Вівторок, 03 травня 2016 16:58
Пряма мова. Розділові знаки при прямій мові. Автор - учитель ТУГ Галина Зуляк
Тема: Пряма мова. Розділові знаки при прямій мові (1(5) клас). Культурологічна лінія: “Коли ще звірі говорили” (за казками І. Франка). Мета: навчити гімназистів визначати речення із прямою мовою, вживати потрібні розділові знаки в реченнях із прямою мовою; правильно вживати в мовленні речення із прямою мовою; розвивати вміння розуміти прочитане, послідовно викладати думки, стисло передавати основне, усувати мовні недоліки; виховувати повагу до рідної мови, літератури, позитивні моральні риси характеру. Епіграф уроку: Я всіх питав із щирою душею: «Яку ви любите найбільше мову?» І всі відповідали: «Ту, що нею Співала рідна мати колискову». Дмитро Білоус Тема і мета уроку зашифрована у тайнописах…
Опубліковано в
Конспекти уроків УМ. 5 клас
Четвер, 28 квітня 2016 22:20
Іван Липа "Дарунок долі". Автор - учитель ТУГ Галина Зуляк
Тема: Дарунок Долі та вміння ним скористатися як основна думка казки «Близнята»І. Липи. Поведінка братів-близнят – різні життєві шляхи, взірці власного вибору. ТЛ: прозова мова. Мета: вміти пояснити сенс дарунків Долі; навчити учнів коментувати особливості вдачі братів; розвивати уміння аналізувати описувані автором ситуації; формувати в учнів активну життєву позицію; розвивати вміння висловлювати власну думку та обстоювати її. Тип уроку: комбінований. Обладнання: портрет І. Липи, текст твору «Близнята», дидактичний матеріал, презентація, кросворд, яблука. Перебіг уроку I. Організаційний момент. II. Актуалізація опорних знань у формі бесіди за питаннями: На минулому уроці ми з вами познайомились з казкою Івана Липи «Близнята» і цікавими…
Опубліковано в
Конспекти уроків УЛ. 5 клас
П'ятниця, 29 квітня 2016 00:46
М. Стельмах, «Гуси-лебеді летять». Символ образу гусей-лебедів. Єдність світу природи і світу дитячої душі. Автор - учитель ТСШ№5 Зоряна Гуцул
Тема: М. Стельмах, «Гуси-лебеді летять». Символ образу гусей-лебедів. Єдність світу природи і світу дитячої душі. ТЛ: символ. Мета: охарактеризувати світ природи та світ дитячої душі; пояснити роль образного бачення світу в житті людини, розкрити символіку образу лебедів; виховувати любов до навколишнього світу. Цілі: Учні знатимуть: особливості мови твору; зміст поняття символ, що символізують лебеді в фольклорі та літературі. Учні вмітимуть: пояснювати, як у творі поєднуються світ природи і світ людини; розкривати алегоричний зміст образу лебединої зграї; висловлювати власне ставлення до прочитаного; відрефлексувувати та оцінювати роботу в групах. Тип уроку: урок формування і засвоєння нових знань. Обладнання: проектор, магнітофон, підручник, ілюстрації…
Опубліковано в
Конспекти уроків УЛ. 7 клас
П'ятниця, 22 квітня 2016 06:22
Іван Карпенко-Карий. «Сто тисяч». Проблема влади грошей, бездуховності людини, засліпленої прагненням до наживи. Автор - учитель ТКГ Зоряна Форманюк
