Неділя, 15 жовтня 2017 02:00
УРЗМ. Опис пам’ятки історії та культури. Автор - учитель УМЛ ТЗОШ10 Волинець Г.Г.
Тема. Урок розвитку зв’язного мовлення. Опис пам’ятки історії та культури. Мета: - поглибити знання про скульптуру, ознайомити учнів із окремими архітектурними термінами, особливостями опису пам’ятника; - формувати вміння складати твори-описи за власними спостереженнями; - розвивати культуру усного і писемного мовлення, образне і логічне мислення; - виховувати естетичні смаки. Тип уроку: урок розвитку комунікативних умінь. Форми організації навчальної діяльності: групова робота, робота в парах, захист проекту, учнівські дослідження. Перебіг уроку. Мотивація навчальної діяльності. Оголошення теми, мети і завдань уроку. 1.Вступне слово вчителя. Слайд 2. Сьогодні на уроці ми поглибимо свої знання про скульптуру, ознайомимося з особливостями опису пам’ятки історії та культури,…
Опубліковано в
Конспекти уроків УМ. 8 клас
Неділя, 15 жовтня 2017 01:56
«Маруся Чурай» Ліни Костенко - перлина української літератури ХХ століття. Історична основа твору, сюжетна канва.Автор - учитель ТЗОШ№10 Волинець Г.Г.
Тема заняття. «Маруся Чурай» Ліни Костенко - перлина української літератури ХХ століття. Історична основа твору, сюжетна канва. ТЛ: роман у віршах. Мета заняття: - ознайомити учнів із особливостями жанру «роман у віршах», розкрити історичну та фольклорну основу твору, особливості композиції і сюжетну канву, багатство тем і проблематику роману; - розвивати вміння учнів працювати з текстом, виразно читати вірші напам'ять, аргументовано викладати свої думки. узагальнювати матеріал, виділяти головне; - виховувати в старшокласників почуття патріотизму, бажання знати свою історію, розуміти роль пісні у становленні національно свідомої особистості. Обладнання: мультимедійний проектор, портрет Марусі Чурай, опорні схеми «Паспорт твору». Форми організації навчальної діяльності:…
Опубліковано в
Конспекти уроків УЛ. 11 клас
Неділя, 15 жовтня 2017 01:51
Єдність буття людини й природи, картини життя і праці гуцулів, психологічне відтворення їхнього світогляду й світовідчуття в повісті М.Коцюбинського «Тіні забутих предків". Автор - учитель ТНВК№9 Г.І.Кобернюк
Тема. «Весь світ був, як казка, повна чудес, таємнича, цікава й страшна» (Єдність буття людини й природи, картини життя і праці гуцулів, психологічне відтворення їхнього світогляду й світовідчуття в повісті М.Коцюбинського «Тіні забутих предків» Мета: через використання візуальних образів допомогти учням збагнути неповторний колорит і чарівність Гуцульщини, самобутність гуцулів, розкрити їхнє своєрідне міфологічне світовідчуття; удосконалювати навички виразного читання, вміння аналізувати художній твір; виховувати естетичні смаки, бажання глибше вивчати духовний світ українців. Епіграф. У цьому світі ми єдині. Єдині, бо неповторні. Самобутні формою втілення етнічного світогляду, своєрідним комплексом і оригінальним типом національного світобачення. Микола Жулинський Обладнання. Текст твору «Тіні забутих предків»;…
Опубліковано в
Конспекти уроків УЛ. 10 клас
Неділя, 15 жовтня 2017 01:47
Літературно-музична композиція, присвячена річниці від дня народження Т.Г.Шевченка. Автор - учитель ТЗОШ№10 Волинець Г.Г.
1 ведучий Щовесни, коли тануть сніги І на рясті просяє веселка, Повні сил і живої снаги, Ми вшановуєм пам’ять Шевченка. 2 ведучий Який потрібно мати В душі безсмертний цвіт, Щоб хвилювати людство І через сотні літ. Яким зарядом треба Наснажити слова, Щоб пісня і сьогодні Звучала як нова. 1 ведучий Ти – і безсмертя наше, І сила, і краса. То гнівний, наче буря, Що тьмарить небеса. То лагідний і ніжний, Мов легіт-вітерець… Ще так ніхто без тебе не потрясав сердець. ( Звучить пісня В.Зінкевича про Т.Шевченка («Ой червона ружа..») Ведучий В мою свідомість увійшов Тарас, Як сам Господь, - людиною…
Опубліковано в
Сценарії виховних заходів
Неділя, 15 жовтня 2017 01:33
ТАРАС ШЕВЧЕНКО. ВИКУП ПОЕТА З НЕВОЛІ, ПРИЧИНИ ПОКАРАННЯ, АРЕШТ, ЗАСЛАННЯ. Автор - учитель УМЛ ТЗОШ№21 Кучерук С.П.
ТЕМА. Тарас Шевченко. Викуп поета з неволі, причини покАрАння, арешт, заслання Мета: актуалізувати відомості учнів про життєвий та творчий шлях Т.Шевченка; поглибити знання учнів про викуп поета з неволі, причини його покарання царем, арешт, перебування в казематі, заслання; визначати основну авторську позицію; проводити пошуково-дослідницьку діяльність; розвивати навички аналізу віршів; формувати соціальну, мовленнєву, літературну, комунікативну, самоосвітню, самовиховну, естетичну компетентності; виховувати в учнів почуття вірності Україні як невід'ємної ознаки національно-свідомого громадянина. Тип уроку: урок засвоєння нових знань. Вид уроку: урок-дослідження. Методи , прийоми і форми роботи: розповідь учителя , повідомлення учнів , «Вільне письмо» , «Знаємо – Хочемо дізнатися- Дізналися», гра «Станція…
Опубліковано в
Конспекти уроків УЛ. 8 клас
Неділя, 15 жовтня 2017 01:31
«Людина має право на щастя» (за романом Івана Багряного «Тигролови»). Автор - учитель ТЗОШ№21 Кучерук С.П.
Мета: поглиблювати вміння учнів аналізувати художній текст, розкривати ідейний зміст твору; вдосконалювати вміння мотивувати вчинки персонажів; з’ясовувати символічний зміст образів; вчити учнів концентруватися на проблемі та вмінню її розв’язувати; стимулювати учнів до самоосвіти; розвивати навички логічного, образного та критичного мислення, культуру зв’язного мовлення, пам’ять, уміння робити самостійні висновки; на матеріалі роману виховувати прагнення до свободи як єдиної запоруки розвитку особистості, нації; виховувати почуття власної гідності, інтерес до історичного минулого нашого народу, принциповість. Засоби навчання: портрет І.Багряного, комп’ютерні слайди до теми, уривки з кінофільму «Тигролови»(постановка Р.Синька, 1994 р.), учнівські ілюстрації до твору, комп’ютерна презентація «І.Багряний і його роман «Тигролови»,…
Опубліковано в
Конспекти уроків УЛ. 11 клас
Неділя, 15 жовтня 2017 01:26
П.Тичина. Коротко про поета. «Не бував ти у наших краях!». АВТОР - УЧИТЕЛЬ УМЛ ТЗОШ№21 КУЧЕРУК С.П.
Тема. П.Тичина. Коротко про поета. «Не бував ти у наших краях!» Мета: ознайомити учнів з окремими фактами життя і творчості поета; проаналізувати поезію «Не бував ти у наших краях…»; формувати вміння сприймати текст на слух; удосконалювати навички виразного читання поетичного твору , аналізу його, висловлювати власні судження щодо прочитаного, передавати свої відчуття; розвивати творчу уяву та образне мислення учнів ,зв’язне мовлення , вміння розповідати про відчуття, викликані прочитаною поезією, відтворювати в уяві картини природи; виховувати любов до рідного краю , природи, мистецтва , плекати почуття патріотизму. Тип уроку:урок вивчення нового матеріалу. Міжпредметні зв’язки : живопис, музичне мистецтво, зарубіжна література, історія , географія…
Опубліковано в
Конспекти уроків УЛ. 5 клас
Неділя, 15 жовтня 2017 01:22
Складання діалогу з ліричним героєм філософської лірики Т.Шевченка в контексті його біографії (письмово). Автор - учитель УМЛ ТЗОШ21 Кучерук С.П.
Тема. Урок розвитку мовлення №2. Складання діалогу з ліричним героєм філософської лірики Т.Шевченка в контексті його біографії(письмово) Мета: учити висловлювати власне ставлення до зображуваного; удосконалювати творчі здібності; вчити учнів мистецтва спілкування; учити складати твори-діалоги з ліричним героєм ; удосконалювати вміння дітей формулювати цілі власної діяльності та робити висновки за її результатами; навчати учнів використовувати наочні матеріали як джерела інформації та засіб самоосвіти й саморозвитку; розвивати логічне й образне мислення , навички самостійної роботи , увагу; розвивати вміння працювати в колективі, вміння з повагою ставитися до вчителя ,однокласників; виховувати почуття патріотизму , людської гідності , повагу до національної культури. Тип уроку:…
Опубліковано в
Конспекти уроків УЛ. 8 клас
Детальніше ...
