Вівторок, 03 квітня 2018 14:14
Зворушливі спогади про дитинство в «Зачарованій Десні» О. Довженка. Автор - учитель ТКГ О.Підручняк
Мета: розкрити глибину відображення у творі духовних джерел митця, краси рідної природи; донести до учнів через народознавчий аспект твору багатство культури української нації, її традицій;учити учнів коментувати текст твору, визначати основні мотиви, характеризувати образи-персонажі; з’ясувати часово-просторові й композиційні особливості повісті; розвивати творчі здібності учнів і вміння сприймати життєві явища, події, людей у контексті загальнолюдських понять і цінностей; формувати гармонійно розвинену особистість; виховувати вміння творити добро, любов до рідного народу, його культури та традицій. Тип. Урок формування вмінь і навичок. Форма. Урок-дослідження. Обладнання: портрет О. Довженка, книги з текстом «Зачарованої Десни», презентації, вислови про дитинство. Епіграф: Боже мій,скільки ж прекрасного і…
Опубліковано в
Конспекти уроків УЛ. 11 клас
Вівторок, 03 квітня 2018 14:09
Цікавий епізод з дитинства письменника Григора Тютюнника. Воєнне дитинство в повісті «Климко». Автор - учитель ТКГ - О. Підручняк
МЕТА: поглибити знання учнів про життєвий і творчий шлях Григора Тютюнника; з’ясувати історію написання повісті «Климко»; проаналізувати зміст повісті; на прикладі взаємостосунків літературних героїв допомогти учням зрозуміти і засвоїти морально-етичні уроки твору; удосконалювати вміння виразно читати, переказувати епізоди повісті, які найбільше вразили; розвивати культуру мовлення, логічне мислення,увагу, пам’ять, уміння грамотно висловлювати свої думки; виховувати гуманні якості людини, формувати в учнів активну життєву позицію, бажання допомогти в складних ситуаціях, захистити близьких, друзів. ЦІЛІ УРОКУ. Учні знатимуть: морально-етичні проблеми, порушені в повісті; зміст епізодів, у яких розкриваються ці проблеми. Учні вмітимуть: виділяти й виразно читати уривки, в яких показано чуйність, людяність, доброту…
Опубліковано в
Конспекти уроків УЛ. 7 клас
Завантажити прикріплення:
Вівторок, 03 квітня 2018 13:21
Пісенна творчість поетів-шістдесятників. Автор - учитель ТЗОШ№11 Л.З.Григор'єва
Тема. Пісенна творчість поетів-шістдесятників Мета. Познайомити учнів з пісенною творчістю поетів-шістдесятників: Андрія Малишка, Василя Симоненка, Дмитра Павличка; поглибити вивчене про авторську пісню; з’ясувати секрети популярності пісенних творів; виховувати учнів уміння тонко сприймати співану поезію; проаналізувати основні мотиви пісень Тип уроку. Урок-дослідження, урок-асоціація. Засоби навчання: портрети А.Малишка, В.Симоненка, Д.Павличка; книжкова виставка їхніх творів; мультимедійна презентація; роздруківки пісень Д.Павличка, В.Симоненка, А Малишка Використані пісні: «Ми підем, де трави похилі…» (сл. А.Малишка , муз. П.Майбороди), «Київський вальс» (сл. А.Малишка , муз. П.Майбороди), «Пісня про рушник»(сл. А.Малишка , муз. П.Майбороди) «Стежина»(сл. А.Малишка , муз. П.Майбороди) «Дзвенить у зорях небо чисте» (сл. Д.Павличка, муз. О.Білаша)…
Опубліковано в
Конспекти уроків УЛ. 11 клас
Завантажити прикріплення:
Вівторок, 03 квітня 2018 13:15
Мозаїка кохання в інтимній ліриці Ліни Костенко. Автор - учитель ТЗОШ№11 Л.З. Григор'єва
ТЕМА:Мозаїка кохання в інтимній ліриці ЛіниКостенко МЕТА: допомогти учням пізнати багатогранний різнобарвний світ інтимної лірики Ліни Костенко, розкрити ауру її поетичного слова; окреслити риси поетичного стилю Ліни Костенко, повторити деякі відомості з теорії літератури; удосконалювати навички з виразного читання поезій; формувати високий естетичний смак, тонке сприйняття і розуміння поетичних текстів; розвивати вміння художнього аналізу віршів; виховувати шляхетність почуттів та високі духовні ідеали, духовний аристократизм. МЕТОДИ І ПРИЙОМИ: Бесіда; художнє читання віршів під музику; вокальне виконання романсів під супровід гітари, фортепіано, флейти, скрипки; художній аналіз поезій; складання “мозаїки почуттів”. ПЛАН УРОКУ-СИМФОНІЇ “Поезія – це свято, як любов...” “Як пощастило дівчинці в…
Опубліковано в
Конспекти уроків УЛ. 11 клас
Вівторок, 03 квітня 2018 13:11
Особливості інтонації безсполучникового речення. Синонімічність сполучникових і безсполучникових складних речень. Автор - учитель ТЗОШ№11 Л.З.Григор'єва