Тема. Іван Карпенко-Карий. «Сто тисяч». Проблема влади грошей, бездуховності людини, засліпленої прагненням до наживи Мета: на прикладі твору Івана Карпенка-Карого «Сто тисяч» навчати учнів характеризувати образ Герасима Калитки та образи інших дійових осіб; визначати проблеми, порушені у трагікомедії, розуміти їх актуальність для сучасного життя; розвивати вміння логічно мислити, спостерігати, узагальнювати, висловлювати думки, викликані прочитанням твору, робити висновки; виховувати усвідомлення того, що бездуховність – прояв зла у житті людини. Тип уроку: урок формування вмінь і навичок. Засоби навчання: текст твору, портрет Івана Карпенка-Карого, мультимедійні засоби. Епіграфи до уроку: Звичайно, існують люди, для яких гроші понад усе, це люди, які ніколи не…
Опубліковано в
Конспекти уроків УЛ. 8 клас
Вівторок, 05 квітня 2016 06:25
Діалогічне й монологічне мовлення. Автор - учитель ТСШ№7 Марія Луканюк
Тема. Сходинками до краси. Діалогічне й монологічне мовлення. Мета. Узагальнити й систематизувати знання про спілкування, види мовленнєвої діяльності; повторити основні правила спілкування; розвивати мовне чуття, вміння активно користуватися лексичним багатством української мови; виховувати культуру поведінки, любов до рідної мови, дбати про її культуру. Тип уроку. Урок-подорож Обладнання. Методична та художня література, таблиці. Хід уроку Вчитель. Сьогодні у нас незвичайний урок: Сьогодні ми зробимо ще один крок В країну прекрасну, в країну чудову, Що нас так чекає й збагачує мову, Отож, ми сьогодні побуваємо в чарівній країні Слова. А слово за словом - зложиться мова. Щоб подорож була цікавою й…
Опубліковано в
Конспекти уроків УМ. 5 клас
Субота, 02 квітня 2016 01:44
Пряма мова. Діалог. Цитата. Розділові знаки при прямій мові, діалозі, цитаті. Автор - учитель ТСШ№7 Марія Луканюк
Тема. Пряма мова. Діалог. Цитата. Розділові знаки при прямій мові, діалозі, цитаті Мета. Повторити, узагальнити та закріпити знання про пряму мову, її різновиди. Систематизувати навички розстановки розділових знаків у реченнях з прямою мовою, при діалогах, цитатах. Методи, прийоми і форми роботи. Методи «Мікрофон», бесіда, робота в групах, прийом створення проблемної ситуації, бесіда, робота з таблицею, метод тренувальних вправ, робота з текстом (метод «Вчу навчаючись»), лінгвістична гра. Тип уроку. Узагальнення і систематизація знань. Обладнання. Роздруки текстів, підручники, таблиці, схеми, ПК, схема-алгоритм, ілюстрації, мультимедійна установка. ПЕРЕБІГ УРОКУ Вчитель. Доброго дня, діти. Сьогодні у нас незвичайний урок. Він присвячений матінці-природі. (Слайд 2 )…
Опубліковано в
Конспекти уроків УМ. 5 клас
П'ятниця, 01 квітня 2016 19:25
Тренувальні вправи. Написання не- з іменниками. Автор - учитель ТСШ№7 Марія Луканюк
Тема. Тренувальні вправи. Написання не- з іменниками. Мета. Повторити, узагальнити й систематизувати вивчене про написання не- з іменниками ; використовувати іменники з не- у власних висловлюваннях; дбати про рідну мову; виховувати любов і повагу до Великого Кобзаря, його творів. Тип уроку - урок узагальнення й систематизації знань. Тип уроку. Узагальнення і систематизація знань. Обладнання. Підручники, словники, таблиці, ілюстрації, мультимедійна установка. Епіграф уроку Ну, що б здавалося слова… Слова та голос – більш нічого. А серце б’ється – ожива. Як їх почує!... Т. Шевченко. Перебіг уроку І.Організаційний момент. Учитель. Доброго дня, діти , шановні…
Опубліковано в
Конспекти уроків УМ. 6 клас
Субота, 02 квітня 2016 00:33
Іван Франко. "Фарбований Лис". Автор - учитель ТСШ№7 Марія Луканюк.
Тема. І. Франко «Фарбований Лис» Мета. Зацікавити п’ятикласників творчістю І.Я.Франка, з’ясувати зміст казки, вчити школярів складати характеристику дійових осіб, виявляти особисте ставлення до прочитаного, поповнювати знання з теорії літератури, розвивати навички виразного читання, за дійовими особами. Тип уроку: урок-подорож. Обладнання: портрет І. Я. Франка, карта України. Хід уроку Епіграф Не тим цікава байка-казка, що говорить неправду, а тим, що під лушпиною тої неправди криє, звичайно, велику правду. Говорячи ніби про звірів, вона одною бровою підморгує. Іван Франко. …
Опубліковано в
Конспекти уроків УЛ. 5 клас
Детальніше ...
Середа, 30 березня 2016 03:56
Звертання. Роль звертань у реченні. Непоширені й поширені звертання. Розділові знаки при звертанні. Автор - учитель ТСШ№3 Н.Б. Мандзій
Тема. Звертання. Роль звертань у реченні. Непоширені й поширені звертання. Розділові знаки при звертанні. Мета: поглибити знання учнів про звертання, навчити виділяти звертання з контексту, правильно розставляти розділові знаки, трансформувати прості речення на речення зі звертаннями; виховувати любов до рідної Батьківщини. Тип уроку: урок формування знань, умінь і навичок. Засоби навчання: підручник «Українська мова», О.В. Заболотний, В.В. Заболотний, комп’ютер, телевізор. Епіграф уроку: Україно! Доки жити буду, Доти відкриватиму тебе. В.Симоненко Перебіг уроку I.Організаційний момент. II.Перевірка домашнього завдання. III.Актуалізація опорних знань, навичок та вмінь. Бесіда з запитаннями. Які бувають речення за метою висловлювання? За емоційним забарвленням? Що становить граматичну основу речення?…
Опубліковано в
Конспекти уроків УМ. 5 клас
Вівторок, 29 березня 2016 21:49
Сценарій виховного заходу на тему: «Така її доля…» (за творами Тараса Шевченка). Автор - учитель ТСШ№3 Н,Б. Гандзій
Мета: подати учням відомості про твори Т. Шевченка, в яких зображені скалічені жіночі долі, вдосконалити навички у вивченні поем та поезій, які не передбачені навчальною Програмою; розвивати вміння виразно читати художні твори; виховати повагу до української жінки, матері, сестри. Обладнання: автопортрет Шевченка, художні полотна (портрети жінок), написані Шевченком, презентація. ПЕРЕБІГ СВЯТА Ведучий1. Жіноча доля, хто її розкаже? Ведучий2. Жіноча доля, хто її збагне? Їй на землі моїй чомусь найважче… Ведучий1. Тарас Шевченко все життя низько схиляв голову перед українською жінкою. Біль і гнів за скалічені жіночі долі вилився в пекучі рядки звинувачень, трепетні слова любові, гіркі сльози співчуття. Усьому світові…
Опубліковано в
Сценарії виховних заходів
Неділя, 27 березня 2016 00:47
Словосполучення. Будова й види словосполучень за способом вираження головного слова. Автор - учительТТЛ Ірина Колісник
Тема: Словосполучення. Будова й види словосполучень за способом вираження головного слова Мета: поглибити знання учнів про словосполучення; формувати вміння розрізняти види словосполучень за приналежністю головного слова до певної частини мови; розвивати творчі вміння побудови словосполучень з різними видами зв’язку; за допомогою мовленнєво-комунікативного дидактичного матеріалу виховувати шанобливе ставлення до звичаїв та традицій українського народу Тип уроку: урок засвоєння нових знань з елементами повторення Обладнання: таблиці - схеми Перебіг уроку На дошці записано епіграф уроку Горять свічки, блищать ікони, Земля в молитві до небес: «Христос воскрес!»- лунає всюди. І радість всім: «Воістину воскрес!» І.Організаційний момент ІІ. Актуалізація опорних…
Опубліковано в
Конспекти уроків УМ. 8 клас