Неділя, 15 жовтня 2017 01:20
Дієслово : загальне значення , морфологічні ознаки, синтаксична роль.Автор - учитель УМЛ ТЗОШ№21 Кучерук С.П.
Дієслово : загальне значення , морфологічні ознаки , синтаксична роль Мета : поглибити знання учнів про дієслово як частину мови , його морфологічні ознаки та синтаксичну роль у реченні ; ознайомити з особливими формами дієслова – дієприкметником та дієприслівником ; формувати вміння розрізняти дієслова й дієслівні форми ; виховувати уважне ставлення до слова. Тип уроку : урок узагальнення і систематизації знань Засоби навчання: підручник , комп’ютер ( презентація слайдів до теми) , інтерактивна дошка , дидактичний матеріал ( слайд 1). Перебіг уроку I.Орієнтація. 1.Орфографічна розминка (запис слів , взаємоперевірка). Боротьба , футбол , молотьба , ллється , запорізький , празький…
Опубліковано в
Конспекти уроків УМ. 7 клас
Завантажити прикріплення:
Неділя, 15 жовтня 2017 01:18
Проблема кохання і зради в драмі – феєрії Лесі Українки «Лісова пісня». Автор - учитель УМЛ ТЗОШ№21 Кучерук С.П.
Тема. «Я душу дав тобі? А тіло звабив!» (Проблема кохання і зради в драмі-феєрії Лесі Українки «Лісова пісня») Мета: удосконалювати навички змістового аналізу тексту, аналітичного мислення; формувати вміння висловлювати й аргументувати власні думки; поглибити уявлення про кохання й зраду; виховувати вміння розуміти й поважати красу людських стосунків. Тип уроку: урок практичного застосування знань, навичок і вмінь. Засоби навчання: портрет Лесі Українки, ілюстрації до драми- феєрії «Лісова пісня», дидактичний матеріал (тест-контроль, питання дискусії). Методи і прийоми: створення позитивного емоційного фону уроку, тестовий контроль знань, постановка проблемного питання, асоціативний кущ, робота з цитатним матеріалом, метод незакінчених речень, дискусія, Метод ПРЕС, «Дерево очікувань»,…
Опубліковано в
Конспекти уроків УЛ. 10 клас
Неділя, 15 жовтня 2017 01:13
Леся Українка. « Давня казка». Роль поета і поезії в суспільстві. Автор - учитель УМЛ ТЗОШ21 Кучерук С.П.
Тема. Леся Українка. « Давня казка». Роль поета і поезії в суспільстві Мета: довести розуміння поетесою ролі поета і поезії в житті народу; розвивати навички роботи з художнім текстом, виразного вибіркового читання; розвивати творчу уяву учнів; сприяти вихованню любові до рідної мови , культури. Тип уроку: урок - презентація з використанням інтерактивних та комп’ютерних технологій. Теорія літератури: антитеза; поняття про сатиру. Засоби навчання:портрет Лесі Українки, фотоальбом « Леся Українка», виставка видань її творів, ілюстрації до поеми. Перебіг уроку Як помогти в безмірнім людськім горі? Як світ новий з старого збудувати» Як научить байдужих працювати? Як розбудити розум, що заснув? …
Опубліковано в
Конспекти уроків УЛ. 8 клас
Завантажити прикріплення:
П'ятниця, 06 жовтня 2017 15:17
Лексика української мови. Автор - учитель ТТЛ Ірина Колісник
Тема. Лексика української мови Мета: закріпити здобуті на попередніх уроках знання про загальновживані,діалектні,професійні, емоційно забарвлені слова; удосконалювати вміння і навички учнів вживати їх в усному й писемному мовленні; розвивати логічне мислення, спостережливість, логічне мислення виховувати культуру мовлення учнів, заохочувати їх до активної життєвої позиції. Тип: узагальнення й систематизація вивченого. Методи: метод проектів ( робота в групах), бесіда. Обладнання: словники, підручник О. Глазової, Ю. Кузнецова «Українська мова» (10 клас, Київ, Освіта, 2011). Епіграф: Слово-найтонше доторкання до серця В.Сухомлинський Перебіг уроку І. Мотивація навчальної діяльності учнів 1.1. Організаційний момент 1.2. Вступне слово вчителя Відкрий. Це чиста…
Опубліковано в
Конспекти уроків УМ. 10 клас