Тема. Особливості інтонації безсполучникового речення. Синонімічність сполучникових і безсполучникових складних речень і простих речень. Мета: поглибити в учнів знання про безсполучникове складне речення, смислові відношення між його частинами; ознайомити з основними видами інтонації безсполучникових складних речень; удосконалити вміння правильно інтонувати ці синтаксичні конструкції, доцільно вживати потрібні розділові знаки між частинами безсполучникових складних речень; допомогти навчитися вживати синонімічні синтаксичні конструкції: складні речення зі сполучниками, без сполучників, прості речення; трансформувати прості речення і складні сполучникові в безсполучникові складні речення; розвивати логічне мислення, вміння робити висновки, узагальнення на основі аналізу мовних взірців; виховувати потребу у вивченні рідної мови. Тип уроку: урок формування практичних…
Опубліковано в
Конспекти уроків УМ. 9 клас
Вівторок, 03 квітня 2018 13:08
Вимоги до мовлення. Мовленнєва ситуація. Особливості орієнтування в ситуації спілкування в Інтернеті. Автор - учитель ТЗОШ№11 Григор'єва Л.З.
Тема: PM № 2. Вимоги до мовлення. Мовленнєва ситуація. Особливості орієнтування в ситуації спілкування в Інтернет просторі, зокрема в соціальних мережах. Уникнення небажаного й небезпечного спілкування, протистояння маніпулятивним впливам Мета:узагальнити й систематизувати знання учнів про вимоги до мовлення, мовні норми, удосконалювати вміння й навички помічати й виправляти мовні й мовленнєві помилки, правильно і комунікативно доцільно використовувати мовні засоби; поглибити знання про мовленнєву ситуацію як організаційний чинник мовленнєвої діяльності, аналізувати мовленнєву ситуацію, визначаючи адресата й адресанта мовлення, мотив і мету,формувати вміння будувати спілкування залежно від ситуації; виховувати тактовність, ввічливість, повагу до співрозмовників; з’ясувати особливості ситуації спілкування в Інтернет просторі, зокрема в…
Опубліковано в
Конспекти уроків УМ. 9 клас
Вівторок, 03 квітня 2018 13:03
Т. Шевченко .«І мертвим, і живим…». Критичний перегляд національної історії задля перспективи її кращого майбутнього. Автор - учитель ТЗОШ№11 Л.З.Григор'єва
Тема. Т.Шевченко. "І мертвим, і живим..." Критичний перегляд національної історії задля перспективи її кращого майбутнього. Настроєві інтонації твору. Мета: удосконалювати навички виразно й усвідомлено читати, коментувати, аналізувати ліричний твір; засобами виразного читання передати настроєві інтонації послання; розвивати вміння висловлювати власні думки, робити виважені висновки, проводити аналогії з реальним життям; виховувати активну громадянську позицію, патріотизм, почуття поваги до людської гідності, любові до України, рідного слова. Обладнання: портрет письменника, збірки його творів, ілюстрації до послання. Теорія літератури: . Обладнання: портрет Т.Шевченка, «Кобзар», ілюстративний матеріал до послання. Тип уроку: засвоєння знань і формування вмінь. ПЕРЕБІГ УРОКУ I.Організаційний момент. Емоційна готовність учнів до уроку. II.Перевірка…
Опубліковано в
Конспекти уроків УЛ. 9 клас
Вівторок, 03 квітня 2018 12:27
Т. Шевченко. «І мертвим, і живим…». Продовження теми «земляків» у посланні. Викриття конформізму значної частини української еліти. Автор - учитель ТЗОШ№11 Л.З.Григор'єва
Тема. «І мертвим, і живим, і ненародженим…». Продовження теми «земляків» у посланні. Викриття конформізму значної частини української еліти. Засудження комплексу меншовартості. Мета: ознайомити учнів із культурними й політичними чинниками, що спонукали Т. Шевченка до написання твору; поглибити вивчене про жанр послання; удосконалювати вміння виразно й усвідомлено читати ліричний твір, аналізувати його ідейно-художній зміст та визначати провідну думку; наголосити на значенні послання як програмного твору, в якому автор подає правдиву історію України і пропонує універсальний рецепт порятунку українців від комплексу меншовартості; розвивати інтерес учнів до образного слова; виховувати любов до України, її історії та культури, повагу до творів Т.Шевченка, бажання глибоко…
Опубліковано в
Конспекти уроків УЛ. 9 клас
Завантажити прикріплення:
Детальніше ...
П'ятниця, 16 березня 2018 10:03
Літературно-музичний захід «Шевченко на Тернопільщині». Автор - учитель ТУГ Колодій Алла Романівна
Мета. Ознайомити учнів із творчим шляхом Т. Шевченка під час його перебування на Тернопільщині (Волині); формувати в учнів захоплення неповторним поетичним, художнім світом; читацькі навички; розвивати образне мислення, мовлення; виховувати шанобливе ставлення до творчості Кобзаря. Обладнання: портрет Т. Шевченко, стіл, свічка, презентації «Викуп із кріпацтва», «Тарас-художник», «Тарас-письменник», «Вишнівець» , «Шевченко в Почаєві»; відеозапис пісень «Ой горе тій чайці», «Садок вишневий коло хати», «Гиля-гиля, селезень», відеоролик до пісні «Щлях до Тараса» Перелік літератури: Доля: Книга про Тараса Шевченка в образах та фактах.- К.: Дніпро, 1993.-780с. Дорош Є. Тарас Шевченко на Поділлі і Волині.- Тернопіль: Вид-во ТАНГ «Економічна думка», 2002.-101с. Дуда І.,…
Опубліковано в
Сценарії виховних заходів
Четвер, 18 січня 2018 13:49
До поетеси за наукою любові. Інтимна лірика Ганни Костів - Гуски. Література рідного краю.Автор - учитель ТСШ№3 Любов Шендеровська
Тема. До поетеси за наукою любові. (Інтимна лірика Ганни Костів - Гуски). Література рідного краю. Мета: Навчальна: ознайомити учнів із творчістю поетеси Г. Костів-Гуски; розкрити світ почуттів і пристрастей, створений поетичною уявою мисткині; пояснити особливості творчості. Розвивальна: поглиблювати навички аналізу любовної лірики; розвивати навички виразного читання, вміння визначатися у власній думці; виробляти навички нестандартного бачення ситуації, креативного мислення. Виховна: виховувати повагу до найкращих людських почуттів; уміти прогнозувати власне майбутнє; переборювати труднощі і невдачі у коханні. Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу, урок-креативного аналізу поезії. Обладнання: мультимедійна презентація «У сяйві бабиного літа», виставка збірок поезій Г. Костів-Гуски, відеоінтерв'ю поетеси. Епіграф уроку:…
Опубліковано в
Конспекти уроків УЛ. 10 клас
Неділя, 10 грудня 2017 23:21
Вимова наголошених і ненаголошених голосних. Автор - учитель ТУГ Колодій А.Р.
Тема: Вимова наголошених і ненаголошених голосних. Ненаголошені наголосі [е], [и], [о] в коренях слів. Ненаголошені голосні, що не перевіряються наголосом. Позначення на письмі ненаголошених голосних [е], [и], [о] перед складом з наголошеним [у] в коренях слів. Мета: навчальна: поглибити знання учнів з орфографії, зокрема про орфограму й орфографічну помилку; ознайомити учнів з орфограмою «ненаголошені голосні [е], [и], [о] в коренях слів, що перевіряються наголосом»; формувати вміння правильно писати слова з ненаголошеними [е], [и], [о] в коренях слів, перевіряти правильність написаного за допомогою правил. розвивальна: розвивати правописні навички, пам’ять, критичне мислення, уміння, обґрунтувати вибір потрібної літери у слові. виховна: виховувати спостережливість, любов…
Опубліковано в
Конспекти уроків УМ. 5 клас
Завантажити прикріплення:
Четвер, 09 листопада 2017 17:07
Написання не з іменниками. Автор - учитель ТСШ№5 Стефанія Костинська
Написання не з іменниками Мета: повторити й поглибити вивчене про іменник, удосконалювати навички написання не з іменниками, визначення їх ролі в реченні; розвивати творче вміння, використовувати іменники з не у власних висловлюваннях; виховувати у школярів любов до природи, шанобливе ставлення до батьків. Тип уроку: урок поглиблення вивченого. Форма уроку: урок-дослідження. Хід уроку І. Організаційний момент. ІІ. Актуалізація опорних знань. Перевірка домашнього завдання. З поданих текстів вибрати ті слова, які стосуються не як частки і як префікси. (неприязнь, нерозуміння, небезпека, нероба, не друг, а ворог, нехтувати, ненавидіти, не розуміти, тощо). 1. Чому ви обрали саме ці слова? 2. Чим вирізняються обрані…
Опубліковано в
Конспекти уроків УМ. 6 клас
Завантажити прикріплення: