навчити правильно вимовляти і вживати слова іншомовного походження; вміти виділяти в запозичених словах орфограми, обґрунтовувати їх, користуватися словником іншомовних слів; розвивати зв’язне мовлення; прищеплювати любов до української мови. Тип уроків: урок засвоєння нових знань та формування практичних умінь та навичок. Вид уроку: практичне заняття. Обладнання: підручник, словник іншомовних слів, презентація. Перебіг уроку І. Організаційний момент. ІІ. Актуалізація опорних знань. Проблемне запитання. Які існують шляхи поповнення лексичного запасу будь-якої мови? ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. Слово вчителя. (Текст, написаний І.Вихованцем.) Сьогодні навіть важко уявити собі, що…
Опубліковано в
Конспекти уроків УМ. 5 клас
Детальніше ...
П'ятниця, 10 червня 2016 05:38
ЗАГАЛЬНА ХАРАКТЕРИСТИКА ЧАСТИН МОВИ. Автор - учитель ТУГ Гарматюк Л.І.
Урок 1. ЗАГАЛЬНА ХАРАКТЕРИСТИКА ЧАСТИН МОВИ Мета: створити умови для цілісного сприйняття учнями розділу «Морфологія» завдяки формуванню гармонійного образу засобами біаодекватної технології. Завдання уроку: повторити та закріпити знання учнів про самостійні та службові частини мови; формувати вміння розпізнавати частини мови в реченні та тексті; показати принципову різницю між самостійними та службовими частинами мови; розвивати вміння використовувати під час навчальноїзони комфортного мислення знання, виведення «образу інформації» на рівень словесного опису; сприяти здоров’язбереженню та здоров’ятворенню як результату активізації цілісного (право- та лівопівкульного) мислення; робота з кольором, музикою, запахом; виховувати культуру спілкування. Тип уроку: урок повторення та узагальнення вивченого матеріалу. Форма…
Опубліковано в
Конспекти уроків УМ. 6 клас
П'ятниця, 10 червня 2016 08:34
Число іменників. Іменники, що мають форму тільки однини або тільки множини.Автор - Гарматюк Л.І.
Тема. Число іменників. Іменники, що мають форму тільки однини або тільки множини. Мета: узагальнити та поглибити знання учнів про число іменників; дати відомості про іменники, що вживаються тільки у формі однини чи тільки у формі множини; вчити доцільно вживати такі іменники у власному мовленні; виховувати любов до природи, вміння помічати світ навколо себе. Тип уроку: комбінований. Обладнання: підручники, картки, роздруковані тексти. Перебіг уроку І. Організаційний етап. ІІ. Повторення вивченого матеріалу. Перевірка домашнього завдання 1.Усне опитування Яка частина мови називається іменником? Як змінюється іменник? Які категорії постійні? 2.Словниковий диктант Приморськ, чорнява українка, Президент України,газета «Молодь України», День Перемоги,кінь Буян, Королівство Бельгії,…
Опубліковано в
Конспекти уроків УМ. 6 клас
П'ятниця, 10 червня 2016 08:31
Іменник як частина мови. Загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль. Автор - учитель ТУГ Гарматюк Л.І.
Тема: Іменник як частина мови. Загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль. Мета: Повторити й поглибити знання учнів про іменник як частину мови, сприяти зміцненню навичок визначення морфологічних ознак іменників, формувати загально пізнавальні вміння знаходити іменники в текстах, визначати їх роль у реченнях, розвивати творчі вміння, використання іменників у власних висловлюваннях, виховувати пошану до народних символів України. Знати: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксичну роль. Вміти: знаходити іменники в текстах, визначати їх роль у реченнях. Обладнання: на застеленому вишитим рушником столі лежить хліб – сіль, у вазі – пучок калини. Квітка – таблиця «Іменник як частина мови», роз даткові картки до теми…
Опубліковано в
Конспекти уроків УМ. 6 клас
П'ятниця, 10 червня 2016 04:12
Основні ознаки фразеологізмів. Джерела української фразеології. Національно-мовний колорит фразеології. Національна специфіка української фразеології. Автор - учитель ТЗОШ№16 Балящук М.М.
Тема. Основні ознаки фразеологізмів. Джерела української фразеології. Національно-мовний колорит фразеології. Національна специфіка української фразеології. Актуальні проблеми української фразеології на сучасному етапі розвитку мовознавчої науки Мета: поглибити знання учнів з української фразеології; розкрити функціонально-стилістичні можливості фразеологічних одиниць; удосконалювати навички грамотного вживання фразеологізмів у мовленні; розвивати образне й логічне мислення; розвивати мовлення; поширити й поглибити словниковий запас; удосконалювати культуру мовлення; виховувати любов до рідної мови, свого народу та повагу до національної культури. Обладнання: підручник, фразеологічні словники, роздаткові картки. Тип уроку: урок формування практичних умінь і навичок на основі повторення. Немамудріших, ніж народ, учителів, У нього кожне слово – це…
Опубліковано в
Конспекти уроків УМ. 10 клас
Завантажити прикріплення: