П'ятниця, 10 червня 2016 04:08
Дієприкметниковий зворот. Відокремлення дієприкметникових зворотів (після означуваних іменників).Автор - учитель ТЗОШ№16 Балящук М.М.
Тема. Дієприкметниковий зворот. Відокремлення дієприкметникових зворотів (після означуваних іменників). Мета: навчити учнів знаходити дієприкметникові звороти в реченнях і текстах; формувати вміння відрізняти одиничні дієприкметники від дієприкметникових зворотів; розвивати творчі вміння використання дієприкметникових зворотів у висловлюваннях; виховувати любов до української мови,культури, природи. Обладнання: блок-схеми, презентація уривка із казки М. Коцюбинського «Хо» (Ранок у лісі), підручник, мультимедійний комплекс, роздатковий матеріал аудіозапис уривка тексту. Тип уроку: формування вмінь і навичок. До щему у серці, до терпкого солодкого щему Я кохаю Вкраїну, омиту прозорим дощем. Любов Забашта Хід уроку І. Організаційний момент Людському вдосконаленню немає меж. І ми не повинні зупинятися ні у своєму…
Опубліковано в
Конспекти уроків УМ. 8 клас
Завантажити прикріплення:
П'ятниця, 10 червня 2016 10:05
Олександр Довженко."Зачарована Десна"- твір про великий і красивий світ дитинства Сашка.Автор - учитель ТЗОШ№16 Балящук М.М.
Тема: Олександр Довженко. Розповідь про видатного українського кінорежисера й письменника. «Зачарована Десна» — твір про великий і красивий світ дитинства Сашка Мета: ознайомити учнів із найважливішими фактами з біографії О. Довженка, його творчими здобутками, дати поняття про кіноповість як жанр художньої літератури ; розвивати навички сприймання тексту на слух та його аналізу; удосконалювати вміння виразно читати описи (пейзажі, портрети), монологи;формувати ціннісне ставлення особистості до природи, до духовних пріорітетів. Тип уроку: формування вмінь і навичок. Обладнання: портрет О. Довженка, вислови відомих людей (слайд-шоу),фото - колаж фотографій О. Довженка, аудіозапис фільму «Зачарована Десна», аудіозапис мелодій, текст повісті «Зачарована Десна», літературознавчий словник Епіграф: «Зачарована Десна» -- енциклопедія сільського…
Опубліковано в
Конспекти уроків УЛ. 11 клас
Субота, 11 червня 2016 00:41
Літературно-музичний вечір пам'яті Лесі Українки. Автор - учитель ТЗОШ№16 Петрокушин Р.В.
Тема. Вогонь і надія Лесі Українки. Мета: систематизувати знання учнів про життя і творчість Лесі Українки; сформувати цілісний образ Лесі Українки – мисткині, жінки й патріотки – як прикладу для наслідування; вшанувати пам’ять української поетеси Лесі Українки. Форма проведення виховного заходу: літературно-мистецький вечір, присвячений 145-й річниці з дня народження української поетеси Лесі Українки Обладнання: портрет Лесі Українки; плакат «Україна нині не має поета, щоб міг силою і різносторонністю свого таланту зрівнятись з Лесею Українкою»(І. Франко); книжково-ілюстративна виставка. І ведучий Ти себе Українкою звала, І чи краще знайти ім’я Тій, що радістю в муках сіяла, Як вітчизна велика твоя. (М. Рильський)…
Опубліковано в
Сценарії виховних заходів
П'ятниця, 10 червня 2016 21:36
Урок позакласного читання. Ірен Роздобудько. Що може пензлик? Автор - учитель ТЗОШ№16 Петрокушин Р.В.
Урок позакласного читання 5 клас Тема. Ірен Роздобудько. «Що може пензлик?» Історія про Катрусю Білокур Мета: ознайомити п’ятикласників із твором сучасної української письменниці І.Роздобудько, дати уявлення про дитячі роки української художниці Катерини Білокур; розвивати навички переказувати твір, характеризувати героїв, уміти виділяти головне; виховувати спостережливість, прагнення пізнавати нове і незвичайне, прищеплювати любов до мистецтва. Тип уроку: урок засвоєння нових знань. Обладнання: тексти оповідань, дидактичний мультимедійний матеріал, репродукції картин К.Білокур, запис пісні «Чи я влузі не калина була?» у виконанні Оксани Петрусенко, путівник учня, картки самооцінювання. Випереджувальні завдання: прочитати розділи «Про те, як Катруся розмовляла з квітами», «Катруся робить пензлика», «Як Катруся…
Опубліковано в
Конспекти уроків УЛ. 5 клас
П'ятниця, 10 червня 2016 09:30
Звертання. Поширені і непоширені звертання. Розділові знаки при звертанні. Автор - учитель ТЗОШ№16 Петрокушин Р.В.
Слайд №1 Тема. Звертання. Поширені і непоширені звертання. Розділові знаки при звертанні. Тренувальні вправи. Мета: - поглиблювати знання про звертання, аналізувати їхню стилістичну роль; - правильно інтонувати речення зі звертаннями, розставляти розділові знаки; - удосконалювати вміння визначати спосіб морфологічного вираження звертань; - розвивати творчі вміння перебудовувати прості неускладнені речення на речення зі звертаннями; - розвивати культуру спілкування; - виховувати любов до України, почуття відповідальності за долю своєї держави. Тип уроку: урок застосування здобутих знань, умінь і навичок (удосконалення мовної і мовленнєвої компетенцій). Епіграф уроку: Можна все на світі вибирати, сину, Вибрати не можна тільки Батьківщину. Василь…
Опубліковано в
Конспекти уроків УМ. 8 клас
Понеділок, 23 травня 2016 00:58
Творчий шлях Богдана-Ігоря Антонича. Вірші "Автопортрет", "Вишні". Автор - учитель ТНВК ШКПЙС Пиріг О.І.
Конспект уроку з української літератури в 11 класі Підготувала вчитель ТНВК «Школа-колегіум Патріарха Йосифа Сліпого» Пиріг О. І. Тема: Творчий шлях Богдана-Ігоря Антонича. Аполітичність, наскрізна життєствердність, метафоричність і міфологізм поезії. Вірші "Автопортрет", "Вишні" Мета: ознайомити учнів із життєвим і творчим шляхом поета-митця; допомогти школярам усвідомити ідейно-художнє багатство та естетичну красу поезій Антонича; поглиблювати вміння визначати головні мотиви, ідеї, художні засоби, коментувати їх, давати власну оцінку; розвивати вміння працювати з додатковими джерелами, створювати буклети; удосконалювати дослідницькі вміння, навички проектної діяльності; вдосконалювати компетенції саморозвитку та самоосвіти; сприяти формуванню життєлюбства,…
Опубліковано в
Конспекти уроків УЛ. 11 клас
Субота, 14 травня 2016 18:21
Повторення та узагальнення вивченого про речення з однорідними членами. Автор - учитель ТЗОШ№21 С.Кучерук
Тема. Повторення та узагальнення вивченого про речення з однорідними членами. Мета: повторити й узагальнити все вивчене про речення з однорідними членами; продовжувати працювати над удосконаленням вміння знаходити речення з однорідними членами, узагальнюючими словами, різними рядами однорідних членів в одному реченні; розвивати і удосконалювати вміння правильно ставити розділові знаки при однорідних членах речення, інтонувати речення з однорідними членами, знаходити і виправляти помилки на вивчені правила, конструювати речення і будувати висловлювання; розвивати комунікативну та соціальну компетенції, компетенцію продуктивної творчої діяльності; виховувати ціннісне ставлення до історії та культури свого народу. Засоби навчання: роздавальний матеріал, підручник з…
Опубліковано в
Конспекти уроків УМ. 8 клас
Субота, 14 травня 2016 18:19
Неозначена форма, особові форми , дієприкметник , дієприслівник, безособові форми на -но , -то ( загальне ознайомлення). Автор - учитель ТЗОШ№21 С.Кучерук
Форми дієслова : неозначена форма , особові форми , дієприкметник , дієприслівник , безособові форми на –но , -то ( загальне ознайомлення) Мета : поглибити й систематизувати знання учнів про дієслово ; ознайомити учнів з особливими формами дієслова , формувати вміння школярів вирізняти особливі форми дієслова в реченні ; вчити доречно використовувати їх у мовленні ; збагачувати словниковий запас ; удосконалювати культуру усного й писемного мовлення ; розвивати у дітей уміння аналізувати , порівнювати ; виховувати любов до рідного краю , історичного минулого нашої країни , творчої спадщини Т.Г.Шевченка. Тип уроку : урок засвоєння нових знань ( формування мовної і…
Опубліковано в
Конспекти уроків УМ. 7 клас
Детальніше ...
Неділя, 15 травня 2016 00:14
Зображення влади золота як руйнівної сили» (на основі творів О. де Бальзака «Гобсек» та І. Карпенка-Карого «Хазяїн»). Автори - вчителі ТТЛ Юлія Гнатюк та Ірина Колісник
Тема уроку. Зображення влади золота як руйнівної сили (інтегрований урок на основі творів О. де Бальзака «Гобсек» та І. Карпенка-Карого «Хазяїн»). Мета: визначити типовість образів у різних національних літературах; простежити руйнівний вплив хибної філософії життя на внутрішній стан людини; розвивати навички компаративного аналізу, критичне мислення учнів та зв’язне усне мовлення; формувати уявлення учнів про справжні життєві цінності. Обладнання: ілюстрації до творів, вислови відомих людей, музичні записи, тексти творів «Гобсек», та «Хазяїн» Тип уроку: інтегрований урок-диспут з української та світової літератури …
Опубліковано в
Конспекти уроків УЛ. 10 клас
Четвер, 12 травня 2016 14:31
Складнопідрядні речення з кількома підрядними. Розділові знаки в такому реченні. Автор - учитель ТУГ Галина Зуляк
Тема: Складнопідрядні речення з кількома підрядними. Розділові знаки в такому реченні. Мета: навчити учнів розрізняти за характером взаємозв’язків головну й підрядну частини з послідовною, однорідною, неоднорідною й мішаною підрядністю; формувати вміння схематично зображувати складнопідрядні речення з кількома підрядними у вигляді схем, здійснювати синтаксичний розбір речень цього типу; на основі мовленнєво-комунікативного дидактичного матеріалу опановувати загальнолюдські культурні й духовні цінності. Тип уроку: урок засвоєння нових знань, умінь і навичок. Засоби навчання: підручник, роздавальний матеріал. Перебіг уроку І. Організаційний момент. ____________________________________________________________________ ____________________________________________________________________ ІІ. Актуалізація опорних знань, умінь і навичок. Фронтальна бесіда за запитаннями 1. Які види складнопідрядних речень вам відомі? 2. Які граматичні…
Опубліковано в
Конспекти уроків УМ. 9 клас
Четвер, 12 травня 2016 14:26
Складнопідрядні речення з підрядними з’ясувальними. Автор - учитель ТУГ Галина Зуляк
Тема: Складнопідрядні речення з підрядними з’ясувальними. Мета: поглибити знання про складнопідрядне речення, його будову і засоби зв’язку; навчити визначати підрядні з’ясувальні частини, позицію їх відповідно до головної частини; розвивати організаційно-контрольні вміння оцінювати роль складнопідрядних речень з підрядними з’ясувальними в текстах; удосконалювати творчі вміння моделювати складнопідрядні речення з підрядними з’ясувальними відповідно до мети й обставин спілкування та використовувати їх в усних і письмових висловлюваннях; за допомогою мовленнєво-комунікативного дидактичного матеріалу виховувати розуміння і позитивне ставлення до усної народної творчості. Тип уроку: урок засвоєння нових знань, умінь і навичок. Засоби навчання: підручник, роздавальний матеріал. Перебіг уроку І. Організаційний момент. ____________________________________________________________________ ____________________________________________________________________ ІІ. Актуалізація…
Опубліковано в
Конспекти уроків УМ. 9 клас
Четвер, 12 травня 2016 17:16
Складнопідрядні речення з підрядними означальними. Синонімічність складнопідрядних простих речень з відокремленими членами (означеннями). Автор - учитель ТУГ Галина Зуляк
Тема: Складнопідрядні речення з підрядними означальними. Синонімічність складнопідрядних простих речень з відокремленими членами (означеннями). Мета: дати поняття про складнопідрядні речення з підрядними означальними та синонімічність складнопідрядних та простих речень з відокремленими означеннями, формувати вміння впізнавати такі речення, визначати в них граматичні основи, головну й підрядну частини; виховувати патріотизм, зацікавити фольклором, різноманітністю й неповторністю рідної природи; формувати пунктуаційну грамотність, розвивати увагу, пам’ять, логічне й образне мислення й мовлення. Тип уроку: урок засвоєння нових знань, умінь і навичок. Засоби навчання: підручник, роздавальний матеріал. Перебіг уроку І. Організаційний момент. ____________________________________________________________________ ____________________________________________________________________ ІІ. Актуалізація опорних знань, умінь і навичок. Бліцопитування. Які речення називаються складними?…
Опубліковано в
Конспекти уроків УМ. 9 клас